Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Corsair H100i V2 Vannkjøling ulyd


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bygget maskin september ifjor. Den siste måneden har jeg begynt å høre ulyd fra maskina og det høres ut som det kommer fra vannkjølinga.

 

Spesielt under litt mer belastning kjører den opp mellom 1500-2000 rpm og lyden blir helt grusom. Hører den selv med headsett på. Satt profil på quiet inntil videre for å slippe lyden. Ligger da på 900rpm uten at det er noe problem.

 

Lagt ved video av ulyden under. Noen som har idé om hva som kan være årsaken og er det grunnlag for reklamasjon?

 

(Fått anbefalt Noctua D-15, men spørs om Komplett uansett "må" sende meg ny vannkjøling dersom det er reklamasjon).

 

 

pw:corsair

 

 

 

Windows 10 og benytter Corsair Link til temperatur og styring av profil på viftene.

 

850564.jpg

Sendt

Varenr: 850564 / Prodnr: MAXIMUS VIII HERO

1     877790.jpg

Sendt

Varenr: 877790 / Prodnr: CW-9060025-WW

1     850035.jpg

Sendt

Varenr: 850035 / Prodnr: BX80662I56600K

1     887221.jpg

Sendt

Varenr: 887221 / Prodnr: HX424C15FB2K2/16

1     858087.jpg

Sendt

Varenr: 858087 / Prodnr: CP-9020092-EU

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamasjon blir nok at produktet blir reparert eller byttet ut med tilsvarende eller bedre. Du får ikke tilbake penger/kreditt så du får kjøpe noe annet.

 

Kan du stoppe viftene et øyeblikk og høre om lyden fortsetter? Ser ut som at de endrer turtall i takt med støyen. Det holder at du setter fingeren midt på viften så den stopper opp. Og er du sikker på at det ikke ligger en ledning en plass og lener mot en vifte?

Lenke til kommentar

Reklamasjon blir nok at produktet blir reparert eller byttet ut med tilsvarende eller bedre. Du får ikke tilbake penger/kreditt så du får kjøpe noe annet.

 

Kan du stoppe viftene et øyeblikk og høre om lyden fortsetter? Ser ut som at de endrer turtall i takt med støyen. Det holder at du setter fingeren midt på viften så den stopper opp. Og er du sikker på at det ikke ligger en ledning en plass og lener mot en vifte?

 

Takker for svar.

 

Regnet med det, de har vel et par forsøk på å utbedre den eller gi ny.

 

Jeg fikk ikke stoppet de helt, de ligger på rundt 900rpm uten spesiell belastning og da høres ikke ulyden spesielt godt.

Det stemmer at de endrer turtall i takt med støyen. Når den er oppe i 2000rpm er det veldig støy.

 

Sjekket rundt de begge nå og bak, men ser ingen ledning som ligger mot de. Jeg trippeltsjekket dette når jeg bygde den og ledningene til viftene ligger langs kanten av viftene på utsiden "surra rundt". Har jo kjørt med maskina nå siden oktober 2016 uten denne lyden.

 

Ser at flere anmeldelser på komplett nevner bråk også og flere har levert tilbake.

 

Får prøve å klare meg uten den 1-2 uker og sende til Komplett...

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Det er nok bare å sende inn. Kjøpte Corsair H80 for 5-6 år siden, den holdt i ca et halvt år før pumpen begynte å bråke. Ifølge det jeg leste på forum så tålte den mindre avvik i spenning (volt) enn det ATX standarden var spesifisert til. Om dette faktisk var tilfellet vet jeg ikke. Hadde det ikke vært for forskjellige grunner, som at butikken jeg kjøpte den fra er nedlagt, og jeg måtte betale 800 kr frakt for å sende hele kjøleren til produsent så hadde jeg sendt den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...