Gå til innhold

Forslag til gamingstol


Anbefalte innlegg

Hei

Håper dette er den riktige plassen for meg å spør om slikt, da jeg ikke er godt kjent her, ellers får dere bare henvise meg videre :)

Jeg er på jakt etter en såkalt gamingstol, så billig som mulig men fortsatt komfortabel i lengre spill økter.

Ser at det er litt forskjellig å velge mellom hos typisk Komplett, Netonnet, Staples osv osv.

Begynner å bli lei av en knirkete kontorstol fra IKEA.

Noen forslag eller anbefaling fra dere her inne?

(Om det skulle ha noe å si, for sammenligning, så er jeg 176cm høy, 70kg, "normalt" bygget)

Hører fra dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For CA 6 år siden kjøpte jeg meg en skikkelig gamingstol, en DXracer Commander V2, og har etter dette ikke sett tilbake på billigere stoler.

 

På denne stolen kan ryggen legges helt ned, du kan justere høyden og vinklingen på armlenene og man får med gode korsrygg- og nakkeputer. I tillegg er kvaliteten en helt annen verden som merkes ned til småting som hjul og lignende. Det er og fantastisk å ha skikkelig sidestøtte i stolen.

Jeg vil tro du får tilsvarende stol i dag for en litt rimeligere pris da det ser ut til å være flere på markedet nå enn da jeg kjøpte.

 

Når det kommer til akkurat hvilken stol du kjøper, så tror jeg det er ganske hipp som happ hvilket av de mer anerkjente merkene du velger. Det kan være greit å google de du ser på litt for noen produsenter kan hende har smalere stoler enn andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er smak og behag.

Jeg har en stol til 1100,- fra JYSK. Justerbare armlener og nakkestøtte. Beste stolen jeg har hatt.

Har prøvd en slik stol som Yakamaru lenket til over, men for meg var det en grusom stol.

Armlenene er ikke flate og de "vingene" på siden av ryggen er bare i veien om du skal strekke armene bak ryggen eller rekke etter noe på sidene.

 

 

https://jysk.no/kontor/kontorstoler/gold/kontorstol-stenderup?gclid=CjwKCAjwuvjNBRBPEiwApYq0ztAnMNUYnVelbtfH3xaGYQwflXeST9Jb7SllXaKhYa1Df1sUCI3LzxoC8OgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Stenderup kontorstol. (Kostet 1100 da jeg kjøpte den).

Dessverre så har de endret formen på ryggen, så jeg returnerte den jeg kjøpte i sommer.

Lenke til kommentar

Både Ikea og Jysk sine stoler har en tendens til å starte å knirke etterhvert. Jeg slenger meg på han ovenfor som sier at DXRacer Commander stolen er knallbra. Jeg har hatt den i flere år, også en kollega av meg. Aldri hatt noe problemer med den. Den har korsryggstøtte og nakkestøtte så den forebygger ryggskade i tillegg. Utrolig bra kvalitet generelt. Tilsvarende pris på Jysk eller Ikea så får du en laber kontorstol.....  maxfps.no selger de.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...