Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste vs Venn vs veninne og sjekketriks?


Anbefalte innlegg

Finnes noe fasitsvar på hvor lenge (Dypt vennskap) kan kalles det?

For finnes jo kanskje forskjellig nivåer av vennskap de man bare prater med kanskje man er ikke så nære venn som kjæreste eller god vennskap?

 

Særlig damer kan vel ha nærere vennskap ofte en menn vertfall etter det jeg vet.

 

For noen klarer vel å være venner i lengere tid eller ha kjæreste i lengere tid andre blir kanskje lei?

 

Vil noen si erfaringer med dating tjenester vs å sjekke opp damer selv hva er sansyligheten? Hvor vil man forvente å bli sjekket opp?

For problemet med begge deler er det veldig tilfeldig da man kan jo kanskje sjekke det som finnes og prøve. Men det blir jo litt lykke omtrent som å spille på flakslodd.

 

Har noen gode sjekketriks liste for nybegynner?

Eller er det fordel kanskje å gi komplimenter etc?

 

Hva vil dere mene er fordel ulempe:

Gifte seg med en som har lik personlighet som seg selv eller gifte seg med en som er litt forskjellig personlighet?

 

Eller vil dere si des lengere vennskap man har hatt (9-16 måneder) bare å ta et tall reduser skilsmissen langt mere en man gifter seg etter 3 måneder? Bare for å ta et eksempel? Man bør også vurdere på lik måte som en jobb hvor lenge kan man holde ut, hva må man risikere for å vurdere noe slik? Fordelen\ulempen med personen etc?

 

Hva er fordelen\ulempen f.eks å gifte seg med skuespiller\musikker mot vanlig yrker?

Slik jeg tenker så kan det tenkes de vil prioritere jobb framfor familjeskap vertfall det jeg tenker så med mindre man foretrekker godt venskap er vel det kanskje ulempe.

 

Lurer også på:

http://www.nrj.no/7-grunner-til-at-pene-smarte-jenter-ofte-er-single/artikkel/707401/

 

Forskning har vist at enkelte menn kan føle seg mindre maskuline hvis de omgås med kvinner som er smartere enn dem selv. De velger dermed å holde seg unna.

Dette vil jeg ikke si meg helt enig i kanskje det stemmer for 80% av menn men kanskje ikke for alle.

Ulempen tenker jeg at smarte kvinner kanskje vil ha smarte menn helst hvis de kan velge. Så er kanskje lettere å velge noe lik seg selv.

 

 

2. Mange tror hun er uoppnåelig

En pen og fremgangsrik kvinne blir ikke sjekket opp like ofte – rett og slett fordi mange tenker at de ikke har en sjanse.

Vel det hender kanskje skuespiller\musikker som ikke var populære i barndommen kanskje.

Men det er vertfall umulig hvis man ikke tar risikoen.

 

 

Hun er kresen
Ifølge Lajkat er selvsikre og smarte kvinner mer kresne enn andre. De trenger derfor mange dater før de finner noen som er verdt å fortsette å treffe.

Vel må vel være bedre å ha en kjæreste en å ikke har det? Men man bør kanskje vurdere om det er noe å satse på i det lengere tid. Hvis man ikke vil ha personen som venn\samboer resten av livet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg erfart at det ikke finnes noen spesielle sjekketrisk som funker på alle. Dette er veldig individuelt. Jeg er nå på god vei inn i et forhold med ei fra jobben. Vi startet å prate, og såg det an etter hvert. Om du føler det er en kjemi hos dere, noe som er sterkere enn et vennskap, så er det bare å prøve seg, men med små skritt. Finn ut hva som funker for henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men bare for å ta et eksempel, nå bare finner jeg på noe hvis det er profesjonelle sangere. Er det f.eks å synge personen låt på like bra måte som personen selv et godt eksempel? Eller tror dere fleste vil vise avsky særlig hvis man driter seg ut? Men dette er jo bare et eksempel.

 

Finnes jo ganske mye man kunne gjort men hva man bør eller ikke bør gjøre kanskje det ikke finnes noe svar?

