Gå til innhold

Råd angående førstegangstjeneste


Gjest Slettet+123416845

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kult! Skal også inn i Juli.

 

Vil tro at de ser en god del på innsats og seriøsitet. Du kommer nok også i betraktelig bedre form gjennom rekruttskolen, med tanke på at du er gjennomsnittsvektig. Vis hvilke stillinger du er interessert i, hør på befalet og ikke gi opp. Motivasjon er en viktig faktor, om det jeg hører er riktig. Tror det blir et fantastisk år om du bare gir litt gass! Det er iallefall planen min  :wee:

Endret av Utah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vær på hugget og vis initiativ. Empati og lederskap for de du havner sammen med er også en bonus. En oppegående rekrutt med middels fysikk har større potensiale enn muskel-mads med bomull mellom øra. Du blir bedømt fra dag 1 og bør/skal prestere deretter.

 

I noen stillinger er det en fordel at man har god hånd/øye kordinasjon fra f.eks dataspill, mange av de beste skytterne på cv90 og lignende våpensystem er tidligere og nåværende gamere :)

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

er innkalt til førstegangstjeneste i luftforsvaret i juli, og trenger litt rådgivning angående å få mest mulig ut av tjenesten min.

 

Litt om meg:

 

Har aldri vært noen sportslig type, slitt med overvekt og dårlig form siden jeg var rundt 10 år gammel. Var en typisk nørd som satt inne og spilte dataspill og leste bøker i stedet. Nå går jeg VG3 og har klart å komme meg ned i normal vekt, men formen er fortsatt temmelig dårlig. På sesjon scora jeg 3 på både utholdenhet og stryke etter å ha gitt 100%, noe som faktisk var bedre enn det jeg hadde forventet. Tok et spontant valg og sa at jeg var veldig motivert til militærtjeneste da jeg så på dette som et bedre alternativ enn å ta et friår etter vidergående, men også en god mulighet til å få gjort noe helt annet enn skole og prøve noen nye ting.

 

Da er spørsmålet: hvordan skal jeg få mest mulig ut av dette året? Er litt redd for at jeg ender opp med en drittjeneste, spesielt når jeg ikke akkuratt stiller sterkt i konkurransen når det gjelder fysisk form. Har derimot alltid fått skryt av gymlærerene for positiv innstilling, og jeg er absolutt ikke en person som prøver å sluntre unna ting. Har gode karakterer og går studspes med fordypning i realfag hvis det har noe å si.

 

Hva synes dere jeg bør søke på? Hvilke muligheter har jeg? Noen tips for ting jeg bør/ikke bør gjøre? Synes sambandssoldat høres ganske interessant ut, da jeg har interesse for data og nettverk, men det ser ut til å være svært få som får den stillingen. Flyoperasjonssoldat/mission support og sanitet er også ting som virker interessante. Virker også interessant med utdanning i forsvaret, spesielt cyberingeniør ved FiH, hvis jeg kvalifiserer etter førstegangstjenesten.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...