Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen får ikke kontakt med PC


Anbefalte innlegg

Hei!
For rundt 2 uker siden fikk jeg problemet med at skjermen ikke fikk kontakt med PC'n. Jeg hadde veldig mye støv i PC'n så tenkte at det var problemet og renset hele, men uten hell. Tenkte derfor at det måtte være skjermkortet (GeForce GTX 760) som har sluttet å virke siden PC'n ikke fant skjermkortet og fikk heller ikke lastet ned nye drivere. PC'n virket kun når jeg koblet både Scart/HDMI i hovedkortet, men ikke til skjermkortet. Gikk derfor til innkjøp at et nytt skjermkort, XFX Radeon RX 480 4GB RS.

 

Det har virket helt fint frem til i dag, hvor det samme har skjedd. Skjermen får ingen kontakt med PC'n når HDMI står koblet til skjermkortets inngang. Faktisk skjedde det også en gang nå at den heller ikke fikk kontakt med inngangen til hovedkortet, men det fungerte etter at jeg hadde tatt kabelen ut og inn og startet på nytt. Så nå bruker jeg inngangen til hovedkortet og sitter med det samme problemet som jeg gjorde, hvor skjermkortet ikke fungerer og jeg får ikke lastet ned nye drivere. Noen som vet hva dette kan være? Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registrerer skjermen din at den er der, at den f.eks går på men skrur seg av? For å simplifisere; når du har koblet alt som det skal være, og du skrur på datamaskinen din - skrur skjermen seg også på da?

 

Om det er tilfelle så lukter jeg BIOS problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...