Gå til innhold

iPhone X har det nest største batteriet av alle iPhone-telefoner


Anbefalte innlegg

 

Når du lader burde du kun lade til 80%,så sette den på lading når du har 20% igen for maximal levetid. da vil batteriet klare maaange ganger flere ladningscykler. kommer fra en venn som eier batterifrabrik.

Hvis du gjør dette vil du bruke mer enn to ladesykluser på kort tid. Og hvem er det som gidder å sitte og passe på batteriprosenten?

 

Hvis det er slik at det er ladesykluser som tærer på batteriet så må jo det optimale være å koble telefonen til lader så ofte man kan. Da vil den kanskje gå ned noen prosent mellom hver lading og vil holde seg på 100% uten at det går sykluser. Dermed vil det ta veldig lang tid før man oppnår en hel ladesyklus totalt sett.

 

 

Nei, syklus er 0-100% så om en lader 20-80 så er en under en lade syklus. Batterier har ikke godt av å stå lenge på høy spenning, derfor bør en avslutte før en kommer så langt og iallefall ikke ha den der så lenge. Men, dette er peanuts uansett, største "faren" til batteriteknologien i dag er varme. Og dette kommer en ikke unna i mobiler, så det går rett vest uansett :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

 

 

 

Wow, det var ikke mye å skryte av jeg er ikke noe hater, men jeg tror virkelig iPhone x blir en stor flopp. Det er for lite nytt i en enorm pris. Men det er jo bare min mening:)

Hvordan er det forskjellig fra andre Apple-lanseringer? Lite nytt og høyere pris er jo standarden. De har slått rekorden på overskudd hvert år uansett. Jeg er heller ikke noen hater og det er ikke ment som en hatkommentar, det er bare slik det er og Apple er flinke på det de gjør :)

Tja du sier kanskje noe der men jeg tror X blir alt for dyr rett og slett og 8 blir bare "latterlig" ift hva annet en får, som sagt er det bare min mening. Den er nok utrolig kjapp, og kamera gjenkjenningen er nok veldig god osv, men det er de andre også. Bare til halv prisish

Halv prisish? Må være ekstra trykk på ISH da. Skal du ha noe som kan sammenlignes med iPhone 8, så må du ha S8 f.eks som ligger på over 6000 kr. LG G6 er vel også en ok konkurrent til iPhone 8, selv om denne har blitt anklaget for å ha litt dårlig ytelse. Den ligger på 4.500, så den passer bedre inn sånn sett i halvprisish. Tror egentlig ikke det er noen andre som kan sammenlignes.

Ja, som S8 feks. Den er sammenlignbar med X, ikke 8. Og da er det halv prisish.

Bare hvis du velger å få Apple til å se verst ut. Sannheten er vel at Note 8 er den som kan sammenlignes med iPhone X, siden det er de 2 toppmodellene. S8 er mer iPhone 8 og S8+ er som iPhone 8 pluss.

Det er så og si ingen sammenlignbarheter med s8 og iPhone 8 foruten at de begge har ett kamera bak. Ellers er iPhone langt unna, forsåvidt x på de fleste punkter også. Note er en egen greie, den er diger.

 

 

Så du mener iPhone 8 er langt foran pga mye høyere ytelse?

Lenke til kommentar

 

 

 

Så du mener iPhone 8 er langt foran pga mye høyere ytelse?

 

 

Både 8 og X har en god prosessor ja, men det er vell det enste de kommer forran med også egentlig. Fra ett HW synspunkt. Derfor er det meningsløst å sammenligne S8 og iphone 8, X er helt klart en bedre sammenligning. 

 

Specs til A11 prosessoren er vell ikke lagt ut heller? Jeg finner lite info, bare ymse som 25% bedre enn sist gen osv. 

 

Poenget er vell uansett at X leverer under på de fleste punkt ift HW, men til en ekstrem pris. Men den vill nok selge bra men jeg tror det blir en flopp ift andre produkter de har lansert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så du mener iPhone 8 er langt foran pga mye høyere ytelse?

 

 

Både 8 og X har en god prosessor ja, men det er vell det enste de kommer forran med også egentlig. Fra ett HW synspunkt. Derfor er det meningsløst å sammenligne S8 og iphone 8, X er helt klart en bedre sammenligning. 

 

Specs til A11 prosessoren er vell ikke lagt ut heller? Jeg finner lite info, bare ymse som 25% bedre enn sist gen osv. 

