Gå til innhold

USA-plan om å forby datamaskiner på fly fra Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i herrens navn da. Hvor jævlig skal man gjøre det å fly for en latterlig liten økt trygghet? Dette er en elendig ide.

 

AtW

godt du har punktum i mellom før du fortsetter settninga iallefall..., men,, enig i det grunnleggende da, elendig ide.

iallefall mht. telefoner nå til dags er vel så nyttige i terror sammenheng, så, elendig ide.

selv om, andelen telefoner med innebygd wifi kort som kan gå i 'monitor mode' er begrenset så, gir faktisk litt mening og.

pokker.... først enig så uenig i samme innlegg :):) det som ennå verre er,, jeg er personverns elsker og stats,, missliker til tusen....

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøre en boikott? USA er vel like avhengig av resten av verden som motsatt? Kanseller alle avganger til USA, og innfør forbud mot å ta i mot flygninger fra USA. Bøller får bare lov til å være bøller fordi ingen sier i fra eller gjør noe. Hvordan kan Europa (eller Asia for den del) bare la seg diktere?

Lenke til kommentar

 

Men i herrens navn da. Hvor jævlig skal man gjøre det å fly for en latterlig liten økt trygghet? Dette er en elendig ide.

 

AtW

godt du har punktum i mellom før du fortsetter settninga iallefall..., men,, enig i det grunnleggende da, elendig ide.

iallefall mht. telefoner nå til dags er vel så nyttige i terror sammenheng, så, elendig ide.

selv om, andelen telefoner med innebygd wifi kort som kan gå i 'monitor mode' er begrenset så, gir faktisk litt mening og.

pokker.... først enig så uenig i samme innlegg :):) det som ennå verre er,, jeg er personverns elsker og stats,, missliker til tusen....

 

Jeg sliter litt med å forstå hva du mener er galt med innlegget til AtW. Sliter egentlig litt med hele innlegget ditt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i herrens navn da. Hvor jævlig skal man gjøre det å fly for en latterlig liten økt trygghet? Dette er en elendig ide.

 

AtW

Amerikanske myndigheter mener det gir betydelig økt trygghet. De mener nemlig at terrororganisajoner som IS har skaffet seg nødvendig kompetanse for å bygge inn bomber som er umulig å oppdage i bærbare PC-er og nettbrett. De mener vel også at bombene er for små til å gjøre "problematisk skade" i lasterommet (vanlig bagasje), men kan brukes til kapring etc. Akkurat det siste tviler jeg på - er de kraftige nok til trussel - sprenge seg inn i cockpit - så bør de ikke finnes i innsjekka bagasje heller. 

 

https://www.nytimes.com/2017/03/21/us/politics/tsa-ban-electronics-laptops-cabin.html?_r=0

 

Men om realiteten er at man kan bygge bomber om knapt kan oppdages - så får man de fint med i innsjekka bagasje, og da kan man ha en laptop med større batteri (bombene er i batteriet), og enten løse ut med telefon eller tid, høyde etc. Så det er vel sant som en del i USA mener - dette er gjort bare for å tilfredsstille visse grupper med at man gjør noe.

 

Så - ja det er en latterlig ide.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

 

 

Men i herrens navn da. Hvor jævlig skal man gjøre det å fly for en latterlig liten økt trygghet? Dette er en elendig ide.

 

AtW

godt du har punktum i mellom før du fortsetter settninga iallefall..., men,, enig i det grunnleggende da, elendig ide.

iallefall mht. telefoner nå til dags er vel så nyttige i terror sammenheng, så, elendig ide.

selv om, andelen telefoner med innebygd wifi kort som kan gå i 'monitor mode' er begrenset så, gir faktisk litt mening og.

pokker.... først enig så uenig i samme innlegg :):) det som ennå verre er,, jeg er personverns elsker og stats,, missliker til tusen....

 

Jeg sliter litt med å forstå hva du mener er galt med innlegget til AtW. Sliter egentlig litt med hele innlegget ditt.

