Gå til innhold

Kvinnelig "hypergamitet", og "De fire sirenene av den seksuelle apokalypsen"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det skisserte problemet virker å være vesentlig større blant ment, som er mer villig til å ha mange partnere(?) enn kvinner?

 

AtW

Jeg vet ikke helt hva du spør om, kan du prøve å konkretisere litt?

 

 

Skissert problem: Hyppig partnerbytte og tilfeldig sex gjør deg mindre lykkelig enn langvarig monogame forhold.

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

 

AtW

 

Igjen vet jeg ikke helt hva som er spørsmålet. At denne formen for seskualitet er mer tilpasset menn foreslår jeg i innlegget mitt når jeg beskriver det som en mer "mannlig" seksualitet. 

 

 

Spørsmålet er: er det ikke menn som i størst grad bør og kan gjøre noe med dette, om man ønsker å endre det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

Har ingen betydning i denne sammenheng da det er kvinnen som styrer forplantningen.

Like uviktig for forskjeller i realisert forplantningsinstinkt, som hvem som masturberer mest.

 

 

Ja, kvinner styrer fordi menn er mer positive til flere partnere og tilfeldig sex. Men om men slutter med det, så vil det jo bli andre veien?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, kvinner styrer fordi menn er mer positive til flere partnere og tilfeldig sex. Men om men slutter med det, så vil det jo bli andre veien?

Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.

 

La oss bryte det ned.

1) "kvinner styrer [forplantningen] fordi menn er mer positive til flere partnere og tilfeldig sex"

 

Nei, kvinner styrer forplantningen fordi kvinner kan styre forplantningen siden det er de som har en livmor og tilgang til prevensjonsmiddel og makten på sexmarkedet og tillatelse ifra samfunnet til å være promiskuøse.

Hva kvinner velger å gjøre når de kan velge, har med kvinner sine naturlige instinkter å gjøre, ingen ting med menn.

 

Med mindre du mener å hevde at alt her i verden skyldes menn - også kvinner sine valg, der disse bare kan tenkes å være litt negative.

 

I så tilfellet har feminismen lykkes i å dressere deg, og du er nå hjernevasket til å legge alt av skyld for hva kvinner velger å gjøre, på menn av ren refleks.

 

2) "Men om men slutter med det, så vil det jo bli andre veien?"

Har du hørt om begrepet Whataboutism?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skisserte problemet virker å være vesentlig større blant ment, som er mer villig til å ha mange partnere(?) enn kvinner?

 

AtW

Jeg vet ikke helt hva du spør om, kan du prøve å konkretisere litt?

 

 

Skissert problem: Hyppig partnerbytte og tilfeldig sex gjør deg mindre lykkelig enn langvarig monogame forhold.

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

 

AtW

 

Igjen vet jeg ikke helt hva som er spørsmålet. At denne formen for seskualitet er mer tilpasset menn foreslår jeg i innlegget mitt når jeg beskriver det som en mer "mannlig" seksualitet. 

 

 

Spørsmålet er: er det ikke menn som i størst grad bør og kan gjøre noe med dette, om man ønsker å endre det?

 

AtW

 

Selvfølgelig kan begge parter gjøre noe med det, men gitt at det gjerne ikke er de samme mennene som nyter godt av dette som faller utenfor tror jeg ikke det er særlig realistisk. 

Lenke til kommentar

 

Ja, kvinner styrer fordi menn er mer positive til flere partnere og tilfeldig sex. Men om men slutter med det, så vil det jo bli andre veien?

Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.

 

La oss bryte det ned.

1) "kvinner styrer [forplantningen] fordi menn er mer positive til flere partnere og tilfeldig sex"

 

Nei, kvinner styrer forplantningen fordi kvinner kan styre forplantningen siden det er de som har en livmor og tilgang til prevensjonsmiddel og makten på sexmarkedet og tillatelse ifra samfunnet til å være promiskuøse.

Hva kvinner velger å gjøre når de kan velge, har med kvinner sine naturlige instinkter å gjøre, ingen ting med menn.

 

Med mindre du mener å hevde at alt her i verden skyldes menn - også kvinner sine valg, der disse bare kan tenkes å være litt negative.

 

I så tilfellet har feminismen lykkes i å dressere deg, og du er nå hjernevasket til å legge alt av skyld for hva kvinner velger å gjøre, på menn av ren refleks.

 

2) "Men om men slutter med det, så vil det jo bli andre veien?"

Har du hørt om begrepet Whataboutism?

 

 

Var ikke problemet at folk ikke giftet seg og hadde mye tilfeldig sex? Dette er ting menn kan gjøre noe med, antakelig i større grad enn kvinner. Makten på sexmarkedet kommer av at menn er mer promiskiøse som gruppe. Og selvfølgelig påvirkes kvinners handlinger av hva menn gjør.

 

Det har jeg, det er lite treffende i dette tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Var ikke problemet at folk ikke giftet seg og hadde mye tilfeldig sex?

Du må lese første post om igjen.

 

Dette er ting menn kan gjøre noe med, antakelig i større grad enn kvinner.

Denne gang vektlegger du forståelse av ordet "instinkt". Et instinkt er da noe man IKKE kan gjøre noe med, som en samling kollektive individer.

 

Forslaget ditt fremstår i den sammenheng som like ignorant som å foreslå at menn kan jo bare bli homofile, så blir kvinnene mer trofaste fordi da blir det jo færre heterofile igjen.

 

Instinkter og naturen fungerer ikke slik at instinkter på gruppenivå for gruppe B, kan oppveies av mange valg på individnivå for gruppe A.

 

Jeg vet ikke, er dette ting som er veldig vanskelig å forstå? Jeg føler at jeg har vansker med å leve meg inn i måten du tenker på, og egentlig føler jeg at du ikke tenker noe spesielt godt.

 

Makten på sexmarkedet kommer av at menn er mer promiskiøse som gruppe.

Nei, den kommer av at kvinner har livmor og er derfor det kjønnet som velger hvem som skal få forplante seg. Du har misforstått det jeg har skrevet så grundig at du kan umulig ha lest og tenkt over det.

Endret av JeremyBentham
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det skisserte problemet virker å være vesentlig større blant ment, som er mer villig til å ha mange partnere(?) enn kvinner?

 

AtW

Jeg vet ikke helt hva du spør om, kan du prøve å konkretisere litt?

 

 

Skissert problem: Hyppig partnerbytte og tilfeldig sex gjør deg mindre lykkelig enn langvarig monogame forhold.

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

 

AtW

 

Igjen vet jeg ikke helt hva som er spørsmålet. At denne formen for seskualitet er mer tilpasset menn foreslår jeg i innlegget mitt når jeg beskriver det som en mer "mannlig" seksualitet. 

 

 

Spørsmålet er: er det ikke menn som i størst grad bør og kan gjøre noe med dette, om man ønsker å endre det?

 

AtW

 

Selvfølgelig kan begge parter gjøre noe med det, men gitt at det gjerne ikke er de samme mennene som nyter godt av dette som faller utenfor tror jeg ikke det er særlig realistisk. 

 

 

Og kvinnene som liker slik det er i dag, nyter de godt av å endre ting?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det skisserte problemet virker å være vesentlig større blant ment, som er mer villig til å ha mange partnere(?) enn kvinner?

 

AtW

Jeg vet ikke helt hva du spør om, kan du prøve å konkretisere litt?

 

 

Skissert problem: Hyppig partnerbytte og tilfeldig sex gjør deg mindre lykkelig enn langvarig monogame forhold.

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

 

AtW

 

Igjen vet jeg ikke helt hva som er spørsmålet. At denne formen for seskualitet er mer tilpasset menn foreslår jeg i innlegget mitt når jeg beskriver det som en mer "mannlig" seksualitet. 

 

 

Spørsmålet er: er det ikke menn som i størst grad bør og kan gjøre noe med dette, om man ønsker å endre det?

 

AtW

 

Selvfølgelig kan begge parter gjøre noe med det, men gitt at det gjerne ikke er de samme mennene som nyter godt av dette som faller utenfor tror jeg ikke det er særlig realistisk. 

 

 

Og kvinnene som liker slik det er i dag, nyter de godt av å endre ting?

 

AtW

 

Mine tanker rundt det skrev jeg om i innlegget du siterte på forrige side. Foreslår du heller leser det. 

Lenke til kommentar

 

Var ikke problemet at folk ikke giftet seg og hadde mye tilfeldig sex?

Du må lese første post om igjen.

 

Dette er ting menn kan gjøre noe med, antakelig i større grad enn kvinner.

Denne gang vektlegger du forståelse av ordet "instinkt". Et instinkt er da noe man IKKE kan gjøre noe med, som en samling kollektive individer.

 

Forslaget ditt fremstår i den sammenheng som like ignorant som å foreslå at menn kan jo bare bli homofile, så blir kvinnene mer trofaste fordi da blir det jo færre heterofile igjen.

 

Instinkter og naturen fungerer ikke slik at instinkter på gruppenivå for gruppe B, kan oppveies av mange valg på individnivå for gruppe A.

 

Jeg vet ikke, er dette ting som er veldig vanskelig å forstå? Jeg føler at jeg har vansker med å leve meg inn i måten du tenker på, og egentlig føler jeg at du ikke tenker noe spesielt godt.

 

 

 

Var ikke problemet at folk ikke giftet seg og hadde mye tilfeldig sex?

Du må lese første post om igjen.

  

 

 

 

Jeg har lest din første post, og jeg har lest dine senere poster, jeg synes ikke du virker klinkende klar, i første post ser du det på som en fordel å ha barn, men senere mener du det er en byrde og et bidrag man påtvinges om man er skilt. Så er det ønskelig å ha barn å ta vare på eller ikke? Kun ønskelig dersom man er gift?  Jeg skjønner ikke hvordan det er noe "godt kompromiss" som man instinktivt vil få flest mulig barn.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Det skisserte problemet virker å være vesentlig større blant ment, som er mer villig til å ha mange partnere(?) enn kvinner?

 

AtW

Jeg vet ikke helt hva du spør om, kan du prøve å konkretisere litt?

