Gå til innhold

Pc´en bare piper og ikke noe skjermbilde (NY PC)


Anbefalte innlegg

En kompis av meg fikk sin nye pc fra Multicom igår.

denn var kjøpt uten operativsystem, så jeg dro dit for å legge inn det til ham.

da jeg kom dit, kobla vi opp maskina, startet den opp og tenkte jeg skulle får partisjonert, formatert of lagt inn et operativ system, men nei :sad: skjermen forbla svart, bare det grønne lyset på bryteren(på skjermen) blinka, og pc´en peip 5-6 ganger... stille i 3 sek, også peip den noen ganger igjen.

ikke noe bilde på skjerm, ikke noe opptelling av ram eller noe... helt svart!!! (og alt er RIKTIG koblet!!! :wink:

hva er galt her?

noen ideer?

Ringer vel til Multicom og konfronterer de med dette idag, hvordan er de på support og retur? noen som har erfaringer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-01 07:59, daho skrev:

Du må sende hele pc'en tilbake, det måtte jeg.


 

det blir vel til det... :sad:

kjipt da!!! :evil:

 

var det Multicom du bestilte til også?

 

_________________

-Bomboo

:evil:

AMD T-Bird 1300 mhz (200mhz fsb)

ABIT KT7-Raid

384 mb pc133 Sdram

Gainward Cardexpert geforceII MX400 64mb

Win XP Pro

Creative 8438e cd-rw :cry:

Pioneer 106-s DvD

WD 40 gb HD

Fujitsu 6.4 mb HD

32

 

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-03-01 08:28 ]

Lenke til kommentar

har du set etter at rammen er satt skikelig inni.

eventuelt skjermkortet.

ta ut alt uten skjermkortet. og ramen.

og prøv å starte opp igjen muligens det er noe som er løst.

du kan se på feilmeldingene via bruker manualen på hoved kortet hva som er galt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 08:39, Destro skrev:

har du set etter at rammen er satt skikelig inni.

eventuelt skjermkortet.

ta ut alt uten skjermkortet. og ramen.

og prøv å starte opp igjen muligens det er noe som er løst.

du kan se på feilmeldingene via bruker manualen på hoved kortet hva som er galt.




Kompisen vil ikke la meg klå inni maskina pga garantimessige årsaker....

men deter jo tydlig at noe er galt. så dette får multicom ta helt og holdent på sin kappe!

 

hadde jeg hatt min egent pc der, så kunne jeg jo pella ut ting (da hadde jeg åpnan lell!) og prøvd på min.... men... hadde ikke det :sad:

Lenke til kommentar

jeg putta i lydkort i min da måtte jeg åpne den, eneste med garanti var et klistere merke som var bak så de kunne ikke se om kabinettet var åpnet.

Mitt tips er at det er greit og kjøpe deler fra multicom men ikke kjøp ferdig data derfra, du vet alldri og de har brukt demo varer, feks. noen som har byttet hovedkort og du har fått det gamle, glad jeg ikke har noen deler fra multicom i min pc lenger, lykke til med og få den til og virke :smile:

Lenke til kommentar

jeg har nettopp montert en pc fra multicom, jeg ringte kundesupport i og med at jeg fikk svart skjerm og 11 pip i boot up,

Dem sa at det var feil på skjermkortet,man må trykke det helt inn når man får maskinen,dette går IKKE utover garantien! :smile:

(til sist vil jeg bare si at det ikke var min pc,men en kompis sin)

 

Mvh John Henrik

Lenke til kommentar

Kompisen vil ikke la meg klå inni maskina pga garantimessige årsaker....

men deter jo tydlig at noe er galt. så dette får multicom ta helt og holdent på sin kappe!

 

 

...han/multicom kan spare mye tid/penger på å ringe support - de vil spørre hvor mange/ lange 'beeps' ( beep codes ), som forteller hva feilen er -

 

Det skjer ikke noe med garantien, hvis man ikke raserer innmaten da :smile:

Lenke til kommentar

Det som er mest sansynlig er at

Rammen eller grafikortet har komet løstfra kontaktene slik att det ikke er 100% kontakt og dermed starter ikke pc.

i så fal burde det ikke gå ut over garantien vis den som oppner opp og ser vet hva han gjør.

serlig med ramen angående statisk elektrisitet.

:roll:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 10:50, AMD xp skrev:

jeg har nettopp montert en pc fra multicom, jeg ringte kundesupport i og med at jeg fikk svart skjerm og 11 pip i boot up,

Dem sa at det var feil på skjermkortet,man må trykke det helt inn når man får maskinen,dette går IKKE utover garantien! :smile:

(til sist vil jeg bare si at det ikke var min pc,men en kompis sin)


Mvh John Henrik


 

Snakka med kompisen nå.

han haddenetopp snakka med multicom, og de sa at han måtte åpne og dytte skjermkortet på plass.

'så , får se når han kommer hjem fra jobb da om det er det som er feilen...

 

Men må si at det er dårlig at komponentene ikke sitter som de skal da!!

tester de ikke pc´ene før de shipper de ut?

 

har frakta mye på min egen pc, og der har det aldri løsna noe under transport.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått tlf fra kompisen, og feilen var som sagt skjerkortet som ikke var på plass.

Det må jeg si at er amatørmessig fra Multicom sin side.

at de: 1. ikke setter delene skikkelig på plass!

2. ikke sjekker at maskina starter opp før de sender den.

 

*smekk på fingra til montørene* :evil:

 

men... alt ordna seg (i alle fall snart :wink:

 

go helg :smile:

Lenke til kommentar

At skjermkort løsner fra AGP-slot under transport er jo ikke akkurat noe nytt da.. de av oss som har vært på et par lan-partys veit at dette er et _meget_ vanlig problem. Det er jo en grunn til at det er vanlig med en sak som holder skjermkortet på plass på en del hovedkort. Btw., tror da multicom tester pcene før de sender dem ut, kamerat av meg ringte etter at han hadde bestilt og lurte på om de hadde sendt, da var den bygd opp, skulle bare testes før de sendte ut..

Lenke til kommentar

Quote:



*smekk på fingra til montørene*
:evil:


 

Trur ikke det er noe galt med montørene hos Multicom (eller andre butikker).

De som heller skulle hatt smekk på pungen er Posten, der går det vilt for seg noen ganger...

Vet ikke om det hjelper hvis Multicom klistrer "Forsiktig-lapp" på pakkene, mulig de bare får røffere behandling hos Posten.

 

Mvh Teddy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...