Gå til innhold

Hjelp til å tolke stillingsannonse


Anbefalte innlegg

Hei,

 

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=96712288&fks=96712288

 

Denne stillingen er jeg interessert i,men er ikke sikker på om jeg har forstått annonsen riktig. Innebærer den å sitte på kontor hos alarmselskapet, og ta imot henvendelser fra kunder som har kjøpt alarm fra selskapet, eller skal rapportere inn innbrudd, osv.?

 

Mulig det bar er jeg som er "dum", men klarer virkerlig ikke å forstå om jeg har forstått denne annonsen riktig. Setter pris på innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt og hør med de? Hva er det værste som kan skje?

 

Ja, det glemte jeg å kommentere... Kan jo alltids gjøre det, men er redd for å virke dum. Derfor tenkte jeg å høre her først - om jeg er den enste som finner dette vanskelig å tolke, eller om jeg har forstått dette nogenlunde...

Vanskelig å skrive søknad til en jobb du egentlig ikke vet hva er for noe...

Lenke til kommentar

Trur nok at du har forstått stillingsannonsa rett.

 

Dette er ein telefonjobb (annonsen har stort fokus på kundekontakt, at du virker utadvendt og er hyggelig på telefonen).

 

Vær gjerne oppmerksom på at formuleringen "ungt og inspirerende miljø" ofte kan være ein pynta måte å seie at arbeidsmiljøet er prega av at det er mange unge arbeidstakarar som sluttar før dei blir særlig erfarne.

Sidan dei tilbyr vekterkurs til sine ansatte så er det nok mange som tek jobben kun for å få gratis vekterkurs og deretter seier opp jobben for å jobbe andre plassar.

 

Når det gjeld arbeidsoppgåvene så står det svært lite om akkurat det, men eg trur at vinklinga er meir på å være alarmmottaker som svarer eller ringer opp kundar der alarmen har gått for å spørre om kodeord eller på annen måte få oversikt på om det er ein reell alarm eller ikkje. Dersom det viser seg å være ein reell alarm så vil det nok være din oppgåve å kalle ut vekter eller nødetatane alt etter kva slags hendelse det er snakk om.

Dette vil også stemme med kravet om at arbeidstakaren skal ta vekterkurset då det i lov om vaktvirksomheit er stilt krav om at også den som mottar og behandler alarmsignal frå innbruddsalarm må oppfylle krava som ellers er stilt til vektere.

 

Vanlige kundehenvendelser er det nok i all hovedsak dagtidspersonalet som håndterer, og rapportering av innbrudd er vell stort sett ei sak for forsikringsselskapet til kunden?

 

 

Så eg trur at du i all hovedsak har forstått stillingsannonsen rett, men eg må ta eit forbehold om at eg ikkje kjenner virksomheita så for å være heilt sikker så må du ta kontakt for å spørre.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg hadde denne jobben da jeg studerte (i Trondheim). Jobben er å sitte på stasjonen der alle alarmene kommer inn. Altså hver gang det går en alarm et sted dukker denne opp på skjermen, du skal da ringe ut for å se om du får tak i en person på stedet. Hvis du ikke får tak i noen sender du ut en vekter. Du følger så opp med vekteren for å sjekke at alt er i orden. Noen ganger må du evt. ringe brannvesen / politi.

 

I tillegg blir det en del ren kundeservice, kunder som ringer inn og lurer på et lys som blinker på alarmen og lignende :)

 

Fin jobb hvis du vil sitte i en stol og er komfortabel med å snakke med mange forskjellige mennesker på telefon. Noen kunder kan være ganske hysteriske så tåle litt skrikende folk på telefonen og roe de ned er en bra egenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg hadde denne jobben da jeg studerte (i Trondheim). Jobben er å sitte på stasjonen der alle alarmene kommer inn. Altså hver gang det går en alarm et sted dukker denne opp på skjermen, du skal da ringe ut for å se om du får tak i en person på stedet. Hvis du ikke får tak i noen sender du ut en vekter. Du følger så opp med vekteren for å sjekke at alt er i orden. Noen ganger må du evt. ringe brannvesen / politi.

 

I tillegg blir det en del ren kundeservice, kunder som ringer inn og lurer på et lys som blinker på alarmen og lignende :)

 

Fin jobb hvis du vil sitte i en stol og er komfortabel med å snakke med mange forskjellige mennesker på telefon. Noen kunder kan være ganske hysteriske så tåle litt skrikende folk på telefonen og roe de ned er en bra egenskap.

 

Hei!

Tusen takk for svar!

Det virker som et interessant arbeid å ha, så jeg tror nok at jeg kommer til å søke :)

Setter veldig pris på at du delte din erfaring!

Kunne du også tenke deg å kommentere litt på følgende:

 

1)

Er det slik at alarmene går til stadig vekk slik at du har nok å gjøre, eller er det slik at du blir sittende gaaanske lenge mellom hver henvendelse? Jeg hater jobber der jeg bare må sitte og vente på at tiden går, så det hadde jo vært fint om det var noe drama og tempo og ting skjedde...

 

2)

Vekterkurset: Varte det lenge eller var det "kjapt" gjort? Og får man betalt for vekterkurset?

Lenke til kommentar

1) På dagtid kommer de rimelig jevnt så lite dødtid og til tider veldig hektisk. På natten har du en del mer dødtid, men varierer fra natt til natt, har vært med på vakter det var full fart hele natta. Men er det dødtid så kan du lese litt bok :)

 

2) Jeg fikk mitt kurs i forsvaret så vet ikke hvordan dette vil fungere for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, snart 10 år siden jeg satt der så det jeg husker om lønn er nok ikke verdt så mye. Eneste jeg husker er at som student så ble det en godt betalt ekstrajobb siden jeg bare jobbet helg og kvelder. Men vektere har tariffavtale så burde være mulig å finnet det et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...