Gå til innhold

Hvilket nordisk land står oss nærmest?


  

29 stemmer

  1. 1. Hvilket nordisk land står oss nærmest?

    • Danmark
    • Finland
      0
    • Island
    • Sverige
    • Færøyene
      0
    • Grønland
      0


Anbefalte innlegg

Hvilket land foretrekker dere å anse som Norges «bestevenn», fra et politisk, historisk og kulturmessig synspunkt? Det er klart at vi er populære i vennegjengen Norden, og at vi til gjengjeld er glade i alle de andre nordiske landene, men hvem vil dere si står oss nærmest?

 

Sverige var ikke mye til hjelp under andre verdenskrig, og Danmark undertrykte oss og holdt oss som slaver i 400 år, en skjebne vi delte med Island. (Det er jo en grunn til at det heter «400-årsnatten»). Finland har vi aldri hatt noen konflikter eller større uenigheter med, og islendinger er jo mer eller mindre vårt eget kjøtt og blod. Hva tenker dere?

 

Færøyene er ennå ikke er uavhengige fra Danmark, men siden det ligger såpass nærme og språket til en viss grad er likt norsk ville det være galt å ekskludere dem fullstendig.

Endret av Christiαno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Færøyene er ennå ikke er uavhengige fra Danmark, men siden det ligger såpass nærme og språket til en viss grad er likt norsk ville det være galt å ekskludere dem fullstendig.

 

Skal du ta med Færøyene må du også ta med Grønland synes jeg :)

 

 

Jeg tror ikke vi har like mye til felles med Grønland som med Færøyene, men hvorfor ikke!

Lenke til kommentar

Nei. Men sammenligner du de som står deg nærmest etter hvem som hadde hoppet foran ei kule?

 

Jeg vil si at Danmark er en mye bedre venn enn Sverige (hvem vil ha en suicidal venn?), men hvis du ser på dem som likeverdige skjønner jeg jo at det blir et absurd dilemma. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Færøyene er ennå ikke er uavhengige fra Danmark, men siden det ligger såpass nærme og språket til en viss grad er likt norsk ville det være galt å ekskludere dem fullstendig.

 

Skal du ta med Færøyene må du også ta med Grønland synes jeg :)

 

Jeg tror ikke vi har like mye til felles med Grønland som med Færøyene, men hvorfor ikke!

 

Det kan godt hende, men greit å ta dem med siden dette er en avstemming som går på personlig mening. Takk takk :)

 

Jeg personlig har mest til felles med Danmark og synes det er et bedre land å reise i enn Sverige. Har møtt mer hyggelige tilfeldige folk i Danmark, de virker på en måte mer åpne enn svenskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...