Gå til innhold

Bruk av gammel SSD i nytt bygg


Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver hjelp her:-)

 

Har en ssd jeg brukte i mitt gamle bygg med os etc. Jeg ønsker å bruke denne i mitt nye bygg som "ny" ssd uten gammel os eller partisjoner osv. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre den helt tom (som ny) slik at jeg kan legge mitt nye os og bruke den? Er det noe måte å slette alt innhold eller noe som dere vet jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan som regel kun slette partisjonen i windows 10 under installering eller velge formattering.

Hvis det ikke skulle fungere bruk partisjon verktøy f.eks ultimate boot CD ranish partition manager eller koble den til en annen pc også formattere der.

 

Eller du kan bruke diskpart under commando linje på installering.https://www.windowscentral.com/how-clean-and-format-storage-drive-using-diskpart-windows-10

Lenke til kommentar

Takk for svar allerede så tidlig på en søndag;-) hva vil dere anbefale? Slette den via en annen PC eller slette partisjon under installering av ny Windows ?

Spiller egentlig liten rolle hva du velger. Diskpart er det eneste som gjør den "som ny", men antar du uansett vil initialisere den på samme måte. Det enkleste er nok bare å slette partisjoner fra installasjonsprogrammet.

 

Da trykker man formater når man legger inn os?

Formatering trenger du ikke tenke på når du har slettet partisjonene. Installasjonsprogrammet vil nødvendigvis lage nye og formatere, helt på egen hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...