Lenke til kommentar

Men bare for å ta et eksempel, nå bare finner jeg på noe hvis det er profesjonelle sangere. Er det f.eks å synge personen låt på like bra måte som personen selv et godt eksempel? Eller tror dere fleste vil vise avsky særlig hvis man driter seg ut? Men dette er jo bare et eksempel.

 

Finnes jo ganske mye man kunne gjort men hva man bør eller ikke bør gjøre kanskje det ikke finnes noe svar?

Det her må du utdype. Skjønte ikke mye av dette eksempelet her.

 

Edit: Ok, jeg har lest gjennom hele tråden nå, å jeg må si at det virker ikke som at du helt har skjønt hvordan et slikt forhold dannes, eller hvordan det fungerer. Det virker for meg som at du tror et slikt forhold kun dannes ved felles interesser og like personlige kvaliteter. Dette kan i utgangspunktet danne et vennskap, men ikke nødvendigvis noe mer en det. Et forhold dannes naturlig over tid, om kjemien stemmer mellom begge parter, og det rett og slett bare funker.

 

Det finnes ikke noen fasit å gå etter. Eneste tipset jeg kan gi er å oppsøke en omgangskrets hvor du kanskje kan finne noen som deler de samme interessene som deg. Slik kan du skaffe deg et vennskap. 

 

Måten du tenker på får det nesten til å virke som at du har fått opplæring i den delen av østlig kultur hvorav kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som unike individer, men mer som en rett, og at status og egenskaper er fokuset.

 

Du spør om de som er gift med en musiker eller skuespiller har mindre sjanse for å opprettholde et forhold, og hva skilsmisse raten er på ditten og datten. Hvorfor i all verden tenker du på dette? Det er da helt nyttesløst å tenke på dette? Så du mener at du ikke vil opprette et forhold med en dame som du har god kjemi med og funker bra med, fordi hun er skuespiller, og du har hørt at de skiller seg oftere en andre?....Tull

 

 

Endret av Gumpen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men du må vel være enig at enkelte som er mere profesjonelle? kanskje mere opptatt av jobbmuligheter en forhold til familjen er lite populære i det hele? Fleste ungår vel slik personer vil jeg tro. Ikke gøy med en dame som ikke er tilgjengelig hvis man som man må være barnevakt etc. Mest rettferdige burde man dele på den oppgaven selv om det antakelig er kvinnene som ofte tar seg av barna vertfall var det mye slikt før.

 

Kanskje jeg er vokst opp med den gamle kulturen men det er vel annen sak.

Har man jobber man må prioritere f.eks oppdrag i utlandet er vel det noe negativt mener jeg å skape godt forhold.

Vertfall hvis det er slik lengere periode.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men du må vel være enig at enkelte som er mere profesjonelle? kanskje mere opptatt av jobbmuligheter en forhold til familjen er lite populære i det hele? Fleste ungår vel slik personer vil jeg tro. Ikke gøy med en dame som ikke er tilgjengelig hvis man som man må være barnevakt etc. Mest rettferdige burde man dele på den oppgaven selv om det antakelig er kvinnene som ofte tar seg av barna vertfall var det mye slikt før.

 

Kanskje jeg er vokst opp med den gamle kulturen men det er vel annen sak.

Har man jobber man må prioritere f.eks oppdrag i utlandet er vel det noe negativt mener jeg å skape godt forhold.

Vertfall hvis det er slik lengere periode.

Jeg kjenner flere, både i familie og gjennom bekjentskap, som har en part som jobber off-shore, eller utenlands på turnus. Altså er de borde i ukesvis, før de kommer hjem, mens den andre jobber hjemme og tar seg av barna. Slik har de hatt det i årevis, og det funker for de fordi de er ekstremt glad i hverandre og elsker familien sin, og har ikke noe problem med sån de har det nå.

 

Poenget mitt er at om kjerligheten treffer, og det er ekte kjærlighet, så vil dere ikke la noe stå i veien for å få det til å funke.

