Gå til innhold

Hvordan bli elevrådsrepresentant


Ung Spiller

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg neste uke skal min klasse velge en elevrådsrepresentant og en vara (basically en assistent) jeg ble med litt flaks stemt til en elevrådsrepresentant ifjor, og nå har jeg gjerne lyst til å bli gjenvalgt. Mange har kommet bort til meg og sagt at de tenker på å stemme på meg, men vi skal ha sånn tale, og nå lurer jeg på hvordan jeg kan overtale andre med den talen jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange måtar å gjere det på.

 

Ein av dei viktigaste tinga er nok å sette seg godt inn i kva rolle du skal ha, slik at når du held innlegget ditt så viser du forsamlinga at du er godt forberedt på vervet.

 

 

Reint praktisk så er det enklare og større sjangs for at valget går din veg dersom du bedriver litt lobbyvirksomheit.

Ta ei runde og prat med alle klassa om kvifor du vil være elevrådsrepresentant, og få gjerne dei av klassekameratane som alt har gitt deg din støtte til å hjelpe til.

Når folk meir eller mindre har bestemt seg for kven dei skal stemme på på forhånd, så skal det svært mykje til for at motstandaren din klarer å overbevise alle til å ombestemme seg nesten uansett kor godt valginnlegg vedkommande kjem med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange måtar å gjere det på.

 

Ein av dei viktigaste tinga er nok å sette seg godt inn i kva rolle du skal ha, slik at når du held innlegget ditt så viser du forsamlinga at du er godt forberedt på vervet.

 

 

Reint praktisk så er det enklare og større sjangs for at valget går din veg dersom du bedriver litt lobbyvirksomheit.

Ta ei runde og prat med alle klassa om kvifor du vil være elevrådsrepresentant, og få gjerne dei av klassekameratane som alt har gitt deg din støtte til å hjelpe til.

Når folk meir eller mindre har bestemt seg for kven dei skal stemme på på forhånd, så skal det svært mykje til for at motstandaren din klarer å overbevise alle til å ombestemme seg nesten uansett kor godt valginnlegg vedkommande kjem med.

Takk! Skal oppdatere dere etter valg-dagen:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dra en Siv Jensen. Bruk store ord du ikke forstår meningen av og lov mange ting du ikke klarer å holde eller har tenkt å oppfylle. 

 

Neida. Joda...

 

Eller en hvilken som helst politiker du enten hater eller beundrer. Hvis det er politisk engasjerte elever på skolen, må du menge deg med dem. Du behøver ikke ha noe felles med dem, jf. Jonas Gahr Støre.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...