 

 

Skissert problem: Hyppig partnerbytte og tilfeldig sex gjør deg mindre lykkelig enn langvarig monogame forhold.

 

Påstand: Men er langt mer positive til flere partnere og tilfeldig sex enn kvinner.

 

AtW

 

Igjen vet jeg ikke helt hva som er spørsmålet. At denne formen for seskualitet er mer tilpasset menn foreslår jeg i innlegget mitt når jeg beskriver det som en mer "mannlig" seksualitet. 

 

 

Spørsmålet er: er det ikke menn som i størst grad bør og kan gjøre noe med dette, om man ønsker å endre det?

 

AtW

 

Selvfølgelig kan begge parter gjøre noe med det, men gitt at det gjerne ikke er de samme mennene som nyter godt av dette som faller utenfor tror jeg ikke det er særlig realistisk. 

 

 

Og kvinnene som liker slik det er i dag, nyter de godt av å endre ting?

 

AtW

 

Mine tanker rundt det skrev jeg om i innlegget du siterte på forrige side. Foreslår du heller leser det. 

 

 

Isåfall vil jo problemet som er skissert løse seg selv? Og man trenger ingen større endring av hvordan samfunnet gjør ting?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg har lest din første post, og jeg har lest dine senere poster, jeg synes ikke du virker klinkende klar

Ok, da kan jeg hjelpe.

 

La oss ta dette et steg om gangen, så får du si ifra hva som er uklart.

 

Steg 1

Det er et instinkt å ønske å forplante seg mest mulig.

 

Er det punktet klart?

 

 

Det er i seg selv et klart punkt, men det er ikke spesielt forenelig med at å gifte seg og bruke tid på å ta vare på barnet er det mest ønskelige for den som følger disse instinktene.

 

AtW

Lenke til kommentar
 

Makten på sexmarkedet kommer av at menn er mer promiskiøse som gruppe.

Nei, den kommer av at kvinner har livmor og er derfor det kjønnet som velger hvem som skal få forplante seg. Du har misforstått det jeg har skrevet så grundig at du kan umulig ha lest og tenkt over det.

 

Menn styrer fordi de er promiskuøse i form av at hvis menn hadde vært selektive og styrt kuken så hadde kvinner måtte tilpasse seg det. Hadde alle menn latt vær å få barn og hatt sex før man var gift så ville kvinnene måtte tilpasse seg dette.

 

Å påstå det ene eller det andre blir litt for dumt da det hovedsakelig er en grei fordeling når det kommer til å styre forplantingen.

Lenke til kommentar

Godt.

 

 

Steg 1

Det er et instinkt å ønske å forplante seg mest mulig.

 

Steg 2

Kvinner og menn er forskjellige på den måten at en kvinne kan kun være gravid med en mann om gangen, mens menn kan gjøre mange kvinner gravide på samme tid. Og en kvinne kan kun amme et lite antall barn om gangen, mens menn ikke ammer. Dette fører til forskjeller i hvilke instinkter som selekteres for, og derav forskjellig forplantningsstrategi mellom kvinner og menn

 

Er dette også klart?

Endret av JeremyBentham
Lenke til kommentar

Godt.

 

 

Steg 1

Det er et instinkt å ønske å forplante seg mest mulig.

 

Steg 2

Kvinner og menn er forskjellige på den måten at en kvinne kan kun være gravid med en mann om gangen, mens menn kan gjøre mange kvinner gravide på samme tid. Og en kvinne kan kun amme et lite antall barn om gangen, mens menn ikke ammer. Dette fører til forskjeller i hvilke instinkter som selekteres for, og derav forskjellig forplantningsstrategi mellom kvinner og menn

 

Er dette også klart?

 

Jada, det er klart, som jeg har sagt, det som ikke er klart er denne koblingen til hvordan det er gunstig for menn med monogame langvarige forhold der de tar vare på barn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så langt så godt.

 

Steg 1

Det er et instinkt å ønske å forplante seg mest mulig.

 

Steg 2

Kvinner og menn er forskjellige på den måten at en kvinne kan kun være gravid med en mann om gangen, mens menn kan gjøre mange kvinner gravide på samme tid. Og en kvinne kan kun amme et lite antall barn om gangen, mens menn ikke ammer. Dette fører til forskjeller i hvilke instinkter som selekteres for, og derav forskjellig forplantningsstrategi mellom kvinner og menn

 

Steg 3

Fordi kvinner er det kjønnet som ammer og slik skaffer mat til barna, er forplantningen til en kvinne begrenset. En viktig faktor der er stabiliteten på sin egen matforsyning, som hun trenger for å lage melk. Det gjør det gunstig å parre seg med en mann som er best egnet til å bidra til å skaffe til veie ressursene som trengs for at barna skal overleve til fruktbar alder.

 

Er dette også klart?

 

Jada, det er klart, som jeg har sagt, det som ikke er klart er denne koblingen til hvordan det er gunstig for menn med monogame langvarige forhold der de tar vare på barn.

Fint om vi tar dette et steg om gangen, så får vi gått igjennom det og forklart grundig. For det kan jo være at noen andre enn deg også ikke har forstått det. :)

Endret av JeremyBentham
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...