Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I skrivende stund er det 81% support for BIP91, og det gjenstår 96 blocks med confirmed signalling før den aktiveres. Det er ventet at de 96 blockene skal bli minet i løpet av de 14-15 neste timene, noe som vil aktivere BIP91 i natt en gang.

 

Kort fortalt vil en aktivering av BIP91 garantere at det ikke blir en hard fork 1.august, så jeg tror vi kan se noen interessante svingninger i markedet generelt det neste døgnet.

Men det kommer en senere, og vet ikke sjansen for 100% oppslutning da? Ref. flowchart fra coindesk.

 

Screen-Shot-2017-07-18-at-8.59.38-PM.png

 

http://www.coindesk.com/happen-bitcoin-visual-guide-scaling-outcomes/

Endret av MemorX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I skrivende stund er det 81% support for BIP91, og det gjenstår 96 blocks med confirmed signalling før den aktiveres. Det er ventet at de 96 blockene skal bli minet i løpet av de 14-15 neste timene, noe som vil aktivere BIP91 i natt en gang.

 

Kort fortalt vil en aktivering av BIP91 garantere at det ikke blir en hard fork 1.august, så jeg tror vi kan se noen interessante svingninger i markedet generelt det neste døgnet.

Men det kommer en senere, og vet ikke sjansen for 100% oppslutning da? Ref. flowchart fra coindesk.

 

 

 

http://www.coindesk.com/happen-bitcoin-visual-guide-scaling-outcomes/

 

Det stemmer. Du har den mulige forken i November, men så lenge det er en del måneder til, tror jeg markedet kan gå på en positiv trend så lenge 1.august-forken er nøytralisert. 

 

Samtidig har jeg også tro på at 2MB-forken går samme vei, etter som (hvis jeg har forstått det rett) det var ønsket løsning fra minerne til scalingproblemene i stedet for Segwit. 

 

BIP91/SegWit2x er et kompromiss mellom minerne og brukerne at de skal implementere både SegWit og 2MB-block size.

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

 

Aiai, Antshares opp 10%. Får bare håpe på nok en knall rød søndag, så jeg kan legge inn mere.

 

Du fikk rett. 

 

Bitcoin også mye opp. Hva forklarer vi det med?

 

Vel, disse 10% kom samtidig med BTC økning. Så en mer "naturlig" økning da kan man si. Markedet følger Bitcoin stort sett. Hvorfor Bitcoin går opp nå ligger nok i at det ser ut til å ikke bli noe fork 1. August.

 

*Edit* 

Men ja, Antshares har gått opp mer enn Bitcoin atm, så det er helt klart interesse om dagen.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Antshares går likevel opp mye mer enn de fleste valutaene. 

 

Det blir ikke fork 1. august, men 1. november er fortsatt en mulighet? Da ligger det vel an til tilsvarende nervøsitet i oktober? Kanskje en god plan å selge noe rundt 1. oktober og så kjøpe seg inn igjen når folk blir nervøse igjen?

Lenke til kommentar

Antshares går likevel opp mye mer enn de fleste valutaene. 

 

Det blir ikke fork 1. august, men 1. november er fortsatt en mulighet? Da ligger det vel an til tilsvarende nervøsitet i oktober? Kanskje en god plan å selge noe rundt 1. oktober og så kjøpe seg inn igjen når folk blir nervøse igjen?

Ja Antshares har god støtte om dagen, så ikke sjokkerende. Skulle bare likt å fått kjøpt de til 5.5$ igjen om ikke annet. Krysser fingrene for rød-søndag.

 

Markedet kommer nok aldri i verden til å stå stille eller holde noe stø kurs i mellomtiden nei. Alle kommer til å trade og kjøpe som om alt er fryd og gammen i mellomtiden tipper jeg.

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Tror dere Bitcoin er utdatert og vil bli fullstendig utkonkurrert av andre kryptovalutaer? Eller tror dere Bitcoin alltid vil være en av de store som følge av at det er den første kryptovalutaen?

Bitcoin har fått et såppass godt fotfeste nå, så de kommer nok til å være her en stund fremover, men på lang sikt ser jeg for meg at BTC blir tatt igjen av bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Definitivt forken. 91,7% av minerne signaliserer BIP91 akkurat nå, så usikkerheten rundt 1.august-forken er så å si borte. 

 

BIP91 aktiveres om 26 blocks så lenge signaliseringen holder seg over 80%, så sjansene for at 11,7% av minerne plutselig stopper signaliseringen på noen timer er så å si ikke til stede.

Lenke til kommentar

Bitcoin 2783$ for øyeblikket. RØD-SØNDAG please! 

Det kan veldig godt hende.. vil tro denne pumpen fortsetter når asia våkner om litt, og varer nok noen dager. 

 

Så kan jeg se for meg at det vil komme et fall når investorene ser hvor mye altcoins de kan få for bitcoinene sine.. Jeg håper i hvert fall det skjer.. :p

Lenke til kommentar

BIP91 aktiveres om 26 blocks så lenge signaliseringen holder seg over 80%, så sjansene for at 11,7% av minerne plutselig stopper signaliseringen på noen timer er så å si ikke til stede.

 

Hvor mange blocks er det igjen nå?

 

Kan det være at minerne spekulerer i å selge nå, før de stopper signaliseringen, og så kjøper seg inn igjen til lavere pris når det kræsjer?

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

Så kan jeg se for meg at det vil komme et fall når investorene ser hvor mye altcoins de kan få for bitcoinene sine.. Jeg håper i hvert fall det skjer.. :p

 

 

Man får faktisk ikke mer altcoins for Bitcoin i dag enn for to dager siden. Hele markedet har gått i været. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...