Gå til innhold

– Facebook skal slippe smarthøyttaler med stor berøringsskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjesboken skal visstnok lansere sin egen Google Home-konkurrent.

 

 

 

Skal lansere Google Home-konkurrent, står det, men jeg tenker vi heller sier Amazon Echo Show-konkurrent. I motsetning til Google, har nemlig Amazon allerede en smarthøyttaler med skjerm.

Det er Amazon som har forspranget enn så lenge, og Facebook er bare enda en som forsøker ta dem igjen, sammen med Microsoft og Google. Når det er sagt, virker det åpenbart at Google vil ta igjen Amazon, men enn så lenge har Amazon grepet på markedet både i antall forskjellige modeller, antall skills og ikke minst: antall brukere:

 

cotd59.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Fjesboken skal visstnok lansere sin egen Google Home-konkurrent.

 

 

 

Skal lansere Google Home-konkurrent, står det, men jeg tenker vi heller sier Amazon Echo Show-konkurrent. I motsetning til Google, har nemlig Amazon allerede en smarthøyttaler med skjerm.

Det er Amazon som har forspranget enn så lenge, og Facebook er bare enda en som forsøker ta dem igjen, sammen med Microsoft og Google. Når det er sagt, virker det åpenbart at Google vil ta igjen Amazon, men enn så lenge har Amazon grepet på markedet både i antall forskjellige modeller, antall skills og ikke minst: antall brukere:

 

cotd59.png

 

 

Bra oppsummering :) men, antall skills? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Bra oppsummering :) men, antall skills? 

 

 

Husker ikke hva jeg hadde lest når jeg skreiv den setningen, men et kjapt søk på Google ga meg denne grafen: 

 

alexa-skills-google-actions-cortana-skil

 

Jeg skal ikke si at det er en objektiv framstilling, for det vet jeg ikke. 58 høres ganske lavt ut. Men det renner tjenester inn til Alexa. For omtrent prisen av en DAB-radio på Clas Ohlson fikk jeg meg en Echo Dot som kan erstatte nettopp Dab-radioen og spille norske radiokanaler, den kan kobles sammen med massevis av hardware, du kan få flash briefings fra haugevis med nyhetshus, og folk lager gode og dårlige sitatprogram, spill og ting til den. Det er en skill som får Alexa til å mjaue. 

 

Hvis det bare er 304 actions til Google, så er det tydeligvis mange tjenester som ikke har hoppa på der ennå. Forhåpentligvis bare fordi Google Home var sent til markedet men kanskje Google har strengere kontroll og selv ønsker å levere tjenestene? Microsoft er enda mer proteksjonistisk, de vil neppe ønske Plex eller Spotify velkommen når de heller kan pushe Groove Music. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...