Gå til innhold

Chess kontant umulig å legge til datapakke?


Anbefalte innlegg

Hei har prøvd å få svar fra chess om det er fysisk mulig enten å kjøpe datapakke til kontant eller bestille simkort hvor jeg kjøper datapakke når jeg trenger det.

 

F.eks hvis man skal på ferie trenger man ikke bestille 15 GB datapakke med mindre man har behov for det. Problemet er da hvis wifi på hotellet er bra nok er det bortkastet penger, man trenger nytt simkort hvis wifi er elendig.

 

For må enten tegne mobilabonnement for mobil\bredbånd.

Problemer hvis jeg senere trenger mere må jeg bytte simkort.

 

Antar de gjør det vanskelig for å sikre seg penger, King produktene er kun lokketilbud og det blir vanskelig å si opp.

 

0.20 øre per mb er veldig dyrt hvis man skal på ferie hvis hotellet har dårlig\treg wifi som ofte er tilfelle man er heldig hvis man har 100\25 mbit linje uten å betale ekstra for det.

 

Så finnes det noe løsning som noen vet om?

 

For tror man kan kjøpe datapakke ved å sende SMS men usikker på det faktisk funger på kontantkort.

 

Så noen som vet det faktisk er mulig å kjøpe datapakke på en måte uten å bytte simkort?

Eller er serienummer til simkortet låst til avtalen så det er ikke en pc som man bare kan fikse det lett?

 

For hvis jeg må tegne ny avtale blir det for 1-2 måned maks men syns det er irriterende hvis det er eneste vei. Virker som kundeservice på telia sier king pakkene ikke vil fungere i eu uansett. men andre sier de skal fungere i eu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det store spørsmålet, hvorfor ikke ha et abonnement istedet for et kontantkort?

Fordi det er unødvendig dyrt å betale noen hundrelapper i måneden kun fordi å få billigere telefonregning.

 

Burde heller vært å kjøpe datapakker man vil istedenfor man er låst til noen pakker.

Fordi jeg bruker mobilen mest på ferie men er jo litt tullete å si opp avtalen etter ferien. Og bruke kontantkort resten av året.

Lenke til kommentar

Telia tilbyr mobilt bredbånd kontant som virker i norden og baltikum. Der kan man fylle på en pakke som varer i en viss tid til en viss sum, uten at jeg har giddet å bruke tid på å sette meg inn i det. Ordnet meg det selv i fjor, men aldri kjøpt noen pakke eller brukt det.

Lenke til kommentar

Hadde styrt unna telenor levrandør som talkmore ved bruk i norge\utlandet.

Personlig har jeg mere sans for chess i så fall koster ikke mye men irriterende man må bestille nytt simkort for 1-2 måneder i så fall.

 

Fant vel ut det er egen priser for kontantkort som ikke er direkte billig.

Tror jeg hadde gått for king pakkene i så fall men det gjelder kun for nytt simkort og kort periode.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde styrt unna telenor levrandør som talkmore ved bruk i norge\utlandet.

Personlig har jeg mere sans for chess i så fall koster ikke mye men irriterende man må bestille nytt simkort for 1-2 måneder i så fall.

 

Fant vel ut det er egen priser for kontantkort som ikke er direkte billig.

Tror jeg hadde gått for king pakkene i så fall men det gjelder kun for nytt simkort og kort periode.

Det er ikke så gale priser i EU fra 15.6.17 iallefall. Sjekk link https://talkmore.no/eu_forhandsbetalt

Lenke til kommentar

 

Hadde styrt unna telenor levrandør som talkmore ved bruk i norge\utlandet.

Personlig har jeg mere sans for chess i så fall koster ikke mye men irriterende man må bestille nytt simkort for 1-2 måneder i så fall.

 

Fant vel ut det er egen priser for kontantkort som ikke er direkte billig.

Tror jeg hadde gått for king pakkene i så fall men det gjelder kun for nytt simkort og kort periode.

Det er ikke så gale priser i EU fra 15.6.17 iallefall. Sjekk link https://talkmore.no/eu_forhandsbetalt

 

http://www.dinside.no/okonomi/telenor-skrur-opp-prisen-for-a-ringe-eos/67644373

 

Så godt mulig med talkmore\telenor er det billigere å bruke VPN fra mobilen fra telenor bredbånd en uten.

Derfor styrer jeg unna telenor. De går som gribber på teleprisene. Med mindre man vet om kreative måter å ungå prisene på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Telia tilbyr mobilt bredbånd kontant som virker i norden og baltikum. Der kan man fylle på en pakke som varer i en viss tid til en viss sum, uten at jeg har giddet å bruke tid på å sette meg inn i det. Ordnet meg det selv i fjor, men aldri kjøpt noen pakke eller brukt det.

 

funker supert det, jeg har 100 gb i det andre simkortsporet på min huawei mate 9 pro, så nå har jeg tv og full pakke med meg på farten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Telenor har prøv oss i to måneder som betyr at hvis du sier opp abonnementet før det har gått to måneder, betaler du ikke for de faste avgiftene. Dvs Du kan bestille frihet 60GB bruke det i ferien, si det opp og ikke betale noe

Dette tilbyr vel også Talkmore, Chess og Onecall  (kanskje noen flere) - men litt usikker på kontantkortdelen.

Veldig fint å utnytte disse tilbudene nå i ferietider!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...