Gå til innhold

Trekker du ut kontakten når det tordner?


Anbefalte innlegg

Du snakker om UPS, ikke overspenningsvern som artikkelen handler om.

Er det ett poeng der?

Ser ikke helt hva som er grunnen din.

 

UPS og overspenningsvern, de finnes vel i kombinasjon vil jeg tro?

 

 

Om ikke, så er det jo bare å kombinere de, så man har begge deler.

 

Som sagt, de jeg har er 5+ år gamle, mye har skjedd på den tiden vil jeg tro.

Det er poenget mitt, å få muligens andre til å komme med svar, en diskusjon om tekniske løsninger etc.

 

Så, gi meg hva du mener burde passe for meg, enn å korrigere det som er opplagt for de fleste :)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke disse finvernene laget med egne sikringer som skal gå når det blir overspenning, altså at de er ubrukelige etter at de har tatt støyten?

De jeg har, dog gamle, kan du "resette" etter en stund med en knapp på finvernet.

 

Etter en stund vel å merke, de er termo-styrt mener jeg. Som en ekstra sikkerhet sånn at man ikke kjører spenning inn for tidlig.

Lenke til kommentar

 

Du snakker om UPS, ikke overspenningsvern som artikkelen handler om.

Er det ett poeng der?

Ser ikke helt hva som er grunnen din.

 

UPS og overspenningsvern, de finnes vel i kombinasjon vil jeg tro?

 

 

Om ikke, så er det jo bare å kombinere de, så man har begge deler.

 

Som sagt, de jeg har er 5+ år gamle, mye har skjedd på den tiden vil jeg tro.

Det er poenget mitt, å få muligens andre til å komme med svar, en diskusjon om tekniske løsninger etc.

 

Så, gi meg hva du mener burde passe for meg, enn å korrigere det som er opplagt for de fleste :)

 

Ha en god dag!

Fordi du snakker om hvor lang tid det skal ta før maskinene skrur seg av. Det er UPS'er som holder liv i ting etter at strømmen er gått. Mens i denne artikkelen snakkes det om overspenningsvern som er noe helt annet.

Ja det finnes combo'er, men det er på siden av topic.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trekker ut støpslet, og ikke kontakten.

crazythingsaboutgrammarnaziseveryoneknow

Hva hadde det med grammatikk å gjøre?
Semantikk om feil bruk av begreper når alle vet hva det snakkes om. Det er unødvendig og smålig. Litt som når hele MSM blåser en skrivefeil fra Trump (cofeve) totalt ut av proposjoner på forsidene av alle store media, når alle skjønner hva som menes ut fra konteksten.
Lenke til kommentar

 

Slik kan du heller fortsette å surfe og se på TV i uværet.

Det kan også komme lyn inn igjennom telefonledningen, så helt trygt er det ikke.

Flere av de som er nevnt her har støtte for nettverkskabler, så dersom du passer på at du lar nettverket gå gjennom denne før den går til ruteren så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

 

 

Du snakker om UPS, ikke overspenningsvern som artikkelen handler om.

Er det ett poeng der?

Ser ikke helt hva som er grunnen din.

 

UPS og overspenningsvern, de finnes vel i kombinasjon vil jeg tro?

 

 

Om ikke, så er det jo bare å kombinere de, så man har begge deler.

 

Som sagt, de jeg har er 5+ år gamle, mye har skjedd på den tiden vil jeg tro.

Det er poenget mitt, å få muligens andre til å komme med svar, en diskusjon om tekniske løsninger etc.

 

Så, gi meg hva du mener burde passe for meg, enn å korrigere det som er opplagt for de fleste :)

 

Ha en god dag!

Fordi du snakker om hvor lang tid det skal ta før maskinene skrur seg av. Det er UPS'er som holder liv i ting etter at strømmen er gått. Mens i denne artikkelen snakkes det om overspenningsvern som er noe helt annet.

Ja det finnes combo'er, men det er på siden av topic.

 

Det står jo også om UPS-er i artikkelen så hva er problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpt en "APC Power-Saving Back-UPS Pro 900". Den dekker - Switch, Modem, Ruter, Server, NAS. I tillegg har den 2 ethernet porter som kan hjelpe til dersom noe skjer på datakablene. Da har jeg min WAN oppkobling inn via UPS-en: Modem > UPS > Ruter

 

Den er liten, stillegående og gir meg omtrent 40 minutter med reserverstrøm (Komponentene trekker 160W/t). Den har i tillegg "Surge Protection" (overspenningsvern) bare så det er sagt ;)

 

Anbefales.

Endret av BNixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...