Gå til innhold

USB-relatert spørsmål


Anbefalte innlegg

Bruker Garmin BaseCamp til å "leke" meg med GPS'n, bl.a. for å se på kartet som er på microSD-kort i enheten. 


Tidvis går det ganske treigt.. og den bruker tid på laste/vise kartet. 


 


Skyldes det at det går via USB... eller kan det være at maskina ikke er god nok. 


Har Intel Core i5 (4. generasjon) 4200U / 1.6 GHz 8GB RAM


 


Tenker på ny PC (av andre årsaker i første omgang)... men om det vil hjelpe til at den leser kartet fortere er jo behovet større. 

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK takk. 


Har hørt meg litt rundt andre steder også...og det er nok ikke PCen som er "problemet"... som jeg egentlig tippa. 


 


Det er et bra og detaljert kart med mye data. PSen er 2016 modell. 


Kan ta ut kortet og bruke minnekortleser, men det blir veldig tungvint.. siden jeg kobler opp så å si daglig. 


Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innhold
Lenke til kommentar

Det er et bra kart. Har Oslo-området i den utgaven.

Har ikke noen kart i SD-kort versjonen selv. Men du må altså være tilkoblet enheten hele tiden for å bruke det i BaseCamp?

Skjønner at det er tungvindt. Jeg bruker CitySelect veikart veldig mye, og kan overføre reiserute fra PC til den innebygde GPSen i bilen. Ville vært helt lost hvis jeg ikke hadde den muligheten. Å sitte i bilen og legge inn punkter er jo helt håpløst.

Lenke til kommentar

Jeg kan også bruke sd-kortadapter.
Har to kart. 
Sentral-øst og hele landet.

Jeg bruker gps til tracking av turer, ski/sykkel/fotturer. 2-7 dager pr uke.
Alt lagres i BC.

Så av og til når jeg skal kikke rundt på kartet for å finne nye steder/ruter.... bruker den lang tid.

Noe kjappere med minnekortleser-adapteret.
Da har jeg jo alle veipunkter lagra på pc... men kortlesern fusker. Setter inn og kartet kommer... men så forsvinner det igjen... men der er det noe feil på lesern... sliter med andre kart også. 

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innhold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...