La oss si rent hypotetisk at du blir sammen med noen som jobber off-shore 3 uker, og er hjemme i 4 uker. Dere har det helt perfekt i 3-4 år. Kanskje dere får en unge også. Men til slutt så er det noe som sier stopp, å dere finner ut at dere går fra hverandre. Vil du da si at disse 4 årene var bortkastet? Nei det tviler jeg meget sterkt på. Ja det er kjipt. Men sånn er det. Du kan skaffe et forhold med noen som jobber hjemme og noen som du vil omgås med hver eneste dag. Det er jo sjanser for at forholdet ryker etter 1 år der også. Det er ikke så enkelt som å lage en plan for hvordan partner du vil ende opp med, for så å finne denne partneren. Det betyr heller ikke at forholdet med denne partneren vil være perfekt og vare livet ut. Jeg må være så dristig å trekke paralleller mellom kjærlighet og livet. Det er så uforutsigbart, og overhodet ingen fasit på hvordan det vil ende opp til slutt. Jeg må også være så dristig å si at du finner ikke den "perfekte" partner. Denne partneren eksisterer ikke. Det er som regel alltid noe i et forhold som kan brekke og surne. Derfor er det viktig å jobbe med et forhold også. Inngå kompromis. 

 

Så mitt enkle svar til deg. Nei, du vil ikke nødvendigvis få et bedre forhold som varer lenger, med en partner som jobber hjemme, en en som jobber off-shore, eller som er "artist, med ustabil inntekt". Men for all del, prøv å finn den personen som du mener passer best for deg. Om du finner en person med stabil inntekt som jobber hjemme og som har alt på stell, og som funker bra for deg og har samme interesser, så bra for deg. Men ikke overse et potensielt forhold med en person som du er veldig glad i og som også kunne funket for deg, fordi du er redd for at det ikke vil funke pga jobb osv.

 

Håper jeg har svart så tydelig som mulig. Jeg har vertfall et forhold som jeg jobber med, og er fornøyd med. Ønsker også deg lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hva mener du med hvis man velger å deler mye på Facebook, twitter, instagram mener du særlig hvis man bruker dating sider så er det en fordel? Fordi da er større sansynlig folk vurder å sjekke en person hvis de kjenner personen litt fra før eller om dem er helt ukjent?

 

For vet særlig på dating nettsteder er tydligvis ikke så enkelt å finne noen. Ofte de man prøver å kontakte enten ikke tilgjengelig eller så er de ikke så enkel å få tatt kontakt med.

 

Kanskje noen leter etter person på facebook\twitter men er kanskje få.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hva mener du med hvis man velger å deler mye på Facebook, twitter, instagram mener du særlig hvis man bruker dating sider så er det en fordel? Fordi da er større sansynlig folk vurder å sjekke en person hvis de kjenner personen litt fra før eller om dem er helt ukjent?

 

For vet særlig på dating nettsteder er tydligvis ikke så enkelt å finne noen. Ofte de man prøver å kontakte enten ikke tilgjengelig eller så er de ikke så enkel å få tatt kontakt med.

 

Kanskje noen leter etter person på facebook\twitter men er kanskje få.

Kan ikke huske å ha nevnt noe som helst angående Twitter, Facebook eller lignende. Så aner ikke hva du prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver å spørre om du mener å legge ting på twitter, facebook, instagram kan være et godt sjekketriks for å bli mere populær?

Hva mener du om det? Eller tror du ikke det er avgjørende.

Man får jo flere like\følgere kanskje vil jeg tro men kanskje det ikke betyr så mye.

Lenke til kommentar

Prøver å spørre om du mener å legge ting på twitter, facebook, instagram kan være et godt sjekketriks for å bli mere populær?

Hva mener du om det? Eller tror du ikke det er avgjørende.

Man får jo flere like\følgere kanskje vil jeg tro men kanskje det ikke betyr så mye

 

Tror det er ganske håpløst å forklare deg noe som helst. Du er jo så opphengt i status og likes og det å være populær. Enten så er du et troll, eller så har du null aning. Gidder uansett ikke prøve å forklare mer. Du får prøve på din egen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...