Gå til innhold

Ny stasjoner pc-kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da den gammle bærbare begynner å oppføre seg litt rart i perioder, pluss at skjermen må ha krymmpet de siste årene ser jeg meg nødt til å handle ny pc nå, har ikke så store kravene (trur jeg) 24`skjerm er vel største kravet. cd leser...Den skal brukes til nettlesning, youtube, netflix, f-1 og noe word. spille gjør jeg sjelden og de spillene jeg har er så gammle at kravene deres er latterlige i forhold til dagens pcr, går i sillent hunter4. den lengste reisen, total annihilation osv altså ikke så kravstore saker.

Penger, billigst mulig er jo bra men ikke bestandig lurt, så maks pris på 8-9000?

Noen å annbefalle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med null kroner?

Du beholder den gamle maskinen, men installerer Linux på'n istedet. Tips: det kan være lurt å ha en datakyndig kompis i nærheten.

Og tips 2, men atter viktigst: Backup og atter backup :ph34r:

Skrevet (endret)

Ser etter en ny pc, denne er 6 år ca og kostet da kunn 6000kr, altså ikke en super maskin, menn har gjort en god jobb så langdt.

Nå har den begynt å tulle med grafikkortet, den er treig, selv etter reinnstalering nå i april. fikk instalert kabel her nå, 50mps men nettet virker ikke raskere på pcn, største problemet er at jeg begynner å se litt dårlig og vil da gjerne ha en større skjerm, har 15 nå så 24`ville hvert fint, Hadde og hvert greit med ssd...

Endret av skidrow1
Skrevet

tenkte kansje denne? bare bytte til 250ssd,

Eventuelt noe mer dere ville forandret på den?

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=11035

Ser ikke at det er noe skjermkort valg?

Personlig ville jeg tatt en strømforsyning som har en modus hvor vifta slår seg helt av under lav temp/load. Samt lagt litt penger i skjermen, at man ikke har høye krav til programmene man skal kjøre betyr ikke at man ikke vil ha nytte av en god skjerm. Er jo tross alt den man blir sittende å se innholdet sitt på.

Silent Hunter er forøvrig awesome :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...