Gå til innhold

Mariner 10 HK, stopper når jeg gir full gass


Anbefalte innlegg

Hei
 
Har en Mariner 10 HK motor. Her om dagen fylte jeg ny bensin blandet med olje. Etter dette tok jeg meg en tur ut på sjøen. Båtmotoren funket helt fint i lav fart ut av havnen, men når jeg skulle gi full gass, stoppet den etter 45 sekunder. 
 
Hva kan være årsaken til dette, og hvordan kan dette problemet bli fikset?
 
Kan årsaken være at jeg fylte for mye olje? Motoren begynte å ryke når jeg startet den..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lufteskruen kan ikke stå for mye åpen. Tror du må få en mekaniker til å kikke på dette.

Nå driver jeg og kjøper/selger båter og skrur mye. Hvorfor kan ikke den stå åpen for mye? 

 

Jeg skrur alltid lufteskruen ut til maks, har gjort det med alle mine motorer. Alt ifra 30/40/50/60HK til mine nå 75HK og 90HK E-TEC samt 125HKen fra Mercury som jeg solgte for en uke siden.

Lenke til kommentar

Opplevde også at motoren døde ved fullt pådrag men da var det flottøren i forgasseren som hadde hengt seg opp, bensinen oversvømte forgasseren og rant ut. Luktet sterkt av bensin fra motoren da. Måtte ta ut og rense forgasseren, flottørmekanismen for å fikse problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Neppe svar Kristian.k. Trådstarter  joinet forumet 6. juli 2017 og besøkte forumet sist 12. juni. 2017. Så dette får du nok aldri svar på.

?Velkommen som ny bruker av forumet BTW! :thumbs:

 

Vanlig årsak til at motor stopper ved fullt pådrag er at forgasser ikke får nok bensin eller det kommer en miks med luft og bensin til forgasseren. Du kan prøve å pumpe i bensinslangen og se om det endrer noe. Dersom du har tank med Biltema-syndrom (falsk luft), så hjelper det ikke med hjertemasasje på håndpumpen. Dersom hjertemasasje hjelpe, kan det være selve bensinpumpen i motor som er svak eller tett bensinfilter. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...