Gå til innhold

ANNONSE: Hjemmenettverket ditt kan bli bedre. Slik fikser du det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Asus kan implementere VLAN-støtte i AsusWRT. Er et såpass stort antall "drittenheter" som er på mitt lokale nettverk at jeg mer enn gjerne skulle hatt muligheten til å isolere dette litt bedre å sette alt som strengtatt ikke har noe på mitt private nettverk å gjøre i sitt eget isolert VLAN med Internettilgang.

 

Man kan jo på sett og vis gjøre dette med isolert "gjestenettverk" men det gjelder jo da bare trådløse enheter som kobler seg til den spesifikke SSID'en. Skulle gjerne hatt en port på routeren også for enheter som ikke nødvendigvis kobler seg til med WiFi.

 

 

Dette burde jo være en ganske så aktuell ting å implementere anno 2017 med IoT i full blomst hvor det er fryktelig mye rart som ikke har behov for og som strengtatt ikke bør ha lokal tilgang på ditt private nettverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kommer Asus ikke med nyere rutere? Netgear AD7200 er langt mere oppdatert.

For privatbruk mener jeg kun Asus ac88U og Asus RT-AC3200 er kun de som har høye krav på VPN server og trådløs over 300 mbit.

 

For de andre er vel ac68u eller ac66u brukt som ofte klarer seg mellom 100-150 mbit hastighet.

 

Asus bør virkelig prioritere smarthus der man kan la routeren styre alt av lys, og koble seg på trødløs eller usb.

Lenke til kommentar

Hæ? Du får dra langt over 100-150 mbit på RT-AC68U, den er faktisk foretrukket fremfor RT-AC3200U hos de fleste da sistnevnte har hatt mye ymse når det kommer til firmware/programvare og det eneste den egentlig har å skimte med sammenlignet med RT-AC68U er ett ekstra 5GHz NIC som muliggjør Broadcom sin Tri-Band / Smart-Connect som uansett har fungert relativt dårlig på RT-AC3200U.

 

Netgear "Nighthawk X10" aka AD7200 er et nisjeprodukt for "early adopters" som innbiller seg at 802.11ad er noe å satse på for privatbruk. En av grunnene til at Asus ikke har hoppet på AD-bølgen enda er vel at deres AsusWRT programvare er tett tilknyttet Broadcom og Broadcom har vel per nå ikke kommet med løsninger for 802.11ad. Både Netgear og TP-Link benytter jo noe funky SoC fra "Annapurna".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...