Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bygging og riving (Naboeiendom)


TheyStoleMyName

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygging og riving av bygg ved siden av leiligheten min (Naboeiendom) er svært ekstremt, i den grad at det skjelver og har oppstått sprekke i vegg på soverommet her. Verandadøren er heller ikke mulig å lukke.

 

Leiligheten min ble bygget i 2015+ og det er over 50 leiligheter i sameiet, men virker som om byggingen/riving på naboeiendommen kun har påvirket min leilighet.

 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? :cry:  :cry:

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta dette opp med styret umiddelbart, og ev. byggeleder for naboeiendommen. Ta mange bilder/videoer og dokumentér alle skader. 

 

De er på ferie og jeg har vært bortreist, har ikke mulighet til å ta bilder før neste uke. Har sendt mail til leietaker og spurt hvem som står for bygging/riving (tror det er kommunen), men har ikke fått svar enda.

Lenke til kommentar

Ring også forsikringsselskapet som står for boligforsikringa, då dette er eit sameige så er dette sameiget sitt forsikringselskap. Alle skader på sjølve bygninga er det heile sameiget som må betale for om ein får retta krav mot nokon andre.

 

Men ring fyrst styreleder evt ein av styremedlemmane for å melde ifrå. Dette bør takast tak i umiddelbart då det også kan være snakk om at bærande bygningsdelar er skada. Det at verandadøra ikkje kan åpnast tyder på at veggen har flytta seg. Det er heller ikkje sikkert at det er din leiligheit som er mest skada, andre leiligheiter kan være meir skada sjølv om det ikkje vises like godt.

Så her er det på sin plass å få undersøkt heile eigendommen så fort som mulig for å avgjere om det er forsvarlig å bu der.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bygging og riving av bygg ved siden av leiligheten min (Naboeiendom) er svært ekstremt, i den grad at det skjelver og har oppstått sprekke i vegg på soverommet her. Verandadøren er heller ikke mulig å lukke.

 

Leiligheten min ble bygget i 2015+ og det er over 50 leiligheter i sameiet, men virker som om byggingen/riving på naboeiendommen kun har påvirket min leilighet.

 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? :cry:  :cry:

 

Takk for svar!

 

Er du sikker på at veggen har fått sprekker? At det ikke bare er sparkelen som har sprukket opp? Er svært vanlige i nye bygninger, og det har formodnningen mot seg at det kun er en av 50 leiligheter som har fått sprengningssakder

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Bygging og riving av bygg ved siden av leiligheten min (Naboeiendom) er svært ekstremt, i den grad at det skjelver og har oppstått sprekke i vegg på soverommet her. Verandadøren er heller ikke mulig å lukke.

 

Leiligheten min ble bygget i 2015+ og det er over 50 leiligheter i sameiet, men virker som om byggingen/riving på naboeiendommen kun har påvirket min leilighet.

 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? :cry:  :cry:

 

Takk for svar!

 

Er du sikker på at veggen har fått sprekker? At det ikke bare er sparkelen som har sprukket opp? Er svært vanlige i nye bygninger, og det har formodnningen mot seg at det kun er en av 50 leiligheter som har fått sprengningssakder

 

Men hva med at verandadøren ikke lukker seg igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...