Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny oppvaskmaskin - fungerer ikke..


Anbefalte innlegg

Har denne uken hentet en ny oppvaskmaskin på elkjøp. En Matsui MDW60W16N.

 

Fikk denne koblet opp og skulle kjøre i gang. Den dro vann inn, men stoppet så fort det var fult med vann i bunn, tømte da denne med en øse. Og prøvde igjen. Men samme skjedde. Så fant jeg ut at avløpsrøret den var koblet på var plombert, så åpnet den for at maskinen skal kunne ta vann ut. Så lot den sto ute av kontakten over natten for å se om den restarte seg på et hvis. Noe den ikke gjorde. Så fort jeg setter i kontakten, så lyser av/på lampa + eco lampa konstant. Ingen lyd fra Den, reagerer ikke når jeg trykker på den. Men må dra ut kontakta for at den skal slutte å lyse. Kommer der igjen til samme når jeg setter i kontakta igjen.

 

 

Virker som den kanskje har gått i nødmodus eller noe lignende. For det er ingen reaksjon fra den.. prøvd å tippe den litt rundt for å se om det er vann en plass som er stuck, men hjelper ikke. Står heller ikke noe i brukermanuelen på lignende problem...

 

 

Noen her som kanskje har noen tips før jeg ringer elkjøp imorgen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skriver "Fikk denne koblet opp...", hvem var det som koblet maskinen til et rør som ikke gikk i avløpet, men var tett?

 

Det er jo sensorer og den slags for å hindre oversvømmelse, maskinen er sannsynligvis fremdeles full av vann et eller annet sted, eller trenger å resettes.

Ring til de som installerte maskinen, eller Elkjøp, å klag.

Lenke til kommentar

Var min far :)

 

Da er det jo litt verre å klage på monteringen. Ring Elkjøp, eventuelt hold kjeft om at maskinen har vært koblet til et tett rør (på egen risiko og samvittighet), å klag på at maskinen ikke starter, kanskje de kan skremme ut noen som får den i gang igjen.

Lenke til kommentar

Noen her som kanskje har noen tips før jeg ringer elkjøp imorgen ?

Sett strøm på maskinen med lukket dør og hold inne P-knappen i 3 sekunder. Hvis det ikke hjelper, prøv å trykke en gang på start/stopp-knappen (lengst til høyre) først og deretter hold inne P-knappen i 3 sekunder.

 

 

 

Var min far :) og røret var plombert på innsiden. Så var umulig og se.

De som driver med oppvaskmaskiner vet at avløpskoblingen på vannlåsen er tettet når det ikke står maskin der. Ellers hadde det rent godt med vann hver gang du bruker vasken... Derfor bruker man fagfolk til monteringen.

 

 

 

Men får vell bare ringe elkjøp imorgen og høre.

Du får bedre/raskere svar ved å ringe direkte til service/support for Matsui (ServiceCompaniet) på tlf 40004264. Og de åpner 1 time tidligere også hvis det haster.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det lyser på et av programvalgene og strømknappen, så er det slik det skal se ut når maskinen går. Og da vil ikke de andre knappene fungere. For å avbryte/resette programmet må man holde inne P-knappen 3 sek. Er det ingen respons hvis du holder P-knappen inntrykket 3 sekunder eller litt mer? Da er det bare å ringe etter hjelp i morgen. Har vel ikke koblet inn barnesikringen fordi da skal det lyse en indikator (hengelås) for dette.

Lenke til kommentar

Denne maskinen har ikke akkurat noen nødmodus. Hvis lekkasjesikringen har slått ut vil avløpspumpa gå kontinuerlig og det vil indikeres med blinkende LED. Alle feilmeldinger er blinkende LED, så hvis det lyser konstant er det ingen feilmelding eller så har elektronikken sviktet fullstendig.

 

Fjotten har ikke svart meg på om det er noen form for respons hvis du holder P-knappen inntrykket 3 sekunder eller litt mer med strøm på maskinen og med lukket dør.

Lenke til kommentar

http://fixed4free.com/answers.php?id=75603

 

Et av svarene:

 

Hi everyone! Well can't say this is everyones problem solution, however I have just repaired a customers Matsui MF160 with some of the similar problems you all are having, power button lights up, all other buttons come on for a couple seconds then go off and can't select a programme, nothing happens.
SOLUTION 
DISCONNECT ALL POWER SUPPLLY to your machine.
Remove the two screws to the decorative front if you have one.
Remove the six screws to the control panel.
Check the control board timer board, there will be three.
It is possible one of these boards is burnt or damaged in some way. 
Replace them and your machine should work again.
There seems to be a problem with these boards.
Also check your door switch as this also tends to give a problem.
If the acctuator in the door switch is not being clipped properly by the metal latch on the frame it will not accept a programme.

If the door switch acctuator is locked in the on position ( door normally closed ), when the door is open, which happens because of alignment problems between door switch and door latch on the frame, the machine will not work.
These machines can only be programmed if the door is open and the door switch is normaly moved to the closed position
This particular machine was only used a few times before it stopped working.
Well good luck if this helps any of you.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...