Gå til innhold

TEST: Samsung The Frame UE55LS003


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei TV, men latterlig pris på selve rammene..

Koster garantert ikke mange kronene i produksjon, men selges for 2-3k. huff :)

 

Håper man kan bruke egne "kunst bilder", ikke bare bilder som kommer fra den kunstbutikken hvor man må kjøpe eller leie bildene..(!?)

 

Jeg betaler medlemskap. Hvorfor må jeg se reklame for å starte videoen?

Sikkert fordi de har embeded filmen fra VGTV. Si opp Ekstra abbet i protest! :)

Ja, jeg håper virkelig ikke det blir en trend, for da sier jeg opp medlemskapet innen reklamesnutten er ferdig.

Lenke til kommentar

 

- Eneste som mangler nå er at tilkobblingsboksen ikke bruker propritary tech så er alt bare fryd og gammen.

Trådløst/innebygget hadde vært det aller beste.

 

 

 

 

- Med tanke på tykkelsen så er vel all den innebygget tech'en en smule mye å håpe på.

Og trådløst kan også være basert på propritary tech.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Fikk TVen før helga og hengte den opp i dag.

Du kan fint legge opp egne bilder, enten med en USB pinne eller app'en. Ulempene er flere på art-delen:

* Bildet ditt må være i 16:9 format for å kunne velge "moderne" paspartout som er den eneste som ser fornuftig ut. Hvis ikke blir det "shadowbox" som ikke ser ut som et bilde/fotografi i det hele tatt.

* Fullskjermsvisning på bildet får du kun ved å utnytte en bug i softwaren

* Andre brukere har klaget på dette siden launch. Samsung bryr seg ikke så har den ikke funksjonaliteten ved launch, så kommer det ikke.

Streaming er ikke helt problemfritt heller:

* Når jeg cast'er en film med DTS audio fra PC til TVen så får jeg ikke DTS lyd på receiveren (SPDIF fra TV-boksen til receiver). Vet ikke om det er TV'en, PC'en, Windows, standarder, eller hva ennå.

* Om jeg bruker media-player på TV på samme fil så sier den at den ikke støtter lyd-formatet.

Jeg ender vel opp med en 4k android boks for å løse dette.

 

Men det er oppsider og.

* Billedkvaliteten er bra. Justerte etter Tek-guiden de hadde, selv om det sikkert er unikt per panel

* Ramma er helt inntil veggen og ser pen ut

* Den støtter matroska containere, vet ikke helt hvordan det ligger an med codec'er ennå

* Fjernkontrollen er liten og fungerer plettfritt som Canal Digital fjernkontroll uten oppsett (auto detect)

* Raskt og responsivt grenssnitt

 

Konklusjonen er at dette er mer møbel enn TV. Jeg kjøpte min for halv pris på Cyber Monday og ser ikke på TV/torrents/Netflix så mye, så for min del er det verdt det. Dersom billedkvalitet og funksjonalitet er det viktigste ved en TV fremfor utseende på TVen så er ikke dette en TV du blir fornøyd med, ihvertfall ikke til den prisen de tar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...