Gå til innhold

MacBook Air - Angrerett


Anbefalte innlegg

Hei. Har gjort avtale med Power om å benytte meg av angrerett og forventer å få returlapp i posten i morgen tidlig.

Problemet er det, at når jeg skulle sette Macen tilbake til fabrikkinnstillinger nå i kveld, så skjedde en systemfeil. Den starter, men finner ikke startdisk. Har søkt på dette og sett på Apple sine løsninger for å løse problemet, men ingenting fungerer. Jeg har forresten hatt Mac før og er ganske sikker på at det ikke er gjort feil når jeg slettet det som var på disken.

 

Hva gjør jeg nå?

Sender tilbake med en lapp om feil på programvare/system? Eller? Jeg kan vell fortsatt benytte meg av angreretten når dette er en systemfeil som dekkes av Apple og deres garanti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er en feil så reklamerer man.

Når man bare angrer, så angrer man.

 

Men hva du gjør blir opp til deg...

 

Men om du har tenkt til å benytte angreretten, så bør det ikke framkomme i kommunikasjonen din med butikken at du angrer fordi det er en feil med varen, vil jeg tro. Da kan det bli trøbbel. (generelt betraktet)

Lenke til kommentar

Du reklamerer på produktet og sier samtidig at du ikke ønsker nytt produkt, men heller å benytte angreretten. Om du ikke opplyser om feilen møter du fort på problemer, for alle enheter med lagringsplass må nødvendigvis klargjøres av en tekniker før de kan selges på nytt. Det vil se veldig mistenksomt ut om du leverer et defekt produkt tilbake for å "angre" kjøpet uten å opplyse om problemet.  

Lenke til kommentar

De har 30 dagers returrett uansett. Så om det er pga feil på varen eller ikke fornøyd spiller det ingen rolle

 

Ja, hos Power er det slik. Men det var derfor jeg i parentes skrev "generelt betraktet", fordi jeg ser veldig ofte at folk blander angrerett/åpent kjøp med retten til å reklamere på et produkt med feil.

 

Men hos Power så vil det være helt opp til trådstarter hva han ønsker - nytt produkt eller pengene tilbake; klippet fra Power sine nettsider:

 

 
Hva gjør jeg hvis produktet ikke fungerer?

Dersom det er innenfor 30 dager - ta produktet med til nærmeste butikk slik at vi kan ta en titt. Enten får du et nytt produkt eller pengene tilbake. Det er helt opp til deg. Det finnes noen få unntak som du kan lese om her.

Bor du langt unna en butikk, kontakt kundeservice og vi hjelper deg.

Lenke til kommentar

Blir neppe noen problemer å benytte angrerett fordi produktet ikke fungerer, så lenge man informerer om det ved innlevering. Men hvis butikken/verkstedet finner ut at feilen er på grunn av brukerfeil (slagskade/fukt- eller vannskade/feil bruk) så kan kunden bli belastet for kostnader i forbindelse med dette.

 

Men stort sett er verksteder og forhandlere ærlige angående slike ting, selv om enkelte mener noe annet.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...