Gå til innhold

Dette er de norske prisene for alle de nye Apple-produktene


Anbefalte innlegg

 

Apple tester hvor mange som er villige til å betale prisen de setter, hvis flere betaler prisen for denne modellen blir neste dyrere. Apple har har jo ikke allerede den så å si høyeste inntjening i verden for sine produkter.

 

Det betyr at du som forbruker betaler mer på grunn av selskapets grådighet. Det er oss som forbrukere som styrer prisen, er man villige til å betale så kommer selvfølgelig aldri selskapet til å senke prisene sine, den går bare opp opp og videre opp.

 

Det er ikke så mange år siden toppmodellene kostet rundt 5000kr.

 

Vi ser det dessverre over hele linja. Samsung Galaxy Note 4 kostet f.eks ca 5.500 kr da den kom. Note 8 koster 10.000 kr. Så disse selskapene setter prisene opp helt til vi sier stopp. (jøss, det rimer)

 

På tide at vi sier stopp?

 

Det ironiske er dessverre at mange som klager på prisen på en telefon, gladelig betaler omtrent like mye for en annen. Noen kjenner ikke seg igjen når de møter seg selv i døra...

S8 koster "bare" kr 6067, og har kanskje best fotokvalitet fortsatt. Ellers er visstnok Moto G5/G5 Plus inntil kr 2.700 relativt bra om pris har større betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste produkt de ikke tør å ta ågerpris for er TV-boksen sin, da konkurransen der fra både bokser og gaming-konsoller er stor fra før.

 

Litt dyr den også mhp. konkurransen, men er jo ikke helt vekk i fra konkurrentenes prising. Nærmer seg likevel gamingkonsoll i pris da. Ville heller hatt en PS4 eller Xbox, med 4K-støtte tror jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Apple tester hvor mange som er villige til å betale prisen de setter, hvis flere betaler prisen for denne modellen blir neste dyrere. Apple har har jo ikke allerede den så å si høyeste inntjening i verden for sine produkter.

 

Det betyr at du som forbruker betaler mer på grunn av selskapets grådighet. Det er oss som forbrukere som styrer prisen, er man villige til å betale så kommer selvfølgelig aldri selskapet til å senke prisene sine, den går bare opp opp og videre opp.

 

Det er ikke så mange år siden toppmodellene kostet rundt 5000kr.

 

Vi ser det dessverre over hele linja. Samsung Galaxy Note 4 kostet f.eks ca 5.500 kr da den kom. Note 8 koster 10.000 kr. Så disse selskapene setter prisene opp helt til vi sier stopp. (jøss, det rimer)

 

På tide at vi sier stopp?

 

Det ironiske er dessverre at mange som klager på prisen på en telefon, gladelig betaler omtrent like mye for en annen. Noen kjenner ikke seg igjen når de møter seg selv i døra...

S8 koster "bare" kr 6067, og har kanskje best fotokvalitet fortsatt. Ellers er visstnok Moto G5/G5 Plus inntil kr 2.700 relativt bra om pris har større betydning.

 

 

Den kostet 7590 kr da den kom på markedet. Du kan ikke dra frem en telefon som er såpass "gammel" og har falt såpass i pris og sammenligne med en telefon som ikke finnes i butikkene ennå.Dessuten koster den fortsatt 7.490 hos de fleste butikkene. Mytrendyphone kan du ikke regne med da de aldri har på lager den telefonen som de har kjempetilbud på. Det er bare for å lokke deg til nettsiden dems. Så dems pris må du bare se bort ifra.

 

Så Samsung er ikke stort bedre enn Apple på akkurat det. Sony og Huawei kommer jo også med sykt dyre modeller nå. Egentlig bare LG som "oppfører" seg.

 

Moto G5 Pluss er sikkert bra nok for de fleste, men det er laaaangt ifra en toppmodell. Kona har den så jeg vet hva jeg snakker om.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Er så delt. På en side syns jeg 11k er uhorvelig mye penger å bruke på en telefon, men så er det jo litt kjedelig å bruke 9k(8+) på en telefon som du ikke har like lyst på. Galaxy S8 har jeg allerede ift. jobb men personlig, så har jeg ikke sansen for Android og touchwiz, så den ble pensjonert til skuffen etter 4mnd.

Lenke til kommentar

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

De fleste kan ta seg råd, det kan gå ut over andre fornuftigere ting, men du vil se folk med langt under gjennomsnittlige inntekter, studenter o.s.v. strømme til butikkene som noen sauer og si TAKE MY MONEY!!!

 

Hva spiller det for rolle om du må kansellere sydenturen til neste år hvis du likevel ikke får være en del av gjengen som har iPhone X liksom?! Å være i iPhone 7 gjengen da er jo bra flaut...

 

Eneste måten jeg ender opp med en iPhone er visst jobben betaler, for jeg har ikke noe i mot å teste, men Apple går i spissen for å presse opp prisen på toppmodellene til alle produsentene. Neste topptelefon fra Samsung kommer sikkert til å koste like mye.

Lenke til kommentar

 

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

De fleste kan ta seg råd, det kan gå ut over andre fornuftigere ting, men du vil se folk med langt under gjennomsnittlige inntekter, studenter o.s.v. strømme til butikkene som noen sauer og si TAKE MY MONEY!!!

 

Hva spiller det for rolle om du må kansellere sydenturen til neste år hvis du likevel ikke får være en del av gjengen som har iPhone X liksom?! Å være i iPhone 7 gjengen da er jo bra flaut...

