Gå til innhold

Xbox-sjefen: – Hvorfor bryr du deg om 60 bilder per sekund?


Anbefalte innlegg

Men skulle man ha konsoll som klarer 4k 144 hz ville en pc måtte ha i7 7700k og 2 stk GTX 1080 TI.

 

Konsoll måtte vel hatt Ryzen 7 1700 og HD rx 580 i minstefall.

Sier seg selv prisen ville ligget på 10 000 kr minst da er det like greit å gå for pc.

 

Men syns vel konsoll burde ha displayport eller mini displayport.

 

Lol, 1080Ti klarer ikke 144 fps i mange av dagens titler. SLi er ikke noe mange satser på uansett og hva du faktisk får ut av det er så varierende at det ikke er verdt det. Bruker du 14k+ kun på GPU så er det for å kunne si at du har gjort det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Samtidig: Hvorfor bryr du deg om 4k oppløsning?

Er jo samme argument, bare enklere å selge 4k oppløsning til hvermannsen...

 

4k I spill har egentlig mye å si. Da slipper man aliasing, og kornete bilde. 60 Hz er en must føler jeg også. Jeg spiller i 60hz skjerm selv om jeg kunne gjerne ønske >100hz. Pris er en faktor som må vurderes dermed er ikke altid smart for folk å kjøpe 4k Gpu og 120hz skjerm. Men om det er fordeler med det, det må du ikke tvile på.

Det finnes en smertegrense for alt. Å spille i 1440p og 60Hz eller 4k og 30Hz, velger jeg 1440p/60Hz.

 

Men hvorfor velge enten eller, når du kan ha PC og få begge deler. Men en PC som dytter 4k i ultra settings og 60Hz+ koster flesk.

 

Har hatt 4k skjerm i 2 1/2-3 år nå og legger fint merke til når noe ikke er i 4k eller 60Hz. Har hatt 240Hz skjerm også, men jeg spiller ikke så mange FPS online. Om jeg gjør det, tar jeg det ikke for seriøst.

 

Kommer helt an på hva som er viktig for deg.. Høy Hz, bedre grafikk eller begge deler.

Lenke til kommentar

Samtidig understreket han at «elsker» bildefrekvens, og at det på ingen måte er uvesentlig.

 

Her gikk det litt fort med google translate.

 

 

 

Samtidig: Hvorfor bryr du deg om 4k oppløsning?

Er jo samme argument, bare enklere å selge 4k oppløsning til hvermannsen...

4k I spill har egentlig mye å si. Da slipper man aliasing, og kornete bilde. 60 Hz er en must føler jeg også. Jeg spiller i 60hz skjerm selv om jeg kunne gjerne ønske >100hz. Pris er en faktor som må vurderes dermed er ikke altid smart for folk å kjøpe 4k Gpu og 120hz skjerm. Men om det er fordeler med det, det må du ikke tvile på.

 

 

 

Hertz og FPS er to forskjellige ting. 4k har ingenting å si for spill. Hvis du spiller på xbox eller Ps4 så er det faktisk negativt for spillopplevelsen, men på PC kan det ha noe for seg da man sitter ganske nærme. En kraftig PC kan kanskje klare å dra 4k-oppløsning hvis man firer litt på grafikk-innstillingene i de nye spillene. Denne generasjonens konsoller ble ikke uhd-generasjonen som noen kanskje trodde.

Ehh.. En kraftig PC klarer kanskje 4k? Har spilt i 4k i 2 1/2-3 år nå, med Ultra innstillinger. Første året var det ett eller to spill jeg ikke klarte å dra i 4k. Nå i dag kjører jeg AAA-titler med 80-110FPS+.

Lenke til kommentar

 

Men skulle man ha konsoll som klarer 4k 144 hz ville en pc måtte ha i7 7700k og 2 stk GTX 1080 TI.

 

Konsoll måtte vel hatt Ryzen 7 1700 og HD rx 580 i minstefall.

Sier seg selv prisen ville ligget på 10 000 kr minst da er det like greit å gå for pc.

 

Men syns vel konsoll burde ha displayport eller mini displayport.

 

Lol, 1080Ti klarer ikke 144 fps i mange av dagens titler. SLi er ikke noe mange satser på uansett og hva du faktisk får ut av det er så varierende at det ikke er verdt det. Bruker du 14k+ kun på GPU så er det for å kunne si at du har gjort det :p

Klarer ikke noe 144fps+ med 1080Ti SLI nei, ikke i de "sykeste" titlene, noen spill skalerer knapt med SLI.

 

Kjører 1080 SLI nå og ligger stort sett på 80-110FPS+ i nye AAA-titler. Andre eldre eller mindre krevende spill går selvfølgelig langt over 144Hz i 4k.

Lenke til kommentar

Flere bilder = bedre flyt. Men igjen så kan dette gå på bekostning av visuelle ting i spillet som blir borte. Færre bilder, dårligere flyt. Plass til mer visuelle ting i spillet. Bedre grafikk osv... Jeg er ikke noe grafikkhore, og setter alltid stor pris på høyere FPS når der kommer til spill på konsoll. Jeg sitter fortsatt på gamle Xbox One, og kan ikke glede meg nok til Xbox One X. Jeg vurderte å gå for One S, men når MS begynte å snakke om Scorpio/ One X, så var det bare å vente til neste E3 og de store avsløringene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...