 

Poenget er vell uansett at X leverer under på de fleste punkt ift HW, men til en ekstrem pris. Men den vill nok selge bra men jeg tror det blir en flopp ift andre produkter de har lansert.

 

 

 

"God" prosessor er vel dagens underdrivelse. Prosessoren er vanvittig kraftig og knuser alle konkurrenter, folk sammenligner ytelsen med MacBook..

 

Pga bedre energieffektivitet i prosessoren leverer den opptil 2 timer mer batteritid enn iPhone 7.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så du mener iPhone 8 er langt foran pga mye høyere ytelse?

 

 

Både 8 og X har en god prosessor ja, men det er vell det enste de kommer forran med også egentlig. Fra ett HW synspunkt. Derfor er det meningsløst å sammenligne S8 og iphone 8, X er helt klart en bedre sammenligning. 

 

Specs til A11 prosessoren er vell ikke lagt ut heller? Jeg finner lite info, bare ymse som 25% bedre enn sist gen osv. 

 

Poenget er vell uansett at X leverer under på de fleste punkt ift HW, men til en ekstrem pris. Men den vill nok selge bra men jeg tror det blir en flopp ift andre produkter de har lansert.

 

 

 

"God" prosessor er vel dagens underdrivelse. Prosessoren er vanvittig kraftig og knuser alle konkurrenter, folk sammenligner ytelsen med MacBook..

 

Pga bedre energieffektivitet i prosessoren leverer den opptil 2 timer mer batteritid enn iPhone 7.

 

 

Som sagt sliter jeg med å finne reelle specs på A11. Men at den er god er jeg absolutt også overbevist om. Men når vi først er inne på underdrivelse kan en jo si det samme med valget av batteri. Det er ekstremt lite. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så du mener iPhone 8 er langt foran pga mye høyere ytelse?

 

 

Både 8 og X har en god prosessor ja, men det er vell det enste de kommer forran med også egentlig. Fra ett HW synspunkt. Derfor er det meningsløst å sammenligne S8 og iphone 8, X er helt klart en bedre sammenligning. 

 

Specs til A11 prosessoren er vell ikke lagt ut heller? Jeg finner lite info, bare ymse som 25% bedre enn sist gen osv. 

 

Poenget er vell uansett at X leverer under på de fleste punkt ift HW, men til en ekstrem pris. Men den vill nok selge bra men jeg tror det blir en flopp ift andre produkter de har lansert.

 

 

 

"God" prosessor er vel dagens underdrivelse. Prosessoren er vanvittig kraftig og knuser alle konkurrenter, folk sammenligner ytelsen med MacBook..

 

Pga bedre energieffektivitet i prosessoren leverer den opptil 2 timer mer batteritid enn iPhone 7.

 

 

Som sagt sliter jeg med å finne reelle specs på A11. Men at den er god er jeg absolutt også overbevist om. Men når vi først er inne på underdrivelse kan en jo si det samme med valget av batteri. Det er ekstremt lite. 

 

 

Jeg lar meg aldri slutte å forundre over denne "opphengingen av spesifikasjoner" hos Android gjengen. Jeg viste deg nettopp resultater som resulterte i dobbel faktisk-ytelse av en Samsung S8, det var jo ikke viktig - for du er mer opptatt av hva som står på et udugelig papir?

 

I apple verden har det aldri handlet om spec, det handler om hva produktet gjør. Batteriet er lite ja,men det handler ikke om mAH - det handler om batteritid.

 

Ingen i denne tråden har faktisk brydd seg eller nevnt at batteritiden har økt med 2 timer, de eneste de har hengt seg opp i er at batteriet har mindre mAH. Snakk om å ha riktig fokus!

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg lar meg aldri slutte å forundre over denne "opphengingen av spesifikasjoner" hos Android gjengen. Jeg viste deg nettopp resultater som resulterte i dobbel faktisk-ytelse av en Samsung S8, det var jo ikke viktig - for du er mer opptatt av hva som står på et udugelig papir?

 

I apple verden har det aldri handlet om spec, det handler om hva produktet gjør. Batteriet er lite ja,men det handler ikke om mAH - det handler om batteritid.

 

Ingen i denne tråden har faktisk brydd seg eller nevnt at batteritiden har økt med 2 timer, de eneste de har hengt seg opp i er at batteriet har mindre mAH. Snakk om å ha riktig fokus!

