Gå til innhold

Solgt brukt Iphone


Anbefalte innlegg

Jeg har solgt en brukt Iphone 6 som var i perfekt stand når jeg overrekte den. Kjøper var så trøtt og sliten etter jobb at han ville ikke teste den under møte,ville heller hjem og fikk lovnad om å heve kjøpet om han fant feil. Etter 2 timer fikk jeg meld om at han ikke fikk ladet mobil og ville heve kjøpet .(Dårlig på norsk,men det var hovedsaken i meldinga) . Jeg sa jeg kunne møte han tvert,men han ville vente til dagen etter,fortsatt trøtt... Mitt spørsmål er : Kan jeg få sjekket Ibeinr på mobil om han har latt den lade ut nå ? Er litt redd han tar "innmaten" og gir meg en ubrukelig Iphone som ikke lar seg lade. Da får jeg aldri sjekket om det egentlig er min .....Han betalte 2200,- for den . 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at man f.eks. på Telenor sin 'Min side' -løsning kan se IMEI-nummeret. Godt mulig at selskapet hvor du har ditt abonnement har en tilsvarende løsning? Forutsatt at du har brukt telefonen med ditt SIM-kort nylig.

 

Spørsmålet ditt var vel mer hvordan se IMEI-nummeret på en 'død' IPhone. Vet ikke om man finner det uten å ta telefonen fra hverandre men tenker ar hvis du kan bevise hvilket IMEI-numner din IPhone hadde (utskrift fra nettsiden der du har ditt abonnement) så stiller du litt sterkere. Kjøper kan selvfølgelig komme til å si at det er du som har svindlet og levert ut en død IPhone med et annet IMEI-nummer men har du ditt på det tørre (det du skriver her stemmer) så bør du stå på ditt, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg sa at jeg under ingen omstendigheter hevet kjøpet siden jeg ikke fikk lov å hente den samme dag, men Tlf var fortsatt forsikret ,så han fikk tilbud om at jeg sendte den inn og han betalte egenandel. Poengterte at da måtte IMEI nr på mobil stemme med den forsikrede mobil. Plutselig var alt OK og han nevnte ikke noe om å heve kjøp . Mobilen var iorden nå ! Tusen takk for moralsk støtte og svar !

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tipper at planen hans hele tiden var å vise deg en annen telefon enn den han kjøpte. Når han skjønte at du kunne avsløre bløffen, så trakk han seg ut. Moralen er, handelen avsluttes når telefonen er overlevert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...