Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål vg3 2017


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Skulle også si det! Kan man ikke fjerne innlegget selv? I så fall editer posten og ta det vekk. Du og Erik, for plagiatkobtrollen vil finne den siterte teksten og.

Gjør det fort. Jo lengre den står, jo lettere vil plagiatkontrollen finne den.

Men på den andre siden om sensoren vil sjekke om det er plagiat, så har h*n lenken til tråden og ser at vedkommende har kun postet sin besvar

 

 

Borte nå?

 

Ja, men rediger det innlegget ditt der du svarte meg.

 

done

 

sånn, herregud... la oss håpe at den ikke fortsatt ligger inne i systemet da....

 

tviler, så lenge vi har redigert det så er det nok borte

 

Men uansett, hvis det kommer opp at det er 100% plagiat, så må jo sensor skjønne at det er umulig å plagiere 100% inne på eksamensrommet, og at plagiaten må komme fra samme elev som har lagt ut besvarelsen på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne eksamenen gikk bedre enn forrige. Rakk ikke å lese gjennom før jeg leverte da men..

 

Hvor mye tror dere "enkle" feil som å glemme kildeliste har å si for karakteren?

Vanskelig å si hvor mye "enkle" feil vil trekke, men selvstendig og kritisk bruk av kilder er et kompetansemål, så dersom sensor mener at dette bør vektlegges, kan du trekkes noe for det.

Lenke til kommentar

Denne eksamenen gikk bedre enn forrige. Rakk ikke å lese gjennom før jeg leverte da men..

 

Hvor mye tror dere "enkle" feil som å glemme kildeliste har å si for karakteren?

Jeg glemte det på engelsk eksamen i 10 klasse og fikk en 6er. Men sensorne er sikkert litt snillere for dem enn for oss, tror jeg. Det kan trekke ned en halv karakter, men ikke mer enn fet tror jeg

Lenke til kommentar

 

Denne eksamenen gikk bedre enn forrige. Rakk ikke å lese gjennom før jeg leverte da men..

 

Hvor mye tror dere "enkle" feil som å glemme kildeliste har å si for karakteren?

Jeg glemte det på engelsk eksamen i 10 klasse og fikk en 6er. Men sensorne er sikkert litt snillere for dem enn for oss, tror jeg. Det kan trekke ned en halv karakter, men ikke mer enn fet tror jeg

 

Tviler på at det å ikke oppgi kildeliste kan trekke ned en halv karakter, men dersom du pratet om kildelist + kombinasjon av små feil, så ja, da er jeg helt enig.

 

Har hørt historier om personer som har glemt å oppgi kilder, oppgave nr. og tittel, og strøk.

Endret av Erik1221
Lenke til kommentar

Hva skrev dere på del A... Noen skrev litt om andre verdenskrig hørte jeg.. Jeg skrev teknologisk utvikling og natur, som han er kjent for å skrive om.. Selv om jeg hadde med noe om den tyske overskriften, tenkte jeg ikke på at det kunne ha noe med verdenskrigen å gjøre.. Flott  :nei:  :nei:

Lenke til kommentar

Hva skrev dere på del A... Noen skrev litt om andre verdenskrig hørte jeg.. Jeg skrev teknologisk utvikling og natur, som han er kjent for å skrive om.. Selv om jeg hadde med noe om den tyske overskriften, tenkte jeg ikke på at det kunne ha noe med verdenskrigen å gjøre.. Flott  :nei:  :nei:

Altså, modernistisk litteratur i perioden 1950 - 1980 dreide seg så å si bare om andre verdenskrig, og etterkrigstiden. Du skulle dessuten peke på modernistiske trekk og kommentere både form og innhold.

Lenke til kommentar

 

Hva skrev dere på del A... Noen skrev litt om andre verdenskrig hørte jeg.. Jeg skrev teknologisk utvikling og natur, som han er kjent for å skrive om.. Selv om jeg hadde med noe om den tyske overskriften, tenkte jeg ikke på at det kunne ha noe med verdenskrigen å gjøre.. Flott  :nei:  :nei:

Altså, modernistisk litteratur i perioden 1950 - 1980 dreide seg så å si bare om andre verdenskrig, og etterkrigstiden. Du skulle dessuten peke på modernistiske trekk og kommentere både form og innhold.

 

Men når det står "tolk" så skal det være rom for, vel, tolkning. Jeg var inne på andre verdenskrig iom at diktet hadde modernistiske trekk, men valgte å tolke det en annen vei. Min tolkning er ikke dårligere enn din eller sensor sin så lenge jeg begrunner den.

Lenke til kommentar

 

 

Hva skrev dere på del A... Noen skrev litt om andre verdenskrig hørte jeg.. Jeg skrev teknologisk utvikling og natur, som han er kjent for å skrive om.. Selv om jeg hadde med noe om den tyske overskriften, tenkte jeg ikke på at det kunne ha noe med verdenskrigen å gjøre.. Flott  :nei:  :nei:

Altså, modernistisk litteratur i perioden 1950 - 1980 dreide seg så å si bare om andre verdenskrig, og etterkrigstiden. Du skulle dessuten peke på modernistiske trekk og kommentere både form og innhold.

 

Men når det står "tolk" så skal det være rom for, vel, tolkning. Jeg var inne på andre verdenskrig iom at diktet hadde modernistiske trekk, men valgte å tolke det en annen vei. Min tolkning er ikke dårligere enn din eller sensor sin så lenge jeg begrunner den.

 

Det er en godt poeng faktisk, haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...