 

Jo men det er lov, la meg utdype. ang AtWs innleg, ikke noe galt med det, syns bare det passa dårlig å prate om herrens navn og banne rett etterpå. Moralisten i meg tar seg for store seg friheter avogtil muligens. Beklager.

 

Ang. det tekniske, lista på telefoner som har mulighet for å sette wifi kortet sitt i 'monitor mode' er ganske begrenset, tipper 5-10 modeller, så om tollerene på flyplassen har en liste med disse og sjekke opp mot rønken bildene sine, er det teknisk sett mulig iallefall å håndheve denne nye loven ,, selv om jeg hadde likt å tukklet med wifien til et fly (på bakken..), foretrekker jeg at ikke alle andre raringer kan gjøre det samme, i luften. At laptoper, noen få spesielle telefon modeller, eller telefoner med wifi adaptere koblet på, og generelt sett andre ting med antenner på, går i spesial beholder under flyturen og returneres etterpå, er ikke 'helt ok' men 'ok nok', for nå.. syns jeg...  forstår hvis du syns jeg er noe hjernevakset hvis jeg sier, til og med gameboyen til guttungen er fullverdig angreps platform nå til dags., men , la meg si i teorien da. . 

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøre en boikott? USA er vel like avhengig av resten av verden som motsatt? Kanseller alle avganger til USA, og innfør forbud mot å ta i mot flygninger fra USA. Bøller får bare lov til å være bøller fordi ingen sier i fra eller gjør noe. Hvordan kan Europa (eller Asia for den del) bare la seg diktere?

Dette høres ikke akkurat realistisk ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"syns bare det passa dårlig å prate om herrens navn og banne rett etterpå"

 

Horst Tappert var tysk soldat i Ukraina under WW2 så forstår ikke hvorfor du dømmer andre , fei foran egen dør først.

 

Blir som om Hitler skulle fordømt Stalin og Mao , lol :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

"syns bare det passa dårlig å prate om herrens navn og banne rett etterpå"

 

Horst Tappert var tysk soldat i Ukraina under WW2 så forstår ikke hvorfor du dømmer andre , fei foran egen dør først.

 

Blir som om Hitler skulle fordømt Stalin og Mao , lol :D

du er inne på noe.... som Derrick sa,, "jeg er ikke moral politi" ... beklaaager ,., igjeeen

for å feie litt,, Horst var veldig ung når han ble trekkt inn i krigen.

så et intervju med Usula (kona) engang, når hun ble spurt om hans dager i SS så

hun ned i bakken og ville ikke prate om det.  hun var ikke stolt..

however, ETTER at Horst var ferdig med å drepe på ordre fra STATEN, 

gjorde han opp for det resten av livet sitt med og vise oss publikum at

mordere skal fanges og låses inn. og di episodene der hemmlige stats agenter

kom inn i bildet kokte han av sinne og kallte di mordere og jordens verste avskum.

ironisk nok kansje men , det var på film ... ? :) vet ikke helt.. sånn er det nå..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817324

Bare skjemtet mht Tappert , han gjorde sin plikt for fedrelandet (selv om de var fienden)

 

USA *er* avhengig av turistpenger.....om det er det ingen tvil , de er vel gått 18 mrd dollar i minus pga Trump i følge artikkel jeg leste på Yahoo.

 

"Akkurat det siste tviler jeg på - er de kraftige nok til trussel - sprenge seg inn i cockpit - så bør de ikke finnes i innsjekka bagasje heller"

 

Akkurat , bare spill for galleriet det her. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hvis etteretning tilsier at det er bomber i bærbare datamaskiner, er det naturlig at det blir restriksjoner. Ihvertfall for en avgrenset periode, inntil sporingstiltak blir forbedret. Det får folk bare finne seg i, og tilpasse seg deretter. Etteretningen om disse bombene kom forøvrig ikke fra Donald Trump, men fra israelerne. Dere får skylde på dem for tapte utgifter for flyselskapene.

Uansett er det flotters at mindre folk flyr, mener nå jeg. Skulle gjerne bevitnet en vedvarende nedgang i Co2-utslipp fra flytrafikken. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...