Gå til innhold

Zalman heatpipe eller Artic Cooling?


v0id

Anbefalte innlegg

Har tenkt å få ned støynivået på mitt ATI 9800 nonpro, og har derfor tenkt på å bytte ut viften.

Viften er en orginal ATI-vifte, så den bråker en del i forhold til viften på mitt gamle 9700np.

Jeg har derfor kommet fram til to løsninger:

Zalman Heatpipe og VGA Silencer.

Hvilken av disse to er det beste alternativet? Støynivå er prioritert foran kjøling (mtp overklokking), så spørsmålet blir om jeg kan kjøre Heatpipen uten vifte, og hvor mye VGA Silencer bråker?

Ha i bakhodet at det eneste som lager støy i maskinen min er Seagate V-disken min, og den bråker sinnsykt lite.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for vga silencer. Den er bedre enn Heatpipe'n og bråker mindre

Den bråker vel bare mindre enn Zalman's heatpipe dersom denne har vifte påmontert... jeg mener... en kjøleribbe og heatpipe lager da ikke noe lyd? Men dette Radeon 9800 kortet står vel i fare for å komme i kategorien "med høy varmeutvikling", og da anbefales jo vifte... :roll:

 

Fra Zalman's website:If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended.
Endret av Quietman
Lenke til kommentar

Dette var ikke enkelt. Det som egentlig hindrer meg i å velge artic coolings løsning, er at den kun halverer støyen, til 27 dB, noe jeg synes var mye..

Er det ingen som har denne som har egne erfaringer å komme med?

Eller lydopptak, noe som hadde vært helt genialt.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har også lyst på den zalman heatpipen, helst med viften ja, så kan den også bruke på framtidige kort med størst effekt. Men selve ribba får man på microplex, no problem, men den annbefalte vifta,ZM-OP1, hvor får jeg den? :dontgetit: Lurer også på om hele oppsettet i det hele tatt vil passe på mitt nåværende radeon 9700 non-pro, og om northbridge-vifta på mitt IC7-MAX3 vil være i veien....? Trenger svar jeg og!

 

Haakon

Lenke til kommentar
Har også lyst på den zalman heatpipen, helst med viften ja, så kan den også bruke på framtidige kort med størst effekt. Men selve ribba får man på microplex, no problem, men den annbefalte vifta,ZM-OP1, hvor får jeg den?  Lurer også på om hele oppsettet i det hele tatt vil passe på mitt nåværende radeon 9700 non-pro, og om northbridge-vifta på mitt IC7-MAX3 vil være i veien....? Trenger svar jeg og!

 

Haakon

 

Her finner du både heatpipen og vifta!

Mål osv står der også.

 

Mvh

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...