Gå til innhold

Overnatting i New York


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Året for dårlig timing mtp reising for min del.

Men, jeg lurer på om noen her har forslag til overnatting for meg, min mor og kjæresten hennes i New York. Dette er en veldig dyr by, men så er det også bare 5 uker til avreise (idiotisk). 

 

Noen forslag her, ellers så biter jeg bare i det fryktelig sure eple, og bestiller et 3 stjerners hotell for 20k. 

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Long Island City. Fem min på subway for å komme til Manhattan, samtidig som det er et rolig og trygt sted. Hadde fem netter på Hotel LIC i desember, stortrivdes. Gratis shuttlebuss til Lex/59th og greier, og :) 

 

Masse penger spart, forholdsvis bra standard (i alle fall i forhold til mange av alternativene på Manhattan). 

Lenke til kommentar

Dere må selvsagt bo på Manhattan, der er det tross alt mulig å komme seg til hotellet med å gå stort sett samme hvor på Manhattan dere er selv om det kan være langt å gå.   Det kan du glemme om hotellet ligger i Brooklyn, som vel er det eneste andre alternativet.Taxi er også overkommelig priset når det er innenfor Manhattan De 3 andre bydelene kan du bare glemme i denne sammenheng.  Ikke gjør New York besøket unødvendig tungvint og sikkerhetsmessig utfordrende ved å velge hotel utenfor Manhattan.  Bo der ting som opptar turister finner sted, og det er Manhattan.

Lenke til kommentar

Dere må selvsagt bo på Manhattan, der er det tross alt mulig å komme seg til hotellet med å gå stort sett samme hvor på Manhattan dere er selv om det kan være langt å gå.   Det kan du glemme om hotellet ligger i Brooklyn, som vel er det eneste andre alternativet.Taxi er også overkommelig priset når det er innenfor Manhattan De 3 andre bydelene kan du bare glemme i denne sammenheng.  Ikke gjør New York besøket unødvendig tungvint og sikkerhetsmessig utfordrende ved å velge hotel utenfor Manhattan.  Bo der ting som opptar turister finner sted, og det er Manhattan.

Dette innlegget bærer mildt sagt preg av kunnskapsløshet. Det eneste andre alternativet er ikke Brooklyn, og bruk for all del heller Uber enn taxi (fungerer som en drøm, trygt, betraktelig billigere og ofte raskere).

 

Er man nede ved Battery Park (også Manhattan) og skal gå opp til Central Park (også Manhattan) så bruker man 1h40m. Det forholdsvis massive avstander. Å gå 15 gater bruker du glatt en halvtime på uansett. Til sammenligning bruker du 45m å gå fra 59th/Lex til Long Island City i Queens. Hvis du absolutt må gå.

 

Jeg gikk strekker lik de ved et par anledninger, men å gå en times tid er ikke noe man gidder å gjøre mange ganger i løpet av en ukes tid (i alle fall ikke jeg).

 

Sikkerhetsmessig er det absolutt ikke utfordrende å bo i for eksempel LIC eller Brooklyn (alt avhengig av nabolag, selvfølgelig). LIC Hotel i Long Island City (Queens) hadde fem minutter å gå til to forskjellige t-bane-stasjoner, samt gratis shuttlebuss o.l. Sikker på at lignende hoteller kan skilte med det samme.

 

tl;dr: Det er fullstendig unødvendig å bo på Manhattan. Sikkerhetsmessig og beliggenhetsmessig taper man intet ved å bo for eksempel vest i Queens. Er ikke uten grunn at erfarne på TripAdvisor, samt New Yorkere selv anbefaler for eksempel Long Island City.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker man ca fra LIC til manhatten da, er det virkelig 5 min? Ønsket er vell egentlig å bo på Manhatten, men LIC er kanskje like greit som å bo på lower manhatten? 

Skal nevne long island til moren min, så får vi se. Syns hotellene og airbnb var svindyrt i New york, så muligens det må bli LIC. 

