Gå til innhold

Overklokking av Intel i5 2500k og ASUS P8P67 Pro. Får det ikke til.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver nå å Overklokke Intel i5 2500k. Jeg prøver og klokke den til 4.2 GHZ, men det skjer ingenting. Frekvensen står på det samme liksom. Jeg har også prøvd og fulgt guide på nett, men fremdeles, så er det det samme frekvensen. Jeg har naturligvis sikkelig kjøler på PC`en. Noctua D14. Jeg prøvde og forandre CPU Volten også, men jeg får det ikke til jeg altså.

Jeg har en annen PC også som jeg bruker til daglig og den har jeg overklokka til 4.2 GHZ. Riktignok, så er det AMD sett og ikke Intel.

 

Noen som vet hvordan jeg skal få overklokka i5 2500k med dette Hovedkortet?

Det virker som at det bare er Turbohastigheten som forandrer seg og ikke standard frekvensen.

Hvis det var uklart, så er hovedkortet ASUS P8P67 Pro Socket 1155.

 

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Eg  har p8z67-v gen3

og kjøre 4.4ghz på auto volt...

Prøvte 4.7 på 1.4 volt, av og til inn i windows, men i ettertid så går den tilbake til 3,3...

Har selv spurt etter hjelp ,men ville gått inn i bios og kjørt dischard og startet på ny.
Husk å låse rammen til max 2133 eller mindre, spørs hva ram du  har.
Da hovedkortet ikke kjører 2400mhz, unless pro klarer det...

 

Lenke til kommentar

Kan være mange grunner til at det ikke klokker.

 

1) Har du klokket minnet? Noen hovedkort blir ustabile når du overklokker både minne og prosessor.

 

2) Har strømforsyningen god nok effekt? Er strømforsyningen for svak så blir klokking vanskelig.

 

3) Du kan ha vært veldig uheldig med silikon lotteriet, er prosessoren dårlig binned så vil det ikke være mye å hente på overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...