Gå til innhold

acer x34 når ikke 100hz


3evel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg PC skjerm for en liten stund siden (3mnd siden) valget falt på en Acer X34 tilslutt.

Hørt mye positivt om den, og har også en kompis som kjøpte denne og var veldig forøyd.

Problemet mitt er jeg ikke brukte skjermen de første månedene fordi jeg ikke hadde skjermkort til pcen, men har akkurat kjøpt meg GTX 1080 TI. Når jeg prøver å bruke skjermen nå, vil den ikke overklokke noe over 80hz, da starter hele panelet å skurre. Trodde det først var DisplayPort kabelen det var noe problem med, så kjøpte meg en ny og bedre. Dette resulterte ikke i noe bedre opptateringsfrevens. Valgte derfor å levere skjermen inn på reparasjonen, å fikk den tilbake uten at de hadde gjort noe. Acer mener på sin side at overklokking frekvens ikke er noe de garanterer, å skrev at det sannsynligvis var noe med min PC eller kabler som var feilen. Leverte den tilbake en gang til, og fikk akkurat samme svar. De garanterer ikke at skjermen kan nå dette, selv om dette er noe de reklamerer med. Kjøpte skjermen for å spille med 100hz, ikke med 75. Da hadde jeg selvfølgelig kjøpt en annen skjerm.

 

Spørsmålet mitt er, kan jeg be om penger tilbake for kjøpet, for så å kjøpe meg en ny Acer X34 som fungerer? Ble jo lovet noe jeg ikke har fått .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står også følgende:

Overclocking may result in flicker or other adverse effects that may derive from the total configuration of the system connected to the display, and possibly, in addition, the display's panel specifications. It may be possible to resolve or reduce such effects by setting a lower refresh rate

 

 

Så det spørs...

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er, kan jeg be om penger tilbake for kjøpet, for så å kjøpe meg en ny Acer X34 som fungerer? Ble jo lovet noe jeg ikke har fått .

Det ligger jo litt i ordet: Overklokke. Altså kjøre frekvensen over designet klokkehastighet. Om man ikke er kjent med begrepet, eller ikke vært borti denslags så kan jo jo forstå man blir litt forvirret, selv om man altså ikke har noen rettigheter her. 

 

Om de har skrevet feil noe sted, hvor de altså lover dette, så blir saken en annen såklart.

Lenke til kommentar

Det er det samme med hovedkort og prosessorer. Selv om de kan overklokkes til 9999MHz så er det ingen garanti at de i det hele tatt klarer mer enn standardfrekvens.

Blir jo absolutt ikke det.

Hvis man kjøper en GPU, typ rog 1080 ti oc så forventer man jo at man får det som står på esken, selv om standarfrekvensen for korttypen er lavere. Dette kalles jo fabrikkoverklokket, akkurat som skjermen

Lenke til kommentar

Skjermen er ikke fabrikkoverklokket. Den har muligheten til å overklokkes. Overklokkingen må du gjøre selv.

 

Men sjekk eska, og/eller sjekk annonsen der du kjøpte. Jeg ser at noen steder står det ganske bastant 100Hz og da har du en sak.

Dette må man gjøre med rog kortene også, derfor jeg brukte disse som eksempel. Var jo en sak om akkurat dette for en liten stund siden. Men står på esken at det er muligheten for 100hz, og del Elkjøp reklamerte for også

Lenke til kommentar

Acer Predator X34

 

Sitat:

Acer have answered our questions about the overclocked refresh rate. The reason for the "up to" 100Hz message is because you can customise the maximum refresh rate you want to select in the OSD, in 5Hz increments all the way up to 100Hz. We have been told that overclocking does NOT affect the Acer warranty, which carries standard warranty terms and is available via the Acer support website.

We are told that once enabled in the OSD the monitor will report back to your operating system the supported refresh rates and it should not matter what graphics card vendor you are using. Based on this you should be able to get 100Hz in most cases it seems. If you can't quite get the full 100Hz but are very close (like 95Hz for example) we would not worry about that - just enjoy the screen!

 

Acer PRadator X34 (Setting your refresh rate 100Hz)

 

+

kommentar:

...missed a major step... after you change your monitor, you have to go advanced display settings > Display adapter properties, select monitor and change it there...otherwise you're still at 60hz

Lenke til kommentar

 

Skjermen er ikke fabrikkoverklokket. Den har muligheten til å overklokkes. Overklokkingen må du gjøre selv.

 

Men sjekk eska, og/eller sjekk annonsen der du kjøpte. Jeg ser at noen steder står det ganske bastant 100Hz og da har du en sak.

Dette må man gjøre med rog kortene også, derfor jeg brukte disse som eksempel. Var jo en sak om akkurat dette for en liten stund siden. Men står på esken at det er muligheten for 100hz, og del Elkjøp reklamerte for også

 

Nettopp. Og på disse hovedkortene/skjermkortene har du muligheten til å sette klokkehastighetene langt over det som fungerer. Men de garanterer ikke at den høyeste frekvensen du kan sette vil fungere.

 

Men dette er markedsføringstriks. Det er som når Spaceworld solgte skjermer med "Interlace" og kameraer med "Interpolering". Fancy ord som høres tøffe ut og som mange tror er positive men som egentlig er negative. Overklokking er negativt da det ikke er garantert. Skal man ha noe garantert så kjøper man en ikke-overklokka 100Hz-skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...