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker man ca fra LIC til manhatten da, er det virkelig 5 min? Ønsket er vell egentlig å bo på Manhatten, men LIC er kanskje like greit som å bo på lower manhatten? 

 

Skal nevne long island til moren min, så får vi se. Syns hotellene og airbnb var svindyrt i New york, så muligens det må bli LIC. 

 

Kommer litt an på hvor på LIC man er. Som et eksempel (lett og bruke siden jeg bodde der), så var den nærmeste t-banestasjonen for meg Court Square 23 street station. Fra den stasjonen til 7th av/54 st bruker banen 6 min, til 5th av/54 bruker den 4 min. Så kommer litt an på hvor man skal, men banen tar ca. fem min, ja. 

 

Ser nå at jeg blandet hotellet jeg faktisk bodde på, og hotellet jeg vurderte å bo på. Jeg bodde på Z NYC, og ikke LIC Hotel. Nærmeste t-banestasjon er fortsatt det samme, så poenget står. :) (Shuttlebussen som gikk hver time fra hotellet til Lex/59th tok ca. 15 min, og var gratis, så tok stort sett den).

Lenke til kommentar

 

Dere må selvsagt bo på Manhattan, der er det tross alt mulig å komme seg til hotellet med å gå stort sett samme hvor på Manhattan dere er selv om det kan være langt å gå.   Det kan du glemme om hotellet ligger i Brooklyn, som vel er det eneste andre alternativet.Taxi er også overkommelig priset når det er innenfor Manhattan De 3 andre bydelene kan du bare glemme i denne sammenheng.  Ikke gjør New York besøket unødvendig tungvint og sikkerhetsmessig utfordrende ved å velge hotel utenfor Manhattan.  Bo der ting som opptar turister finner sted, og det er Manhattan.

Dette innlegget bærer mildt sagt preg av kunnskapsløshet. Det eneste andre alternativet er ikke Brooklyn, og bruk for all del heller Uber enn taxi (fungerer som en drøm, trygt, betraktelig billigere og ofte raskere).

 

Er man nede ved Battery Park (også Manhattan) og skal gå opp til Central Park (også Manhattan) så bruker man 1h40m. Det forholdsvis massive avstander. Å gå 15 gater bruker du glatt en halvtime på uansett. Til sammenligning bruker du 45m å gå fra 59th/Lex til Long Island City i Queens. Hvis du absolutt må gå.

 

Jeg gikk strekker lik de ved et par anledninger, men å gå en times tid er ikke noe man gidder å gjøre mange ganger i løpet av en ukes tid (i alle fall ikke jeg).

 

Sikkerhetsmessig er det absolutt ikke utfordrende å bo i for eksempel LIC eller Brooklyn (alt avhengig av nabolag, selvfølgelig). LIC Hotel i Long Island City (Queens) hadde fem minutter å gå til to forskjellige t-bane-stasjoner, samt gratis shuttlebuss o.l. Sikker på at lignende hoteller kan skilte med det samme.

 

tl;dr: Det er fullstendig unødvendig å bo på Manhattan. Sikkerhetsmessig og beliggenhetsmessig taper man intet ved å bo for eksempel vest i Queens. Er ikke uten grunn at erfarne på TripAdvisor, samt New Yorkere selv anbefaler for eksempel Long Island City.

 

 

Mitt råd er uansett å bo på Manhattan om man skal være der som turist i noen dager.   Og hvem er det som bruker beina og går fra Battery Park til Central Park ? Det er det jo ingen som gjør, man bruker subway. Uber er vel og bra, men subway er det mest praktiske og billigste i det daglige, særlig om budsjettet ikke er det romsligste.   Avstandene er som du sier store så hvorfor legge en  hel stor elv i tillegg  mellom seg og hotellet ?  LIC er og forblir usentralt i forhold til hotell på Manhattan.  Særlig om trådstarter skal dit for første gang sammen med sin mor og morens kjæreste tror jeg alle vil finne det mest praktisk å bo på Manhattan. Jeg har selv vært i New York flere ganger, og kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted enn på Manhattan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dere må selvsagt bo på Manhattan, der er det tross alt mulig å komme seg til hotellet med å gå stort sett samme hvor på Manhattan dere er selv om det kan være langt å gå.   Det kan du glemme om hotellet ligger i Brooklyn, som vel er det eneste andre alternativet.Taxi er også overkommelig priset når det er innenfor Manhattan De 3 andre bydelene kan du bare glemme i denne sammenheng.  Ikke gjør New York besøket unødvendig tungvint og sikkerhetsmessig utfordrende ved å velge hotel utenfor Manhattan.  Bo der ting som opptar turister finner sted, og det er Manhattan.

