Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R1 Eksamen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vanskeligere enn jeg tenkte, men det er en god ting. Man er generelt for snille med oppgavene, det skal ikke være slik at hele eksamen er reproduksjon av oppgaver du har regnet før. Noen av de vanskeligere oppgavene her står også i minst én lærebok (tenker da på den med Pythagoras på del 1, og den med skjæringspunktet T, også på del 1), men det spørs vel om akkurat de har blitt regnet på for alle. Den siste med antall tangenter var litt morsom, hadde vært interessant å se hvordan andre har løst den.

 

Du skulle sett S1-eksamen, var vel knapt noe som kan karakteriseres som en utfordring der... det var et nitrist sett.

Lenke til kommentar

Mange i min klasse oppfattet den vanskelig spesielt p.g.a sannsynlighetsoppgavene, men får vel gå slik det går. Brukte ettpunktsformelen på den siste oppgave på del 2(fikk riktig uttryk), var egt den eneste jeg ikke skjønte sånn helt, men får vel håpe på det beste(pray)

Endret av Ruby2000
Lenke til kommentar

Sålenge du greide argumentere greit for at det ikke er mer enn 3 tangenter overlever du nok den oppgaven.

Slik oppgaven er formulert behøver man ikke å forklare noe som helst for å få full uttelling. Det skal være nok å bare skrive at det maksimale antallet tangenter er 3 :) 

Lenke til kommentar

 

Sålenge du greide argumentere greit for at det ikke er mer enn 3 tangenter overlever du nok den oppgaven.

Slik oppgaven er formulert behøver man ikke å forklare noe som helst for å få full uttelling. Det skal være nok å bare skrive at det maksimale antallet tangenter er 3 :)

Det pleier å stå på første side av eksamensoppgaven at "svar skal begrunnes". Så så lett er det nok ikke.

Lenke til kommentar

 

Tror dere eksamensettet ble oppfattet som vanskelig av mange? Klassen min og læreren min sa den vanskelig, men personlig syntes jeg den var grei :)

 

Da har du sikret en 6-er hvis du synes den var enkel. Den var kjempevanskelig, har jeg hørt.

 

 

 

Ja, R1 eksamen våren 2017 var et stort hopp i vanskelighetsgraden.

Lenke til kommentar

Tror dere sensurere tar poenggrensen lavere siden mange syntes den var vanskelig?Eller retter de kanskje bare eksamenene snillere enn ellers?

 

Det er ikke sikkert den er så vanskelig som forumbrukerne gir uttrykk for. Kan være de flinkste elevene ikke henger på dette forumet.

Endret av Den Perfekte Jobben
Lenke til kommentar

 

Tror dere sensurere tar poenggrensen lavere siden mange syntes den var vanskelig?Eller retter de kanskje bare eksamenene snillere enn ellers?

 

Det er ikke sikkert den er så vanskelig som forumbrukerne gir uttrykk for. Kan være de flinkste elevene ikke henger på dette forumet.

 

Syntes du den var vanskelig?Dersom du har gjort den eller sett den? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...