WhiskeyJack Skrevet 15. juli 2017 Skrevet 15. juli 2017 Hei, Jeg hadde nylig Hifiklubben på besøk som la opp kabelgate og satte opp et 5.1 system med Denon 4300 som reciever, Dali Opticon som midt og sidehøytallere og fazon satelitthøytallere som bakre høytallere. Problemet startet rett etter at han hadde satt hele greia opp. Skjermen kutter ut i et sekund ca, mens lyden forsatt er på. Dette skjedde sporadisk. Da vi kobla til chromecast ultra skjedde dette over 9 ganger mens en episode gikk. Hifiklubben sier at det kan være Denons multiroom system HEOS og GETs trådløse rutere som kan være årsaken. De sier at GET har veldig strenge/dårlige routere som ikke liker trådløse enheter. Jeg har også en Samsung HUB eller hva det er(fulgte med tv) Jeg hadde en Denon 2300 fra før av, da skjedde det ikke noe slik( den har ikke HEOS) håper dere kan hjelpe til
Gouldfan Skrevet 15. juli 2017 Skrevet 15. juli 2017 (endret) Hei, Jeg hadde nylig Hifiklubben på besøk som la opp kabelgate og satte opp et 5.1 system med Denon 4300 som reciever, Dali Opticon som midt og sidehøytallere og fazon satelitthøytallere som bakre høytallere. Problemet startet rett etter at han hadde satt hele greia opp. Skjermen kutter ut i et sekund ca, mens lyden forsatt er på. Dette skjedde sporadisk. Da vi kobla til chromecast ultra skjedde dette over 9 ganger mens en episode gikk. Hifiklubben sier at det kan være Denons multiroom system HEOS og GETs trådløse rutere som kan være årsaken. De sier at GET har veldig strenge/dårlige routere som ikke liker trådløse enheter. Jeg har også en Samsung HUB eller hva det er(fulgte med tv) Jeg hadde en Denon 2300 fra før av, da skjedde det ikke noe slik( den har ikke HEOS) håper dere kan hjelpe til Sjekk nettverk først, se om det er noe konflikt,Du sier ikke hva du ser på oppløsning osv.. Se om du kan løse det med internetkabel fra ruter, ofte kan man justere og koble lettere med ledning. Flere ganger har det løst issues her med kabling först for da får man tilgang til ruterens innstillinger. Noe som er vanskelig trådlöst. Endret 15. juli 2017 av Gouldfan
WhiskeyJack Skrevet 15. juli 2017 Forfatter Skrevet 15. juli 2017 takk for svar. skal sjekke dette når jeg kommer hjem, og poste info on settings/ oppløsning osv.
NoBo Skrevet 15. juli 2017 Skrevet 15. juli 2017 Har du flere HDMI UTganger på receiveren? Koblet TV-en min på HDMI Out 2 og da fikk jeg noen av symptomene du beskriver. Koblet TV-en tilbake til HDMI Out 1 og da fungerte ting igjen. Ikke samme HW som deg. Sjekk også om det har kommet nyere FW til receiveren din.
Gouldfan Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 (endret) Dette med HDMI ut må man sjekke i forsterkerens innstillinger også... Denon altså. Tipper det står under HDMI Man kan vel feks ha et signal ut og to... Synes det er veldig rart at Klubben ikke ordner alt når du har betalt for innstallering osv.. Endret 16. juli 2017 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Også hvor lang HDMI har du, og hva slags merke? Det kan være at signalet klippes, dersom du kjører 4K så har kabel litt å si og man kan ikke kjøpe en 10 meters Clas Ohlsson eller Biltema og regne med at den skal ta 4K...
AndersT2 Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Viser TVen din oppløsning når bildet kommer? Det høres ut som den står til auto oppløsning, og bli forvirret av ting, og dermed justerer oppløsningen. Se om du kan sette forsterkerens bilde innstilinger enten til off eller native. Du kan også prøve å slå av HDMI CEC (Mulig Denon kaller det noe annet). Men hvis du bruker ARC funksjonen, altså sender lyd ifra TV til forsterker i samme kabel som bildet går til TVen, så må deler av denne funksjonen stå på. Hvis man tror det kan ha noe med nettverket å gjøre. Slå dette av og se om det fortsetter å skje.
WhiskeyJack Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Skrevet 24. juli 2017 Oppdatering. Hifiklubben var på besøk, og rett før han skulle dra, kom feilen til syne igjen. Han tok med seg recieveren tilbake til kontoret for å feilteste den. Han satte igjen en Denon 2300. Feilen med at bildet forsvinner er borte, men nå kommer det noe annet.. ( sukk) Nå er det at skjermen flimrer hvit i ca 0.1sec, og evnt en hvit stripe(om jeg husker riktig) vi har filmet dette. Kan man legge det opp her i en link? Feilen kommer bare på chromecast nå, aldri igjennom GET.
WhiskeyJack Skrevet 7. september 2017 Forfatter Skrevet 7. september 2017 Hei igjen! Da har jeg fått en ny Denon 4300. Feilen oppstod igjen etter 15 min. Vi prøvde å bytte porter og da holdt den seg stabilt i 20-40min, så kom den igjen.Hifiklubben har prøvd å kjøre igjennom optisk kabel, uten bedring. Jeg har utelukket at det er hw feil på chromecast, da jeg har kjøpt en ny chromecast og testet med denne. Denon 2300 hadde ikke video blackout, men hvit flimring sporadisk. 4300 har både dropout og flimring. Oppdatering: Testet med port aux1(hdmi) i front av reciever. ikke påvist feil enda( gått en liten uke!?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå