Gå til innhold

Matematikk bachelor økonomi og administrasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt skuffa over meg selv over at jeg ikke kan gå direkte til NHH og må velge mellom BI eller NTNU, har bachelor graden mye å si dersom jeg klarer å gå inn i NHH etter endt med bachelor? 

 

Om du ønsker å ta mastergraden på NHH kreves det at du har et snitt på bachelor mellom 3,80 og 4,10 (ren B er 4,00) for å være aktuell for opptak. Dvs. så er et B-snitt (jf. NHH sine krav for opptak) fra andre institusjoner like godt som å ha bestått bachelor på NHH. Matten er tilnærmet identisk, men NHH forventer at man bruker et semester på den. Av de studieplaner jeg har sett så er det satt av to semester på andre institusjoner. 

Lenke til kommentar

 

Er litt skuffa over meg selv over at jeg ikke kan gå direkte til NHH og må velge mellom BI eller NTNU, har bachelor graden mye å si dersom jeg klarer å gå inn i NHH etter endt med bachelor? 

 

Om du ønsker å ta mastergraden på NHH kreves det at du har et snitt på bachelor mellom 3,80 og 4,10 (ren B er 4,00) for å være aktuell for opptak. Dvs. så er et B-snitt (jf. NHH sine krav for opptak) fra andre institusjoner like godt som å ha bestått bachelor på NHH. Matten er tilnærmet identisk, men NHH forventer at man bruker et semester på den. Av de studieplaner jeg har sett så er det satt av to semester på andre institusjoner. 

 

 

Kan bare snakke for BI, men det er i praksis ett semester. Dvs man går gjennom et eller to kapitler på høsten før semesteret begynner så de som ikke har hatt fordypning i VGS-matte skal ha en mulighet til å ta igjen noe og så er det 'på ordentlig' i andre semester. Her går man gjennom en del jeg husker som ungdomsskole-pensum og noe førsteklasse VGS-matte.

 

Faget er kun 7,5 studiepoeng totalt sett og den eneste forskjellen fra et vanlig fag er at man har en enkel multiple choice-eksamen som teller 20% til jul som er plankekjøring om man har hatt matte fra før eller gidder å legge litt tid i det. Denne multiple choice-testen kommer som en femte eksamen på toppen av de andre 30 studiepoengene man også må ta.

 

Sjekket strykprosenter nå og 17% strøk på MC-prøven og 35% strøk på den 'ordentlige' eksamen på våren. Når det er sagt så er det mye rart som begynner på øk/ad på BI og som faller av i løpet første året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...