Gå til innhold

Millionbot til Telenors betalingstjeneste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Det var egentlig ventet. Jeg var inne på sida deres da de lanserte tjenesten høsten '16, og det var så mye grums der at alt av varsellamper begynte å lyse. Jeg nevner i fleng:

• Telenor-logoen (den skremmer mer enn Telia-logoen)
  • Liste over kunder/brukersteder er lik listen over premium-nummerne som brukes til å bestille ringetoner på nett. Betyr dette at man må sende SMS til premium-nummer for å bruke tjenesten?
  • Lista over brukersteder er kort. Ca fem perifere brukersteder nevnes, og i tillegg til dette skal Strex kunne brukes på flere tusen andre steder. Javel?
  • Fremgangsmåten for å betale er ikke tydelig beskrevet. Det burde være et minstekrav. 
  • COWI er listet opp som brukersted. COWI selger ikke tjenester til privatpersoner. Derimot leverer de tjenester til parkeringsselskaper og ordninger for piggdekkoblater.
  • Strex tar ikke ansvar for feilbelastninger, men henviser istedet til brukerstedet. Noen av disse (hvis vi går ut fra lista over) er steder jeg ikke ville ha turt å handle med.

Rett skal være rett, dette er ikke Telenors egen tjeneste, både Telia og ICE er inne på eiersiden. Strex' modell er heller ikke ny. SMS-betaling, som dette faktisk er, kom i 1997.

Skrevet

Det var egentlig ventet. Jeg var inne på sida deres da de lanserte tjenesten høsten '16, og det var så mye grums der at alt av varsellamper begynte å lyse. Jeg nevner i fleng:

• Telenor-logoen (den skremmer mer enn Telia-logoen)

Og der ble man ikke tatt seriøst lenger... Hadde du holdt deg i skinnet og latt være å la Telenor-hatet være det første du nevnte, så kunne lista blitt bra...

• Liker 2
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Ikke hat, sunn skepsis.

Gjest Slettet-kZbtLvnJ
Skrevet

Herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...