Gå til innhold

Hva er denne verdt og hvilken modell er dette?


Anbefalte innlegg

Arvet nettopp en bærbar som jeg vurderer å selge, men lurer på hvilken modell dette er og hva den eventuelt kan selges for på Finn?

 

Selve maskinen er en sort Asus (Republic of Gamers), ganske kraftig bygd i forhold til mine MacBook Air. I spesifikasjonene står det: i7 4710HQ, GTX 880M, 24GB minne, Windows 8

 

Og hvordan renser jeg maskinen enklest før salg? Den inneholde mye data fra tidligere eier og jeg har ingen Windows programvare tilgjengelig med tanke på formatering?

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ny får du vel ca. 10000kr for den.. brukt så vil jeg si 5-6000? (-10% per år siden release)

 

De fleste laptoper har innebygget "factory reset";

Trykk F9 når den booter, så skal du få tilgang til det

 

Hvis dette ikke funker må du ta en "clean install" av windows / manuelt slette filer

 

Edit: modellen heter antageligvis "Asus ROG G750JZ-DS71" 

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Og hvordan renser jeg maskinen enklest før salg? Den inneholde mye data fra tidligere eier og jeg har ingen Windows programvare tilgjengelig med tanke på formatering?

Det avhenger av hvilken versjon av Windows som faktisk er installert på datamaskinen nå.

 

Finn modellkoden (på undersiden av datamaskinen?). Eksempel: G750JZ-T4123H

 

Med modellkoden kan man finne nøyaktige spesifikasjoner og kanskje si noe nærmere om pris.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Hvis maskinen er oppdatert til win10 så skal du kunne kjøre en clean install med en win10 USB og legge inn Windows 8 key direkte. Jeg gjorde nettopp det selv .. det var en win8.1 key og under installasjon valgte jeg å ikke legge inn nøkkel. Deretter aktiverte jeg fra Windows når den var ferdig installert (kontroll panel -> system). Jeg er derimot usikker på om dette bare fungerer når man har logget inn med Windows id, noe jeg gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...