Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel en grunn til topp kortene ikke er kommet enda. Ryktene sier de kortene som er nå ikke vil fungere med 18 coren som kommer pga. de ikke greier å gi nok strøm . Er det bare svada eller kan det stemme?

Toppkorta har aldri kommet med en gang. Samme på x58, x79 og x99

Lenke til kommentar

Asrock x299 taichi hentet nå. *teste 7900x*

 

Må ha 35 timers døgn!

 

Hehe ja døgnet har for få timer. Leste du artikkelen til THG da Nizzen? Kan du se hva du får av temps med din custom loop, og eventuell throttling. Ikke nødvendigvis Prime95 (jeg vet hva du mener om den), men hva med 1 time Realbench stresstest...? Gjerne da VRM temps også.

Lenke til kommentar

 

Asrock x299 taichi hentet nå. *teste 7900x*

 

Må ha 35 timers døgn!

Hehe ja døgnet har for få timer. Leste du artikkelen til THG da Nizzen? Kan du se hva du får av temps med din custom loop, og eventuell throttling. Ikke nødvendigvis Prime95 (jeg vet hva du mener om den), men hva med 1 time Realbench stresstest...? Gjerne da VRM temps også.

Skal se hva jeg får til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Core i7-7800X vs. 7700K, 6 or 4-Cores for Gaming

 

7700K vant klart der. Klart at 7800X ytelsen kan økes hvis man setter uncore til 3000/3200 Mhz, og 4000+ Mhz RAM. Blir spennende å se Coffee Lake 6-kjerne når den kommer. Kan hende den blir et bedre alternativ for gaming enn både 7700K og 7800X. Håper bare den ikke får den nye cache arkitekturen som Skylake-X har... Noe som Steve mente er designet mer for workstation/server type programmer og ikke spill.

Lenke til kommentar

Core i7-7800X vs. 7700K, 6 or 4-Cores for Gaming

 

7700K vant klart der. Klart at 7800X ytelsen kan økes hvis man setter uncore til 3000/3200 Mhz, og 4000+ Mhz RAM. Blir spennende å se Coffee Lake 6-kjerne når den kommer. Kan hende den blir et bedre alternativ for gaming enn både 7700K og 7800X. Håper bare den ikke får den nye cache arkitekturen som Skylake-X har... Noe som Steve mente er designet mer for workstation/server type programmer og ikke spill.

Drøyt hvor langt foran 7700K ligger i denne testen. Spill er utviklet mot firekjerner og høy frekvens stort sett.

Lenke til kommentar

Vi får be Nizzen om å fyre opp/kjøpe en 7700K rigg og verifisere. :p

 

Resultatene er absolutt interessante. Men det er fort å glemme at dette kun er "viktige" resultater for FPS spillere på 1080p.

 

Vi har nå denne GPU'en som nesten klarer å drive de fleste spill så de blir bra på nær Ultra settings med 4K display i over 60Hz, eller 3440x1440@100Hz. En "vanlig" 2560x1440@144Hz+ monitor er nok kanskje den beste "lekekameraten" til 1080Ti. Og jeg tipper de fleste med slikt skjermkort spiller på over 1080p.

 

Resultatene er kanskje interessante for fremtidig ytelse, når vi har både 240Hz 4K skjermer og GPU'er til å drive dem. Men enn så lenge, er fremdeles X299 med høy oppløst skjerm et godt alternativ. Så lenge man faktisk har bruk for fordelene som man faktisk får. Skjønt 7800X virker med dette som en litt håpløs CPU. Med bare 2 lavere klokkede kjerner ekstra over 7700K, er det plutselig kun applikasjoner som krever massiv minnebåndbredde som gir mening med den.

 

På pluss siden betyr det jo at 7740X plutselig ikke er helt idiotisk som inn stegs CPU på plattformen, om man gamer i 1080p da. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På pluss siden betyr det jo at 7740X plutselig ikke er helt idiotisk som inn stegs CPU på plattformen, om man gamer i 1080p da. :p

 

Nåja. Vil fortsatt si at med mindre man har store planer om å komme seg inn i workstation-området, oppgradere CPU senere fordi en faktisk trenger store mengder CPU-kraft, så er det vel en tabbe uansett hvordan man vrir og vender på det. Det gir absolutt ikke mening i noen scenario.

 

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Når Internett var ungt, så brukte vi ett ":" og en "P" rett etter hverandre for å få en "tunga ut av munnen smiley". Som altså betyr noe sånt som er litt vanskelig å oversette, men en slags: "Just kidding" ihvertfall. Men på diskusjon.no blir den altså seende slik ut: :p

 

Som er litt irriterende, fordi jeg synes ikke den visuelt frembringer akkurat den meningen jeg ønsker. Men jeg har tenkt at de fleste her sikkert vet hva smiley'en egentlig skal bety. siden det er den som kommer når man taster inn ":" og så "P".. Som jeg altså ofte gjør i stedet for å muspeke frem en smiley som ser mer ut som hva jeg prøver å formidel.. Jeg får vel slutte å være så lat om den smileyen blir missforstått. Jeg har nemlig hatt en misstanke om akkurat det.. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Minnet er bare på moderate 4000 cl17 enda. 

 

Ja det der var for tamt synes jeg Nizzen :p

 

xmp funka ikkje, så må ta det manuelt. DET er kjedelig (tidkrevende) når jeg har veldig begrenset med testetid.

 

Stock gpu og overklokka cpu :p

 

3dmark firestrike extreme:

http://www.3dmark.com/fs/13104867

 

Litt OC på gpu:

http://www.3dmark.com/fs/13104899

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...