Gå til innhold

BVL : arts & science


Anbefalte innlegg

Okay. Jeg velger heller å stille deg noen spørsmål:

 

1. Hva er hovedformålet med siden din og hvilke tiltak ønsker du at potensielle besøkende gjør? (Gi meg svaret med t-skje metoden)

 

2. Har du planer om å tjene penger på denne siden?

 

3. Hvordan finner folk siden din? Ved ren slump, eller ved at du gir ut linken selv?

 

Design er ikke bare hvordan ting ser ut, men også hvordan ting virker. For å utdype budskapet ditt så tenk kontraster. Slik det ser ut nå så ser jeg bare en smørje med upper case tekst i fargen lysegrå på litt mørkere grå bakgrunn. Det gjør det hele i mine øyne ekstremt lite leselig og jeg mister interessen før jeg får begynt på den første linjen.

 

Du må gjerne si at jeg og andre er "ute å kjøre". Det plager ikke meg. Jeg har drevet med Wordpress i snart 10 år og jeg har laget flere hjemmesider. Jeg driver også med digital markedsføring (ikke profesjonelt....ennå...) og vet hva som skal til for å få en nettside til å bli synlig der ute. Men det krever som sagt at innholdet er på stell. 

 

Det hjelper lite med flott innpakning når innholdet ligger strødd rundt. 

 

Siden din slik den fremstår i skrivende stund er helt meningsløs for min del. I løpet av noen få sekunder så bør besøkende ha dannet seg et godt bilde av hvor dem har kommet og hva du driver med. Det er ingen som leter rundt for å finne informasjon i dag.

 

Det er en grunn til at godteriet i matbutikkene er plassert ved kassen i lav høyde. Plassering av innhold er svært viktig og hvis ikke man ser det, så er man ute å kjøre. Du trenger derimot ikke være enig med meg, men da ønsker jeg deg lykke til videre uten min innblanding i så fall. :)

 

 

 

1. Besøkende skal, huske: BVL. De skal, se at: BVL, er topp vare. BVL, skal: Selge til de eventuelle, som får en link servert.

 

2. Hadde jo, håpet på: Det, ja.

 

3. Reklame, på: Twitter / G+ / Facebook. Også pleier, jeg og: Sende epost, til diverse kapitaler. Kunsten som, er på: Siden. Er forøvrig, nesten: Spesialisert, for kapitaler. Inventionell.

 

Hvordan er, innholdet: Akkurat, nå? Bedre? Jeg fikk, ærlig talt: Ikke så, himla mye. Ut, av: Kommentarene, dine. Beklager, det. Kall meg, gjerne hva: Som du, vil. Men hva, skal jeg: Gjøre med, innholdet egentlig?

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg orker å henge med mer i denne tråden, da jeg føler du er helt på bærtur med nettiden din. Jeg foreslår at DU gjør det DU er best på og overlater markedsføringen og hjemmeside produksjon til de som kan det.

 

Det vil koste noen kroner sånn med en gang (kalles vel investering), men blir det gjort skikkelig så er dette vinn vinn situasjon. 

 

Nettsiden fremstår i skrivende stund uhyre rotete.

Lenke til kommentar

Rotete? Nææææsj!

 

-Trudderu, at jeg: Skulle handle, ei nettside av deg nå?

Du er åpenbart ikke åpen for forslag og har ment hele veien at siden din er bra i dine øyne, men allikevel endrer du den hele tiden. En nettside er forøvrig ikke noe man "handler" over disk. Det inngås en avtale og en supportordning hvor den du "kjøper" nettside av hjelper deg med markedsføringen etc. 

 

Det hjelper ingenting med en flott nettside så lenge den ikke markedsføres riktig. Det betyr penger ut av vinduet og ingen er tjent med å la kunder tape penger.