snip

 

 

Mitt råd er uansett å bo på Manhattan om man skal være der som turist i noen dager.   Og hvem er det som bruker beina og går fra Battery Park til Central Park ? Det er det jo ingen som gjør, man bruker subway. Uber er vel og bra, men subway er det mest praktiske og billigste i det daglige, særlig om budsjettet ikke er det romsligste.   Avstandene er som du sier store så hvorfor legge en  hel stor elv i tillegg  mellom seg og hotellet ?  LIC er og forblir usentralt i forhold til hotell på Manhattan.  Særlig om trådstarter skal dit for første gang sammen med sin mor og morens kjæreste tror jeg alle vil finne det mest praktisk å bo på Manhattan. Jeg har selv vært i New York flere ganger, og kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted enn på Manhattan.

 

 

Jeg brukte Battery Park - Central Park-eksempelet for å illustrere at din påstand "der er det tross alt mulig å komme seg til hotellet med å gå stort sett samme hvor på Manhattan dere er selv om det kan være langt å gå" blir litt unøyaktig. Skal du likevel bruke subway er det fullstendig ett fett om du sitter på en i to min ekstra eller ikke.

 

Er man tre stykker vil i noen tilfeller Uber være billigere/forholdsvis lik som subway, forresten. I forhold til Manhattan (og da mener jeg type Midtown) er LIC, om ikke usentralt, i alle fall mindre sentralt. Er man på Upper West Side for eksempel blir det omtrent det samme.. Men igjen, det blir avhengig av hva man ønsker å se o.l.

 

Jeg mener i alle fall det er lite moro å betale 20k for 2 stjerner når man kan få en betraktelig bedre standard for en tredjedel av prisen i en bydel som virker koselig og sjarmerende, som i tillegg har en strålende beliggenhet :) 

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Skal de ha eitt rom for tre vaksne?  Må det vere to soverom/suite?
Kor lenge?
Eg kjenner ikkje igjen 20K for 2 stjerner...  Då må det vere snakk om 2 rom.
Om ein delar rom og bur i sju netter, får ein eit 4-stjerners hotell på Manhattan til under 20k.

 

Når det gjeld Manhattan eller ikkje, så er det jo kjekt å kunne gå ut frå hotellet og rett på ein eller annan restaurant.  Feks frå Times Square og inn i Hell`s Kitchen ein stad.

Lenke til kommentar

Nettopp vært på tur den siste uka så ikke fått skrevet svar til dere som har kommet med gode hint/forslag.

Jeg fant faktisk et tilbud på hotell 2 rom for 3 voksne i 8 netter for totalt 18k. Dyrt, men ikke ille i forhold til mye annet. Og da fikk vi hvert vårt rom også!

 

Astor Hotel on Central Park falt det på, virker helt OK. Fått ålreite tilbakemeldinger, men ligger litt for langt nord etter min smak, og ikke minst flere som nevner støy som et problem (for tynne vegger :S).  Har bare vært i NY 2 ganger før og da bodde jeg i Midtown og hell's kitchen.

Noen med erfaringer fra å bo i upper west side? Er jo veldig enkelt med Subway her og ned til Midtown da, så burde ikke være noe krise.

 

Men takk for gode svar alle sammen, lenge siden min forrige USA tur og dette er en gave til min mors 60 årsdag!

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...