Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke email av enkelte personer


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

 

Noen som har peiling på hvorfor jeg ikke får email av enkelte personer?

har ikke på spamfilter eller regler.

eneste er junk filter men denne flytter ting bare til en junk mappe.

bruker Apple Mail og en icloud email.

 

kan ikke fatte at email bare blir borte i løseluften

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres veldig ut som du har klikket på noe filter.

 

Nå bruker ikke jeg icloud eller applemail, men bruker du det bare på telefon eller begge deler? Skjer dette begge plasser? Har du en annen enhet (nettbrett/annen pc) du kan logge innpå og se? Eventuelt avinstallere og installere på nytt. 

 

Gjorde et kjapt google søk, jeg er ikke klok på noe Apple sitt i det hele tatt, men håper denne linken gjerne hjelper litt om du ikke allerede har funnet den.

 

https://support.apple.com/en-us/HT204075

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

mailen kommer ikke inn noe sted, det er som den ikke eksisterer, men er sendt fra avsender.

skal ikke være noe filter på, og jeg får andre mailer som normalt

Lenke til kommentar

Skyter i blinde, men er det mulig at sender er "Greylisted" av Apple?  

 

Har faktisk opplevd det en gang når jeg jobbet som kundebehandler. Vi hadde hatt trøbbel med en spesifik Epostserver og hadde derfor Greylisted den. Det gikk utover de som brukte den til normale formål dessverre.  

 

Igjen, dette er ren gjetning og lite sasnsynlig hvis h*n fint kan sende mail til andre store Epostservere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Fra gmail.com er jo litt rart, litt rart hvis de har gray listed den email egentlig, men kan være noe tull med gmail aner ikke, men er litt nysgjerrig på hvorfor det her skjer, og da kan man jo tenke seg om det er noe mer man går glipp av.

Lenke til kommentar

Fra gmail.com er jo litt rart, litt rart hvis de har gray listed den email egentlig, men kan være noe tull med gmail aner ikke, men er litt nysgjerrig på hvorfor det her skjer, og da kan man jo tenke seg om det er noe mer man går glipp av.

Ja nei, jeg tør nesten å påstå at det er usansynlig. Gmail er for stort til å bli greylisted. 

 

Mitt neste forslag er å prøve å sende mail fra samme server men annen konto (Gmail) og se om feilen gjenskapes da. 

Hvis ja, kontakt Apple kundeservice.  

Hvis nei, test å sende mail til andre servere enn Apple.

Endret av NatroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...