 

 

Jeg er verken opphengt eller med i noen android gjeng, jeg bare opplyste om at jeg ikke har sett spesifikasjoner og var også enig i at tester viser en langt bedre prosessor. Så jeg ser ikke helt hva du tyter om? 

 

Ja, og batteritiden er håpløs om en ser tester. Ikke så rart da batteriene er veldig små. Klart, nå er jo ikke X testet enda. Men 8'en viste ikke mye håp. 

 

Kanskje fordi 2 timer ikke er nok? 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Mulig at iPhone er for de som ikke sitter med telefonen i hånda 24 timer i døgnet, men av og til legger den fra seg. Standby tiden er nemlig langt bedre enn konkurrentene. Og det bør også regnes med i en ren batterisammenligning. Husker da jeg hadde iPhone 6s og Samsung Galaxy S6. Sammenlignet dem battertidmessig og S6 var jo nede på 50% når iPhone 6s bikket 70%. Så at iPhone har dårlig batteritid er jeg ikke enig i. S6 hadde i tillegg ganske mye større batteri.

 

I morgen får jeg meg en LG G6, så det skal bli spennende å se hvordan den er.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg lar meg aldri slutte å forundre over denne "opphengingen av spesifikasjoner" hos Android gjengen. Jeg viste deg nettopp resultater som resulterte i dobbel faktisk-ytelse av en Samsung S8, det var jo ikke viktig - for du er mer opptatt av hva som står på et udugelig papir?

 

I apple verden har det aldri handlet om spec, det handler om hva produktet gjør. Batteriet er lite ja,men det handler ikke om mAH - det handler om batteritid.

 

Ingen i denne tråden har faktisk brydd seg eller nevnt at batteritiden har økt med 2 timer, de eneste de har hengt seg opp i er at batteriet har mindre mAH. Snakk om å ha riktig fokus!

 

 

Jeg er verken opphengt eller med i noen android gjeng, jeg bare opplyste om at jeg ikke har sett spesifikasjoner og var også enig i at tester viser en langt bedre prosessor. Så jeg ser ikke helt hva du tyter om? 

 

Ja, og batteritiden er håpløs om en ser tester. Ikke så rart da batteriene er veldig små. Klart, nå er jo ikke X testet enda. Men 8'en viste ikke mye håp. 

 

Kanskje fordi 2 timer ikke er nok? 

 

 

 

Jeg antar tester er relativt?

post-106430-0-52710900-1506629238_thumb.png

 

Nå er det iPhone X som har fått 2 timer ekstra, ikke iPhone 8 - dette pga OLED skjerm. Så det blir spennende å se resultatet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg lar meg aldri slutte å forundre over denne "opphengingen av spesifikasjoner" hos Android gjengen. Jeg viste deg nettopp resultater som resulterte i dobbel faktisk-ytelse av en Samsung S8, det var jo ikke viktig - for du er mer opptatt av hva som står på et udugelig papir?

 

I apple verden har det aldri handlet om spec, det handler om hva produktet gjør. Batteriet er lite ja,men det handler ikke om mAH - det handler om batteritid.

 

Ingen i denne tråden har faktisk brydd seg eller nevnt at batteritiden har økt med 2 timer, de eneste de har hengt seg opp i er at batteriet har mindre mAH. Snakk om å ha riktig fokus!

 

 

Jeg er verken opphengt eller med i noen android gjeng, jeg bare opplyste om at jeg ikke har sett spesifikasjoner og var også enig i at tester viser en langt bedre prosessor. Så jeg ser ikke helt hva du tyter om? 

 

Ja, og batteritiden er håpløs om en ser tester. Ikke så rart da batteriene er veldig små. Klart, nå er jo ikke X testet enda. Men 8'en viste ikke mye håp. 

 

Kanskje fordi 2 timer ikke er nok? 

 

 

 

Jeg antar tester er relativt?

attachicon.gifSkjermbilde 2017-09-28 kl. 22.04.42.png

 

Nå er det iPhone X som har fått 2 timer ekstra, ikke iPhone 8 - dette pga OLED skjerm. Så det blir spennende å se resultatet. 

 

 

Ja det er så klart mange måter å teste ting på, men de som en faktisk kan se bruken og testingen viser jo helt andre resultater en du viser til her. Mulig det ligger noe i ovennevnte ang standby tid. Testen du viser til må jo inneholde en del av dette da ingen av telefonene varer så lenge med skikkelig bruk. 

 

Nå var det skjermen? Trodde det var prosessoren jeg? 