 

Så fort du innser at dette er noe du ikke har veldig mye peiling på så er du et langt stykke på vei. Er forøvrig ikke noe galt med å prøve seg frem selv på godt og vondt. Det er det man lærer av, men er dette noe du skal tjene penger på så er det ikke spesielt effektivt å drive med slikt selv hvis man ikke helt vet hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Sånn helt ærlig? Det du trenger er en helt plain side med hvit/lysegrå bakgrunn, så mange bilder av kunsten din som mulig i så god kvalitet som mulig, en tittel for hvert bilde uten noen langtrekkelig forklaring, en side til musikkeksperimentene dine, en side med personalia (maks 200 ord) og konkret utdanning/arbeidserfaring (dropp det tullet du har i utdanningsdelen nå, for halvparten av det som står der er bare flås uansett), og en link til mailen din.

 

That's it. Det er hjemmesiden du trenger. 

 

Det er nemlig det innholdet du har på siden din nå som gir noe mening for noen andre enn deg selv. Ingen vet hva velopt er, ingen vet hva "formlene" dine er, ingen forstår seg på all teksten din. Når vi påpeker at innholdet på siden er out of whack er det fordi vi ikke forstår, og det er ikke vår feil, men din feil fordi det er du som har laget siden. Nettsider og kunst er ikke det samme konseptet i forskjellige medier; kunst er varmt, åpent og abstrakt mens nettsider er teknologi — kaldt, konkret og målbart. 

 

Hadde du laget den siden jeg beskrev ovenfor, hadde du vært på rett vei. Hold det enkelt. Hold det noe så jævlig enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg har, jo en: Målgruppe som slettes ikke, er på leting etter det så rent enkle. Forskningskunst.

Du har en målgruppe som altså liker den type kunst som du formidler som ikke er på leting etter kunst dem liker? Kanskje du må endre målgruppen?

 

Det er sikkert nevnt før, men du har en meget spesiell skrivestil. Hvorfor bruker du kolon i hver setning? Veldig slitsomt å lese.

Lenke til kommentar

 

Jeg har, jo en: Målgruppe som slettes ikke, er på leting etter det så rent enkle. Forskningskunst.

Du har en målgruppe som altså liker den type kunst som du formidler som ikke er på leting etter kunst dem liker? Kanskje du må endre målgruppen?

 

Det er sikkert nevnt før, men du har en meget spesiell skrivestil. Hvorfor bruker du kolon i hver setning? Veldig slitsomt å lese.

 

 

Kommer an, på: Hva du, sier om det. Men går, vel: Gjetord, om meg i bygda lell.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Grunnen, til: Kolon. Jo, det er vel: Fordi, at. Det ser mer ut, som: En tittel.

Du trenger virkelig hjelp både med hjemmeside og skrivemåte tror jeg. Kan jo så klart være at du har personlige grunner til at du skriver slik, men hvis dette er en vane du har tilegnet deg så vil jeg råde deg til å kvitte deg med denne. Å skrive på en slik måte på en nettside er ikke bra.

 

men du trenger så klart ikke ta mitt ord for det. Jeg tror de fleste som leser denne tråden stusser over dette. 

Lenke til kommentar

Tenk, hvis at jeg: Var, fra 69? Graffiti / Hippie.

 

Dere, kan: Designe, nettsiden til disse.

Å designe en nettside er noe man gjør ut fra kundens ønske og mål med siden. Design handler ikke bare om itseende og farger, men effektivt plassering av innhold i forhold til målet du har med siden.

 

Jeg vil påstå at du kan fjerne 80% av all tekst på siden din. En hovedregel er at man bruker opp til to forskjellige farger totalt på hele siden, i tillegg til svart/hvitt som oftest er tekst og bakgrunn. Da får man en ryddigere layout.

 

Skal man begynne å leke seg med effekter, så blir det fort vanskeligere. Det er lett og gå i den store effektfellen og overdrive. Noe jeg mener du har gjort.

 

Du har alt for mye informasjon på siden din og jeg klarer ikke å finne den «røde tråden». Det er ingenting som visuelt viser meg hvor jeg bør slenge øynene eller hvor jeg bør klikke. Alt er bare et stort rot og besøkende på siden vil forsvinne innen sekunder.

 

Det hjelper altså lite og bruke tusenhvis av kroner på markedsføring av siden på sosiale medierr når dem forsvinner sekunder etter at siden din er åpnet. Ikke kommer dem til å returnere til siden heller.

 

Du må tenke annerledes, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...