Gå til innhold

[Løst] Problemer med mitt Geforce 1070


ChiefMango

Anbefalte innlegg

Veldig spesielt opplegg du har gående der .. hmmmm... Og maskinen du testet skjermkortet i .. hva slags hk og psu har du der?

 

Edit

Du kan jo spør NetOnNet hva de tester med og kjøre de samme testene selv? Det kan jo være skjermkortet funker i de spesifikke testene, men ikke i de spillene du kjører. Regner med du har prøvd en rekke spill og 3d benchmarks?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil kan jeg teste skjermkortet for deg. Hvis du stoler på meg da ?

 

Ifra hva du skriver og hva du har prøvd på så kan det virke som om NetOnNet bare ikke klarer fremprovosere feilen du får, og at skjermkortet er dødt. Gitt at du får samme feil på to forskjellige maskiner og at du får samme feil i flere ulike spill

 

Edit

Regner med de to maskinene du testet også har egen SSD og Windows installasjon ?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

fast forward 3 uker uten noe som helst informasjon enn det jeg selv maste meg til, så får jeg en melding fra dem: "Vi har kjørt en benchmark og burn in test uten at det har vist seg at det er et problem. Kortet ditt holder 152 FPS i snitt og stiger ikke over 67 grader."...

Det utsagnet der er faktisk ubrukelig.

"Burn-in" tester har ikke fungert på Nvidia-skjermkort siden 2010, da de kjørte ut en oppdatering i driver og maskinvare som gjenkjente at strømtrekket gikk forbi designmålene. Link

GPU Boost er en videreutvikling av dette, og sørger dermed for at Furmark, Kombustor, OCCT, og lignende programmer vil kjøre i en lav power-state for å hindre at kortet eksploderer.

 

Kort sagt: burn-in programmer fungerer ikke på dagens skjermkort.

Lenke til kommentar

UPDATE: Ikke kjørt 3D mark time spy da det koster penger og ikke gira på å bruke penger om det er andre måter å teste. Jeg har derimot Shadow of mordor og har fått testet benchmark i det. Første gangen jeg åpnet spillet, klikket det.. andre gangen kom jeg inn og kjørte igjennom hele testen. prøvde en gang til for å sjekke og det kom helt igjennom før spillet igjen frøs/klikket. restartet og kjørte gjennom to ganger til uten problem. 

Loger inn på wow og løper i to minutter og så fryser spillet. 

 

Jeg skjønner meg seriøst ikke på det her..  :wallbash:

Lenke til kommentar

Silver Power SP-SS500 500W i den andre pcn og Cooler Master G700, 700W i min. 

 

Ble litt stressa over at jeg kanskje ikke hadde testa nok i den andre pcn så satte inn kortet igjen.. Alt funka fint i starten men så begynte det å slite igjen. 

 

Får feilmeldingen "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered"

 

Dette har jeg fikset med å legge til to nye regkeys som har lengre delay (fulgt noe på nett).. og da har den andre meldingen dukket opp.. 

Lenke til kommentar

Silver Power solgte Seasonic-baserte strømforsyninger, generelt gode produkter i forhold til prisen da de holdt på.

 

Angående feilmeldingen din, så er det helt klart noe galt med kortet. Det er en typisk feilmelding å få når klokkefrekvensen på kjernen er for høy, uten at jeg vil anbefale deg å begynne med overklokking nå.

Det kan være vanskelig å oppdage i et kjølig kabinett, men utenom det burde du ikke ha noe problem med å få gjennomslag her

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FINAL UPDATE: Tusen takk alle for hjelp! Jeg tok med kortet ned onsdag forrige uke og fikk dem til å installere unigine heaven mens jeg var der for å så vise at det feilet, vise feilmelding i event viewer og la dem installere noe drivere for å prøve å fikse det. Klikket etter 5 sekunder. Kjørte igjennom hele benchmarktesten på det innebygde grafikkkortet i HK så det var tydelig at noe var feil. (Heldigvis to jeg ikke hadde pratet med før som var der) Han sa han skulle ringe verkstedet dagen etter og så meg(Han la også til at han mest sannsynlig kom til å glemme å ringe meg.. nice.) ... Og det gjorde han såklart. etter en uke med snakk over telefon med kundesenter som ikke kunne gi noe beskjed og null kontakt med lagershopen dro jeg ned. møtte enda en ny kar og han bestemte at vi tok retur på det. Så endelig.. pengene tilbake og aldri med NetonNet. Fikk igjen prisen jeg kjøpte det for så det var ikke mange hundrelappene jeg måtte legge til for å fikse et 1080 isteden. så noe positivt kom det ut av det i hvert fall! 

 

TLDR: Fikk pengene igjen etter en og en halv måned krangling med NetonNet! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...