Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Galaxy/ S Max?


Kai_g

Anbefalte innlegg

Hei , Er det noen her med god kjennskap til disse bilene?

Sett på rundt 2010 modeller.

Ser S Max kommer med en 1.6l på 116 hk , dette føler jeg blir for lite på en slik bil? erfaringer? Hvordan er de å optimalisere?

 

Noe spesielt jeg bør sjekke, hvis jeg drar og ser på noe slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Ford Galaxy 2.0l selv, veldig fornøyd med den og hatt få problemer siden kjøpet (2009 modell, kjørt ca 180'). Eneste utfordring hos oss er bakluken som er litt vrien å få låst men har ikke tatt meg tid til å se på det.

 

Ble anbefalt av Ford mekaniker å gå for 2.0 literen og noe mindre enn det ville ikke harmonisert med bilen når den er full av ting og tang og skiboks på taket for min del. Sprek og takler landevei og stigningene over Haukelifjell som en lek med mye last. Veldig komfortabel på motorveien og ligger godt og stabilt.

 

Interiøret er bra og funksjonelt, og enkelt å konvertere til 7. seter med å dra i ett par stropper.

 

Ville fint erstattet den vi har med en tilsvarende hvis det var tilfelle nå.

 

Men minus er ikke reservedekk (skum og pumpe), og noe trangt motorrom og klønete skru ut lykta prinsipp for å bytte lyspære. Og jo, solbrille holderne i taket er sånn som kan åpne seg i fart ved litt humpete vei. Følger ikke med jekk og jekke punkter er litt så-som-så markert.

Endret av LabWeiler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kjørt S-Max i 10 år før jeg byttet til mondeo i høst. Den siste S-Maxen var en 2011 med 1.6 diesel.

 

Det er ikke noen racerbil med den motoren, men likevel aldri problem å holde følge med trafikken. Syntes også den var lav på forbruket.

 

Vil anbefale en prøvetur før du slår det fra deg. Syntes bilen var veldig lettkjørt da motoren hadde jevnt drag fra lavt turtall, litt som å kjøre bensinbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...