Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er vorten på vei bort?


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Har hatt en fotvorte i flere år uten at den går bort. Siste uken(e) har jeg blitt flittig til å ha foten en stund i vann, for å så skrape bort vorten og ta på vortemiddel, og så repetere dette neste dag.

 

Nå har det seg slik at jeg har kommet til stykke hvor vorten er blitt flat og går så og si i ett med huden under foren. Nå når jeg har foten i vann og så prøver å skrape, er det svært vondt.

 

Betyr dette at vorten er på vei til å dø bort, at jeg har kommet til enden, eller betyr dette noe annet?

Hva gjør jeg eventuelt videre nå som jeg ikke kan skrape? fortsetter med vortemiddelet som dekker vorten? Hvordan ser vorten ut om den dør?

 

Noen erfaringer her? :) tusen takk for svar!

 

Anonymous poster hash: f0791...efe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt slik fotvorte selv før, også på tommelen. De er seige j***er. Det éneste som hjalp for meg var å kjøpe frysebehandlingsutstyr på apotek. Den éne vorten krevde 3 behandlinger over 5-6 måneder for å forsvinne fullstendig.

 

Skrapte også på dem mye, til det blødde og verre.. men de forsvant ikke. Bruk frysebehandling.

 

Det følger med en patron med nitrogen (tror jeg), en liten plastdings, og små plast/skum"hylser", som du skal træ på den plastdingsen. Den stikker du så i patronen med nitrogén og holder i 3 sekunder. Da blir den skumhylsen svært kald, den setter du så rett på vorten og holder der i 30 sekunder. Svir litt, men tålelig. Så skal du la det være helt til den forsvinner av seg selv.

 

For 8 år siden kostet den ca 150 kr for 8 behandlinger, tror jeg det var.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Seige jævler, det er helt klart. Har prøvd så utroligmye. Til og med maursyre til dyre dommer fra apoteket ...

 

 

Frysebehandling ja. Jeg prøvde frysebehandling på vorte på fingeren min når jeg var liten, hos lege. Det var helt forferdelig og jeg var dårlig/vondt mange timer etterpå behandlingen. Jeg mener og å huske at den i tillegg ikke gikk vekk av det ... Har derfor fått et lite angst for frysebehandling, så vet ikke om jeg tør det selv om dette var sånn 10 år siden.

 

Anonymous poster hash: f0791...efe

Lenke til kommentar

Problemet med disse vortene er at de vokser nedover så å skrape er bra men når du kommer langt ned kan det lønne seg å skrape vær 3 dag. Jeg har også prøv å fryse de ned å det funka ikke, men ett annet alternativ er spesial plaster som du sett på som eser bort vorten over tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...