 

Men uansett, jeg er skuffet over batteristørrelsen, m.m. 

Lenke til kommentar

Ja det er så klart mange måter å teste ting på, men de som en faktisk kan se bruken og testingen viser jo helt andre resultater en du viser til her. Mulig det ligger noe i ovennevnte ang standby tid. Testen du viser til må jo inneholde en del av dette da ingen av telefonene varer så lenge med skikkelig bruk. 

 

Nå var det skjermen? Trodde det var prosessoren jeg? 

 

Men uansett, jeg er skuffet over batteristørrelsen, m.m. 

 

 

 

Det riktige er vel å si at det er en kombinasjon av skjerm og prosessor. Jeg trodde først iPhone 8 også kom med OLED, men det er ikke tilfelle. OLED kommer nok til å påvirke batteritiden en del under bruk. CPUen i iPhone er ekstremt god på å bruke lite energi på enkle oppgaver eller standby, takket være "lav-energi" kjerner. Dette er enda bedre i A11. 

 

Men ja, i markedets dyreste telefonklasse skal man vel også kunne forvente best batteritid - så om iPhone X ikke kommer godt ut burde de nok putta et par ekstra mAh inn - men det gjenstår å se ;)

Endret av MrL
Lenke til kommentar

 

 

Når du lader burde du kun lade til 80%,så sette den på lading når du har 20% igen for maximal levetid. da vil batteriet klare maaange ganger flere ladningscykler. kommer fra en venn som eier batterifrabrik.

Hvis du gjør dette vil du bruke mer enn to ladesykluser på kort tid. Og hvem er det som gidder å sitte og passe på batteriprosenten?

 

Hvis det er slik at det er ladesykluser som tærer på batteriet så må jo det optimale være å koble telefonen til lader så ofte man kan. Da vil den kanskje gå ned noen prosent mellom hver lading og vil holde seg på 100% uten at det går sykluser. Dermed vil det ta veldig lang tid før man oppnår en hel ladesyklus totalt sett.

 

 

Nei, syklus er 0-100% så om en lader 20-80 så er en under en lade syklus. Batterier har ikke godt av å stå lenge på høy spenning, derfor bør en avslutte før en kommer så langt og iallefall ikke ha den der så lenge. Men, dette er peanuts uansett, største "faren" til batteriteknologien i dag er varme. Og dette kommer en ikke unna i mobiler, så det går rett vest uansett :)

 

Ja, det er jo det jeg skriver. 20-80% er ikke en fullstendig ladesyklus. Men lar man den falle fra 80% og ned til 20% ofte, så går det fort ladesykluser. Derimot, lader man så ofte man bare kan, så vil den kanskje bare falle noen få prosent, og dermed vil det ta veldig lang tid før man oppnår en ladesyklus.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når du lader burde du kun lade til 80%,så sette den på lading når du har 20% igen for maximal levetid. da vil batteriet klare maaange ganger flere ladningscykler. kommer fra en venn som eier batterifrabrik.

Hvis du gjør dette vil du bruke mer enn to ladesykluser på kort tid. Og hvem er det som gidder å sitte og passe på batteriprosenten?

 

Hvis det er slik at det er ladesykluser som tærer på batteriet så må jo det optimale være å koble telefonen til lader så ofte man kan. Da vil den kanskje gå ned noen prosent mellom hver lading og vil holde seg på 100% uten at det går sykluser. Dermed vil det ta veldig lang tid før man oppnår en hel ladesyklus totalt sett.

Nei, syklus er 0-100% så om en lader 20-80 så er en under en lade syklus. Batterier har ikke godt av å stå lenge på høy spenning, derfor bør en avslutte før en kommer så langt og iallefall ikke ha den der så lenge. Men, dette er peanuts uansett, største "faren" til batteriteknologien i dag er varme. Og dette kommer en ikke unna i mobiler, så det går rett vest uansett :)

Ja, det er jo det jeg skriver. 20-80% er ikke en fullstendig ladesyklus. Men lar man den falle fra 80% og ned til 20% ofte, så går det fort ladesykluser. Derimot, lader man så ofte man bare kan, så vil den kanskje bare falle noen få prosent, og dermed vil det ta veldig lang tid før man oppnår en ladesyklus.

Men det er mye verre å stå med høy spenning, derfor vill mobilen kutte og den vill falle. Altså blir det akkurat likt bare mer tid pp høy spenning, som ikke er bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...