Gå til innhold

Oppgrader din FM radio til Internettradio for småpenger


Anbefalte innlegg

Fikk til dette halveis vertfall:

http://www.instructables.com/id/Wifi-Webradio-With-ESP8266-and-VS1053/

 

Filene:

https://hackaday.io/project/11570-wifi-webradio-with-esp8266-and-vs1053

 

FX1RWLMITA8WJR1.MEDIUM.jpg

 

Slik funger det fin å koble opp, eneste problemet internetradio og søk ikke funger da jeg har dette kortet + usb kabel.

 

Får feilmelding:

 

Warning!

If you experiment some strange problems with karadio, please check if the adc (A0) pin is wired to Ground if you don't have a control panel.


To update or reload the current release:

 

Download the ESP8266-WiFi-UART-Bridge-master.zip software: a telnet+IR extension made with an ESP01

Trenger jeg da å oppgradere til denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde det også Flash er suksessfull uten feilmelding. Under flashingen er det prosessbar.

Men får alikevell ikke radio delen å virke trykker jeg play på 192.168.1.37 på radio så skjer det lite, skjer også lite hvis jeg prøver å laste ned firmware oppdateringer gjennom nettleser. Får ikke søkt gjennom kanallister da det skjer lite.

 

Eneste som funger jeg får ip adresse og klokken er riktig.

Usikker på om jeg må laste inn ESP8266-WiFi-UART-Bridge-master.ino ?

For så vidt jeg forstår er de andre filene .bin filer såkalt image filer.

 

Har du prøvd det samme uten lydkonverteren med jack og skjermen koblet til å se om man må ha de andre delene for å bruke denne?

Usikker hvor kritisk flashingen er for det gir grønn lys under filnavnet + heksidesimalene antagelig minneadresser?

Lenke til kommentar

Ville vært litt tungvindt om den hadde søkt gjennom en million kanaler og vist deg en liste? Mikrokontrolleren kan bare lagre 250 kanaler (mulig flere om man kobler til mere minne som er mulig)

 

Skal du ha display som viser informasjon må du ha en mikrokontroller ekstra, som kan lese av uart output og vise den på ett display.

STM32 er vist den enkleste mikrokontrolleren å bruke til oled display.

 

Står litt forklart på siden til karadio.

 

Bilde av artist kan bli vanskelig, men du vil kunne få se hvilken sang som spilles.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du peiling å koble skjermen til internetradio?

Fordi eneste jeg får er lyden windows gir som koblet til usb enhet men får så vidt ikke bilde på skjermen kun bakgrunnbelysning så antar den ikke får nok strøm forslag?

 

Skal det være bare å koble fra den ene til den andre slik pins står?

Tegnene er vist riktig særlig ground men ikke touch og VCC og vin

Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/itm/282066819726?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Den du lenket til. for å være sikker på det skulle fungere.

 

Den skjermen fungerer om man skal ha en værstasjon eller Planespotter, ikke til radioprosjektet.

KaRadio bruker alle resursene til ESP8266 chippen så den kan ikke drive en fargeskjerm i tillegg.

 

Om du er heldig er den kompatibel med koden som ligger her: https://github.com/karawin/Karadio-addons

Men ser ut som det krever en Arduino Pro Mini istede for STM32.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men finnes det usb til skjerm overgang som gjør at man kan koble den til PC for å teste den?

Litt synd den er verdiløs når den ikke kan brukes, men slik er jo det.

 

Blir ikke billig hvis man kjøper ting som man ikke kan brukes slik man hadde tenkt.

Synd det ikke finnes fjenkontroll eller HDMI overgang eller ligdene? For foreløpig blir jo dette leketøy ikke noe særlig bruksområdet man kan vidrekoble den til.

 

Skulle gjerne hatt batteri med batterimåler.

Fordi det er litt dumt man ikke kan styre over usb kun trådløs. Tviler på man kan koble denne til mobilen å styre fra den? Finnes det noen android apper etc?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Klasse D forstetkere er meget effektive og blir ikke varm. Til nød kan man sette på en liten kjøleribbe men tror ikke det er nødvendig om kortet blir levert uten.

 

Lyden nå du nok justere fra kilden som spiller av.

Vet ikke om dette er klasse D:

TDA7492P CSR8635 2×50W Wireless Bluetooth 4.0 Audio Receiver Digital Amplifier

 

Men kan bekrefte denne blir veldig varm på undersiden antar 70-80 grader så kan ikke ta lenge under der før det blir for varm.

Usikker på hvor stor betydning det har godt mulig den tåler 120 grader.

 

Lyden er ikke så ille, men høres nesten som hørselvern når man juster lyden. Blir merkelig lyder.

Og den gir susing når det ikke kommer lyd. Man kan ikke forvente den klarer å drive subwoolfer gir ikke dårlig lyd men mangler EQ så bassen blir litt svak og elementer trykker unødvendig mye for 3 stk 8 ohm seriekoblet 8" elementer. Så denne er vel neppe beregnet over 4" elementer gjerne mellomtone\diskant.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror ikke dette prosjektet er hva du er ute etter.

Dette er beregnet for å få en enkel og grei automatisk internettradio  som f.eks kan erstatte FM radioer på badet til under hundrelappen.

 

Å si at den ikke har noe bruksområde blir litt villedende. Den spiller flott musikk til meg hver gang jeg eller samboeren min slår på lyset på badet, og det er akkruat det vi er ute etter.

 

Det du er ute etter er nok ett ferdig produkt med alle funksjoner, som du kan dra å kjøpe på elkjøp.

 

Forøvrig kan den fint styres via nettleseren på mobilen.

 

Her er en som har koblet til ett display fra en gammel Nokia telefon, og noen knapper. Dette styres via Arduino Pro Mini kortet som du ser ligger sammens med skjermen.

 

 

Dette er vel omtrent så avansert du kan få dette prosjektet, og folk vil neppe ha det spesielt mere avansert heller.

 

Edit: Samme karen har også laget med Oled display, bryter og fjernkontroll. Men det begynner å bli innviklet da.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke mot å gjøre ting selv, men ønsker vel litt kvalitet og ikke små anlegg som ikke egner seg til annet en hobby bruk.

 

Fikk selv lyst på:HIFI High power Power amplifier board Mono-Channel 2.0 Stereo 200W

Hadde håpet noe slik kan konkurere mot Pioneer A-30

på lydkvalitet og bass. Men mistenker det ikke er samme kvalitet.

 

Uten en god forsterker og bluetooth faller vitsen bort mener jeg.

Lenke til kommentar

Vel finner ikke noe med gjerne bluetooth\wifi og apper.

IRS2092S 500W Mono Channel Digital Amplifier Class D HIFI Power Amp Board FAN

 

Men denne er jeg usikker på er noe kraftig eller om den gir kun diskant\mellomtone ikke dem dypbassen man får på effektforsterker og subwoofer forsterkere.

 

Lurer også på denne:

 

Kan man bruke noe av delene vi har å lage noe slik?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Med ett delefilter burde du fint kunne hente ut bass/mellomtone og diskant.

 

500W er mye! Har selv en subwoofer i bilen på 350W (rms) og den rister vel av baklyktene mine om jeg drar på.

 

Den forsterkeren krever også ett supply som leverer negativ spenning. Se om du finner det før du finner deg en sånn forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...