 

Eneste måten jeg ender opp med en iPhone er visst jobben betaler, for jeg har ikke noe i mot å teste, men Apple går i spissen for å presse opp prisen på toppmodellene til alle produsentene. Neste topptelefon fra Samsung kommer sikkert til å koste like mye.

929 usd note 8 vs 999 usd iphone x er jo ikke sp langt unna det?
Lenke til kommentar

 

 

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

 

Tror faktisk det motsatte, ser flere og flere som dumper 3-500 000kr på biler, også er jo telenor swap ol. utrolig populært, så tror dette blir en bestselger på lik linje med Note 7 og iPhone 8 og 8 Plus

Det er klart. Men iPhone 7 & 7 Plus i dag, er det for eksempel mange studenter som kjøper, samt foreldre til barn. Jeg tror at blant denne gruppen, blir det litt for mye til å svelge.

 

SWAP og Svitsj er sikkert gode alternativ her.

SWAP har gjerne den dyreste totalprisen du finner sammenlignet med vanlig nedbetaling med binding.

Om totalprisen er 12.000 kr for telefonen over to år med SWAP vil du måtte betale minst 6000 kr første året for å så ikke eie telefonen, men bytte til en annen.

 

Det er faktisk ikke slik at verdien på en mobil halverer seg over et år. Kjøper du telefonen med abonnement og nedbetaling på 12 mnd hadde telefonen sikkert kostet 10.000 kr fordi du binder deg i et år, du hadde også helt sikkert fått 6-7.000 for telefonen om du hadde behandlet den pent.

(spesielt iPhone med kunstig høye brukt priser)

 

Da kan du kjøpe deg neste topptelefon for 10.000 med binding og selge denne igjen for 6-7.000 etter et år. Det betyr altså at om du kjøper med vanlig nedbetaling og binding bruker du 3-4000 i året, om du vil holde deg oppdatert, mot 6000 ved SWAP.

Svitsj er sikkert identisk, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Lenke til kommentar

 

 

10 990 ja. :p Det ble like dyrt som fryktet. Så ut som en herlig telefon, men tror at selv blant oss rike nordmenn, er det en ganske tynn andel av befolkningen som føler de kan ta seg rå til slik luksus.

 

Dette er på mange måter en S8 Plus-konkurrent rent teknologisk, som koster 7000 kr. Å betale 4 laks mer for iOS, AR etc. er vel litt i drøyeste laget.

De fleste kan ta seg råd, det kan gå ut over andre fornuftigere ting, men du vil se folk med langt under gjennomsnittlige inntekter, studenter o.s.v. strømme til butikkene som noen sauer og si TAKE MY MONEY!!!

 

Hva spiller det for rolle om du må kansellere sydenturen til neste år hvis du likevel ikke får være en del av gjengen som har iPhone X liksom?! Å være i iPhone 7 gjengen da er jo bra flaut...

 

Eneste måten jeg ender opp med en iPhone er visst jobben betaler, for jeg har ikke noe i mot å teste, men Apple går i spissen for å presse opp prisen på toppmodellene til alle produsentene. Neste topptelefon fra Samsung kommer sikkert til å koste like mye.

929 usd note 8 vs 999 usd iphone x er jo ikke sp langt unna det?

 

Om prisene de viser er rett, altså i overkant av 10.000 NOK for billigste X'en da er forskjellen mer enn 70 dollar. Personlig har jeg sett Note 8 til 8000 uten abonnement og en annen her sier at den ble lansert til 7590. Da er forskjellen for 250-300 dollar.

Lenke til kommentar

Prisen er fin, med tanke på hvor mye "nytt" av teknologi de har puttet i telefonen i forhold til tidligere modeller, har de nok også en høyere produksjonskostnad på denne. Mye mer fan av denne strategien, enn å holde igjen på teknologien til den blir billig nok, som Apple har gjort mye av tidligere. Dette blir vel årets mest komplette telefon spec messig?

 

Bare synd Apple alltid driter seg ut og gjør et så stort kompromiss på lydkvaliteten! På samme måte som de har gjort med oppløsningen i Apple TV ignorerer de at hardwaren deres ikke kan gi et like godt resultat som konkurrentenes. Til fordel for en mer praktisk og brukervennelig trådløs teknologi, som ennå ikke er godt nok utviklet. Og ikke er i stand til å matche resultatet man får med kabel. I tillegg lar de så vidt jeg har skjønt den interne prosessoren ta seg av digital til analog konverteringen fremfor å sette inn en skikkelig dac og lydutgang. Høyoppløst audio kan man bare glemme om man velger Iphone, og selv om den spiller høyt er også støynivået høyt. Det er kommet produsenter som lager egne eksterne lydkort til Iphone for å rette opp i dette. Som Audioquest Dragonfly. Men jeg orker ikke en ekstra klump i lomma mellom telefon og audiojack. Andre produsenter putter like gode løsninger inn i telefonen.

 

Det beste alternativet hifi-messig i år ser ut til å bli LG G6. Første telefon på markedet med en innebygget 64bit dac, som sannsynligvis holder høy kvalitet. LG V20 hadde en 32bit Quad, ESS Sabre ES9218 som leverte balansert lyd ut, og kom best ut i lydtester. Så basert på dette er jeg spent på tester av G6 fremover. Andre alternativer er Onkyo Grandbeat.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...