Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Linser - svir i øynene


possible

Anbefalte innlegg

Jeg er uenig med optiker i at det er normalt med røde og irriterte øyne, da har du trolig fått linser som ikke er tilpasset godt nok eller har dårlig kvalitet. Men jeg er ingen optiker og prater av egen erfaring. Men en brennende følelse er IKKE normalt.

 

Som nevnt tidligere finnes et hav av ulike produsenter, hvor linsene har ulike egenskaper.

 

Selvsagt kan du bruke briller når du ikke bruker linser. 

 

Litt av vitsen for min del er å slippe kostnaden til briller, men ofte får man briller svært billig men da er det ikke topp kvalitet og design.

 

Jeg synes optikeren din gjør en dårlig jobb om vedkommende har sendt deg ut av butikken uten et annet fabrikat du kan teste ut når du har de problemene du har.

 

 

Merkelig...Skal spørre igjen/evt. oppsøke andre steder..

Det eneste optikeren sa var at dette var en tilpasningsperiode og at man ikke skal kjenne det etter noen måneder. Hvis man kjenner den følelsen etter f.eks. 2 måneds bruk så bør man kontakte opptikeren med en eneste gang.

 

Hvordan forresten pleier du å få av linsene? Jeg pleier å ta på øyet helt til linsa går ned til det hvite området og deretter klyper jeg linsa ut med tommelfingeren og pekefingeren. Merker fort at jeg får irriterte øye pga. jeg tar på dem så mye....

 

En venn av meg sa at man kan få briller alt fra 5k-15k på en brillebutikk? Jeg tror jeg kanskje bruker linser i første omgang og deretter kjøper briller for å ha på siden :)

Endret av possible
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tar de av på samme måte som deg.

 

Jeg foreslår Biofinity. Tror disse er relativt tynne og selv synes jeg de er behagelige å ha på.

 

De kan du ta ut hver kveld, eller ikke... 

Lenke til kommentar

Er det linseveske med katalysator?

Det er snakk om EyeQ All-in-one solution.  

 

 

Tar de av på samme måte som deg.

 

Jeg foreslår Biofinity. Tror disse er relativt tynne og selv synes jeg de er behagelige å ha på.

 

De kan du ta ut hver kveld, eller ikke... 

 

 

Oki, takk for tipset! Huff, leste om denne saken i dag http://www.vg.no/nyheter/utenriks/helse-og-medisin/maatte-fjerne-27-gamle-kontaktlinser-fra-oeyet/a/24099418/

 

At det er mulig. Jeg kjenner med en gang om linsa er inn i øyet pga kantene ... 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...