Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2017 10 klasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Rune lager vel et innlegg der han tar utganspunkt i forberedelsesheftet? http://www.runenikolaisen.com/

Har ikke kan sluttet?

 

Har han?

 

"

Dessverre – ingen hjelp til eksamensforberedelser i år

I disse dager mottar jeg en rekke forespørsler fra elever som skal opp til eksamen i engelsk og norsk i grunnskolen. Tidligere har jeg satt meg ned og brukt en del tid på å tygge gjennom forberedelsesmateriellet i fagene.

Høsten 2014 sluttet jeg som lærer og gikk over i det private næringslivet – jeg har rett og slett ikke tid til å gjøre det samme dugnadsarbeidet som jeg har tidligere har gjort.

Kan bare beklage dette overfor alle som sender SMS, meldinger på Facebook, Google+, Twitter og ellers kommenterer her på bloggen min. Lykke til i forberedelsene og selvsagt i gjennomføringen av eksamen. Min yngste sønn har i skrivende stund (jepp, i dag) forresten eksamen i matematikk for 10. klasse…

Her er en oversikt over tidligere gjennomganger av forberedelsesmateriell.

Løgn og sannhet – eksamen i norsk 2012

Heilt helt – eksamen i norsk 2013

Ein smak av Noreg / En smak av Norge – eksamen i norsk 2014

Change – eksamen i engelsk 2013

Civil and human rights – eksamen i engelsk 2014"

 

 

Lenke til kommentar

Teksten "Fangirl" er den eneste som ikke handle om bruk av sosiale medier. Hva tenker dere om den? Hvorfor får vi den nå?

 

Temaet som 

 

 

 

Teksten "Fangirl" er den eneste som ikke handle om bruk av sosiale medier. Hva tenker dere om den? Hvorfor får vi den nå?

Jeg tror det kan ha noe om at vi kan bli "starstrucked" av personer vi bare har sett på sosiale medier? nei jeg vet ikke helt

 

Teksten handler om det å leve offline, som var en del av temaet. Man kan si at at den handler om å få seg venner in real life

 

Temaet som går igjen i alle tekstene er hvordan vi mennesker kommuniserer og holder kontakten, og hvordan det forandrer seg over tid (slik jeg oppfatter det). I denne teksten er det jo en som er livredd for å miste kontakten med søsteren sin, så det kan muligens ha noe med det å gjøre? Usikker, bare en tanke.

Lenke til kommentar

 

Teksten "Fangirl" er den eneste som ikke handle om bruk av sosiale medier. Hva tenker dere om den? Hvorfor får vi den nå?

 

Temaet som 

 

 

 

Teksten "Fangirl" er den eneste som ikke handle om bruk av sosiale medier. Hva tenker dere om den? Hvorfor får vi den nå?

Jeg tror det kan ha noe om at vi kan bli "starstrucked" av personer vi bare har sett på sosiale medier? nei jeg vet ikke helt

 

Teksten handler om det å leve offline, som var en del av temaet. Man kan si at at den handler om å få seg venner in real life

 

Temaet som går igjen i alle tekstene er hvordan vi mennesker kommuniserer og holder kontakten, og hvordan det forandrer seg over tid (slik jeg oppfatter det). I denne teksten er det jo en som er livredd for å miste kontakten med søsteren sin, så det kan muligens ha noe med det å gjøre? Usikker, bare en tanke.

 

Tenker det samme

Lenke til kommentar

How do you work the texts in the preperation material? Has your teacher given you tasks regarding the texts? Mine hasn't. I would greatly appreciate if someone could share what their teacher has done for them, considering my situation.  :dontgetit:

 

Neither has mine...

Lenke til kommentar

There usually is a task where you can write a more fiction based story, any ideas as to what kind of task that may be?

 

`consider you have found a new friend online, and you´ve established a good relationship. Write a text where you reflect around your relationship, and how you met bla bla bla etc´. Sikker noe i den duren.

Endret av habloingles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...