Gå til innhold

Medisinstudent som blir biologilærer


Molly97

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går nå andre året på medisin i Tsjekkia, men vurderer å hoppe av for å bli lærer i stedet. 

Jeg vil gjerne undervise i historie, filosofi og norsk, men også biologi. 

Tror dere at noen skoler vil ansette meg som biologilærer etter samfunnsfaglig lektorutdanning? Jeg har hatt mye biologi på medisinstudiet. 

 

Er det noen lærere der ute som vet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mengder av biologilærere i Norge, og det er veldig lite etterspurt i mer siviliserte strøk. Du kan ha flaks, men du får sannsynligvis ikke kombinert norsk og biologi.

 

Jeg kan forstå at biologi er noe mindre etterspurt enn basisfag som norsk og matematikk, men hvorfor skulle det ikke la seg kombinere? Spør av nysgjerrighet, evt uvitenhet.

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Biologi er ikke bare "noe mindre" etterspurt enn Norsk. Biologi er det desidert minste av alle realfagene, og det er utdannet svært mange biologer som har blitt lærere. Det er derfor få ledige jobber som biologilærer og de jobbene som lyses ut er vanligvis realfagsstillinger der de ønsker en som vil undervise biologi og matematikk eller andre realfag.

Lenke til kommentar

Biologi er ikke bare "noe mindre" etterspurt enn Norsk. Biologi er det desidert minste av alle realfagene, og det er utdannet svært mange biologer som har blitt lærere. Det er derfor få ledige jobber som biologilærer og de jobbene som lyses ut er vanligvis realfagsstillinger der de ønsker en som vil undervise biologi og matematikk eller andre realfag.

Kilde? Spør av nyfikenheit, evt. uvitenheit evt. kverulans.

Lenke til kommentar

Biologi er ikke bare "noe mindre" etterspurt enn Norsk. Biologi er det desidert minste av alle realfagene, og det er utdannet svært mange biologer som har blitt lærere. 

 

Ja, er klar over den problematikken. 

 

 

Det er derfor få ledige jobber som biologilærer og de jobbene som lyses ut er vanligvis realfagsstillinger der de ønsker en som vil undervise biologi og matematikk eller andre realfag.

 

Men i teorien skulle det kunne gå an å kombinere norsk og biologi? Dog noe uvanlig kanskje.

Lenke til kommentar

 

Biologi er ikke bare "noe mindre" etterspurt enn Norsk. Biologi er det desidert minste av alle realfagene, og det er utdannet svært mange biologer som har blitt lærere. 

 

Ja, er klar over den problematikken. 

 

 

Det er derfor få ledige jobber som biologilærer og de jobbene som lyses ut er vanligvis realfagsstillinger der de ønsker en som vil undervise biologi og matematikk eller andre realfag.

 

Men i teorien skulle det kunne gå an å kombinere norsk og biologi? Dog noe uvanlig kanskje.

 

 

Ja teoretisk er det mulig. Du kan selvsagt ha flaks, men regn med å bli skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...