Gå til innhold

Møkk lei PHP og SQL: Nå lager Johannes (23) en moderne webapp nesten uten å kode (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

80% av jobben blir en lek! Og de siste 20? Du har akkurat bundet deg på hender og føtter!. Jeg kan love deg at når du kommer til de siste spesielle "quirksene" som firebase o.l.ikke håndterer så godt, vil du oppleve en rull med Gaffa du ikke trodde var mulig... ;-)

 

 

Nå har jeg ikke lest artikkelen, men det er jo en grunn til at legoklossprogrammering ikke har tatt av, og den grunnen er ikke nødvendigivis at ingen har tenkt på det. Det blir lett for store begrensninger, som du sier, men sikkert fint til sitt bruk. Og når man lager plattformen selv kan man forsåvidt tilpasse den til de siste 20% man selv har bruk for også, men det blir da ting ikke så mange andre nødvendigvis har bruk for.

 

Har uansett forståelse for at man vil vekk fra PHP, selv om ting etterhvert har blitt modent der også.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Er det én ting jeg har lært som systemutvikler, så er det at alle disse hurtige no-code-løsningene gjerne er lett å starte med, og ikke minst virker lovende, men kommer snart å biter deg i ræven.

 

There is no free lunch. På samme måte er det ingen enkel og kodefri måte å lage gode, skalerbare web-applikasjoner. Eneste man ender opp med er et makkverk som er vanskelig å jobbe med, og der det hele tiden må inngås kompromiss mellom hva man ønsker å få til og hva som er teknisk mulig med den valgte løsningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...