Gå til innhold

iPhone 6s vs 8


neseape

Anbefalte innlegg

Det hviler tydeligvis en forbannelse over meg, som gjør at mine android-telefoner aldri holder mål. Funker fjell et halvt års tid, og så begynner det å dukke opp irritasjonsmomenter som at jeg sliter med å koble til blåtannheadset, lyden hakker over BT, programmer henger seg opp oftere enn vanlig osv. Ting som skjer ofte nok til at det irriterer meg, men ikke stabile nok feil til at jeg klarer å provosere det frem i Telenorbutikken, så de gidder ikke sende telefonene på service heller. (Ja, har prøvd factory reset, og det hjelper litt mot programmer som henger seg i en ukes tid. BT-problemer bl.a. forsvinner ikke).

 

Dette har skjedd med flere Android-telefoner på rad (Galaxy Alpha, Galaxy S6, Galaxy A5). Innså når jeg skrev den linja at det kanskje er Samsung som er problemet mitt, men jeg tenker uansett tanken om å prøve meg over på iOS igjen, om så bare for forandringens skyld.

 

Utfordringen er jo da hvilken telefon man skal velge. Omtrent alt jeg spiller av musikk på går fortsatt på kabel, så da ønsker jeg fortrinnsvis 6s da den fortsatt har minijack. Spørsmålet er om det er aspekter ved 8'ern som er såpass mye bedre at det er verdt å investere i denne i stedet? (Prisforskjellen på 7 og 8 er så liten at 7 er utelukket) Eller er 6s en telefon som fortsatt holder mål?

 

Jeg har selvsagt noen Androider i øyekroken også, så jeg er i denne tråden kun ute etter argumenter for hvorfor jeg evt skal velge 8 i stedet for 6s, ikke hvilken Android-mobil som er svaret på alle mine drømmer.

 

Kan helt til slutt legge til at mobilbruken min er ytterst konservativ når det kommer til ytelsesbehov. Det går stort sett i basic telefonfunksjoner, sosiale medier og enkle spill, så jeg trenger ikke maksimalt med CPU-kraft. Batteritid er dog ganske viktig. Plus-modellene er for store, så det er 4,7" det eventuelt blir, selv om det egentlig er litt smått, men heller litt for liten, og X er altfor dyr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone 6s er nok mer enn kjapp nok, men personlig så synes jeg det var stor forskjell i batteritiden fra 6s til iPhone 7. Sånn sett ville jeg gått for sistnevnte. Godt mulig den dukker opp på tilbud (den minste utgaven) eller at du finner et godt bruktkjøp :) Jeg skal selge min egen 7-er snart, og det regner jeg med at det er mange andre som skal også.

Lenke til kommentar

Jeg også er på let etter iPhone som kan vare lenge, helst 2-3 år, og er i nesten samme sitasjon til trådstarteren. Har samme valget om enten å kjøpe 6s eller 7. Klarer ikke helt å bestemme meg.

Har også sett på SE som er nokså spennende for meg, den er kanskje litt for liten men det skal gå helt fint - vanesak.

Android er uaktuelt da jeg liker iOS bedre og passer best for meg,

Lenke til kommentar

Jeg sitter også å vurderer 6s/7/8.

6s veies tungt da den er rimelig og har Minijack, jeg legger opp til å ha denne telefonen i ca 3 år. Men om 3 år vil det være 5 år siden 6s ble lansert og jeg er redd for ytelsen og oppdateringer.

Største problemet med 7 sånn jeg ser det er at jeg ikke kan bruke minijack til musikk imens jeg lader. Jeg har et par Qi plater liggende og dette vil da være løst med iPhone 8.

En ting til er at om 2 år vil en iPhone 8 fortsatt ha en brukbar restverdi dersom den er behandlet fint. Jeg ser med overraskelse på hva 6s Pluser ligger ute for på finn nå.

Akkurat nå veier ting i favør til at iPhone 8 er verdt mellomlegget.

Lenke til kommentar

Takk for innspill! Endte til slutt opp med en 7'er. (Prisen hos Telenor sank etter at jeg skrev første post, så da gadd jeg ikke vente på 8'ern) Satser på at om jeg har en lightning->jack-overgang tilgjengelig på jobb, i bilen og hjemme så bør ikke fraværet av minijack være altfor plagsomt, så konkluderte med at forbedret batteritid var verdt det. 8'ern så ikke ut til å ha noe jeg trenger som 7'ern ikke leverer heller.

Lenke til kommentar

Takk for det! Var i utgangspunktet skeptisk til hvor mye bedre batteriet var, da Endurance test på GSMarena ga rimelig lik score, men etter å ha lest utallige tester så mente vel omtrent alle at 7 holdt bedre enn 6s i praktisk bruk.

 

Da er det bare å hamstre inn USB-lightning-kabler og lightning-minijack overganger :p

Lenke til kommentar

Takk for det! Var i utgangspunktet skeptisk til hvor mye bedre batteriet var, da Endurance test på GSMarena ga rimelig lik score, men etter å ha lest utallige tester så mente vel omtrent alle at 7 holdt bedre enn 6s i praktisk bruk.

 

Da er det bare å hamstre inn USB-lightning-kabler og lightning-minijack overganger :p

Pass på å kjøpe skikkelige kabler. Billige eBay kabler kan svi ladeporten på telefonen din og dekkes da ikke av garanti siden man har brukt uorginalt tilbehør.

 

Forøvrig er jo Bluetooth framtiden, og har selv konvertert helt. Min Oneplus 5 har minijack utgang men den har jeg ikke testet engang :p

Koster en hundrings på eBay for en god Bluetooth reciever med handsfree du kan bruke i bilen så slipper du kabel der og.

 

Dog usikker på om iPhone 7 støtter APT-X? Det løfter lyden på Bluetooth en del iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...